כיצד תוכן איכותי יכול לתרום לאתר שלנו?

כתיבת תוכן מקצועי

כשאנו מחליטים להקים אתר, בין אם מדובר באתר אישי או אתר לעסק שלנו, אחד הדברים החשובים ביותר הוא כתיבת תוכן. אנו מעוניינים שהאתר שלנו יהיה רלוונטי ויעניין את הגולשים, כך שמעבר לשירותים אותם אני מעניק במסגרת העסק שלי, אני רוצה שהגולשים יביעו עניין באתר שלי. אחד הדרכים הטובות ביותר לגרום לזה לקרות היא באמצעות כתיבת מאמרים. כתיבת התוכן יכולה להפוך את האתר שלי למעניין יותר, ייחודי, מסקרן, ובכך הגולש ירכוש ידע רב בנוגע לתחום הספציפי אותו הוא מחפש. יתרה מכך, מאמרים גורמים לגולש להחכים בצורה כזו או אחרת ויכולים להעיד על אמינות מומחיות ומקצועיות של בעל המקצוע.

כתיבת תוכן לאתרים: כיצד נעשה זאת בצורה נכונה?

במקרה של תוכן לא קיימים חוקים מסוימים מעבר לחוק הבלתי מעורער שהתוכן הוא המלך! וגוגל הוכיחה זאת שוב ושוב. זו נקודת הפתיחה שלנו, ישנם מדריכים שונים שמגדירים כיצד לבצע את זה באופן הטוב ביותר. ראשית, במידה והחלטנו ליצור תוכן עבור תחום העיסוק שלנו, יש לבצע מחקר מילים מקיף. משמע, יש לבחון באמצעות כלים מתקדמים כמו או Ahref ,SEMrush, או מחקר מילות המפתח של גוגל נוכל לזהות מהן מילות המפתח אשר להן נפח החיפוש הגדול ביותר. באמצעות מחקר זה אנו למעשה יכולים לפלח ולהגיע לתוצאות גבוהות יותר. במידה ונדע באילו מילים להתמקד – אנו יכולים לגרום לרבים שמחפשים את המילים הללו, להגיע אל האתר שלנו ולהיחשף אל העסק שלנו, בכך גם נזכה בטראפיק לאתר(תנועה), גם ניצור מודעות לחברה שלנו או למותג שלנו וכך נוכל לגבור על המתחרים שלנו בצורה יעילה ובתוכה.
בדרך כלל מומלץ לרשום כתבה איכותית שתספק מידע רלוונטי לגולש. באמצעות כתבה איכותית עם כותרת מסקרנת אנו יכולים לקבל יתרון גם בתוצאות החיפוש בגוגל אשר אלה נקבעות באמצעות בוט אשר מפעילה חברת גוגל. לפיכך, דאגו לשלב בצורה נכונה את מילות המפתח ותצרו כתבות נפרדות על כל מילת מפתח. ככל שתרחיבו את התוכן שלכם באתר בשילוב מידע אמין וייחודי, אתם תקבלו עדיפות על פני האחרים – כך תרוויחו איכות, אמינות ודירוג גבוה יותר!

רגע לפני שמתחילים במלאכת הכתיבה כדאי להתייחס למרכיבים שיובילו אותנו בתהליך:

  • זמן הפרסום ומקום הפרסום (פייסבוק, אתר וכו’)
  • מהו הנושא
  • סוג התוכן ואופיו (מטרת קידום/ שיווק)
  • מילות מפתח רלוונטיות במקרה של תוכן לקידום אורגני
  • מיהו קהל היעד המדוייק אליו התוכן פונה
  • מה מאפיין את קהל היעד מבחינת צרכים, כאבים, המחשבות והרגשות של קהל היעד.
  • כיצד התוכן עונה לצרכים אלו?
  • מהי המטרה העיקרית של התוכן (במקרה של תוכן שיווקי מהו השלב במשפך השיווקי)
  • מטרת משנה של התוכן
  • ניסוח ההנעה לפעולה
  • וכמובן תוכן הפוסט

כתיבת תוכן לאתרים : האם יש אורך מסוים?

אנו צריכים לזכור כי כתבה באתר אינטרנט לאתר תדמית לעסקחנות וירטואלית או לפורטל מידע, היא לא עבודה אקדמית וצריכה להיבחן לפי סוג האתר והתוכן אותו חשוב לנו לקדם, לכן היא צריכה להיות בסדר גודל שאדם ממוצע יקרא. בדרך כלל כתבת תוכן אשר נחשבת לאיכותית צריכה להיות 700 מילים ולהכיל את כל המידע הרלוונטי השייך לכתבה – אל תיצרו כתבות כלליות מדי, מומלץ לרדת לרמת המיקרו. כך תוכלו לענות על שאלות ספציפיות בכתבה ולספק מידע חשוב לקורא. בתחום כתיבת התוכן ישנה חשיבות רבה גם לסגנון הכתיבה. הסגנון המומלץ ביותר יבוא לידי ביטוי בכתיבה פשוטה אשר הצד השני יבין אותה בקלות רבה . מצד שני, שלבו מושגים מקצועיים מהתחום אשר יעידו על המקצועיות שלכם אך בטעם טוב. עליכם לזכור כי לרוב הגולש אינו בקיא בתחום ואין לו ידע רב בנושא כפי שלכם יש.

במידה ואני לא יודע לכתוב תוכן, למי אוכל לפנות?

ישנם אנשים רבים אשר המעוניינים לכתוב את התוכן בעצמם ומעדיפים לתת למישהו אחר לכתוב עבורם את הכתבות השונות. בשוק רווי בכותבי תוכן אנו עלולים למצוא את עצמנו מגיעים לאנשים רבים אשר מציגים את עצמם בתור כותבי תוכן איכותיים. לכן, לפני שאנו נסגור מול כותב תוכן מסוים ונשכור את שירותו עבור המאמרים, מומלץ לבדוק האם יש לו ניסיון עבר באותו התחום והאם כתב מאמרים כאלה עבור לקוחות קודמים. במידה וכן, בקשו ממנו כמה דוגמאות עבור הכתיבה שלו כדי לוודא שהוא מתאים לכם ויכול לספק את המאמרים שתרצו ברמה הנדרשת והראויה. מומלץ מאוד לעבוד תחילה מול בעלי מקצוע כנגד חשבונית ( פרילאנסרים), כך במידה ותהיו מרוצים, תוכלו להמשיך מולו ולספק לו עבודה נוספת, ובמידה והרמה של המאמרים שכתב לא תספק אתכם, תוכלו לנסות איש מקצוע אחר.

בחרתם לכתוב את התוכן בעצמכם כדאי שתכירו מספר כללי אצבע לכתיבת מאמרים:

  • הבינו מי קהל היעד של המאמר והיכן צפוי להתפרסם. האם מדובר במאמר שיווקי או מאמר לצורכי SEO.
  • התוכן חייב להיות מעניין ומעודד קריאה מעמיקה, גולש מרוצה שוהה יותר זמן במאמר וכך מצמצם את אחוז הנטישה שלנו, גוגל מזהה שיש עניין ולכן נותנת לנו עדיפות בתוצאות החיפוש.
  • פסקת פתיחה מושכת היא הפסקה החשובה ביותר, אם מדובר במאמר שאלה, חשוב שהתשובה לשאלה תופיע מיד ולא לגרור את הגולש עם התשובה. כמובן, בהמשך אפשר לפרט את התשובה ולהיכנס יותר לפרטים ודקויות.
  • תבדקו את עצמכם, השתמשו בעברית תקנית וכיתבו בשפה מדוברת, נסו להימנע מביטויים כמו “יצאתי לגזוזטרא…” כתיבה יומרנית מתוחכמת ומתנשאת כדי להציג את העסק בשפה גבוהה רק מבריחה את הלקוחות, קיראו את המאמר שוב וכך תימנעו משגיאות כתיב ופיסוק שגוי, שימו לב לכתיבה בזכר ונקבה, יחיד ורבים. תנסו לשמור על עקביות ובכל מקרה עדיף לכוון לכתיבה שמתאימה לשני המינים, כמובן שבמקרה והאתר פונה בעיקר לקהל נשי רצוי לדבר בלשון נקבה, ואם מדובר בעיצוב זקן לגברים יש לדבר בלשון זכר. התשובה מתחילה בזיהוי הקהל שלכם.
  • היו מקוריים, אל תעתיקו תוכן מאחרים, גוגל מזהה תוכן מועתק מייד ולכן מבחינת גוגל התוכן הזה אינו רלוונטי ולא מוסיף ערך לאף אחד בשום צורה, הדרך של גוגל להתמודד עם מצבים כאלו היא פשוט לא להציג את המאמרים האלו במנוע החיפוש שלה, כך שמבחינת קידום זה ממש לא עזר לכם. כמובן מעבר לעובדה שאתם חשופים לתביעות.
  • אל תמציאו נתונים וסקרים, האלגוריתם של גוגל יודע לבדוק את התוכן שלך בהשוואה לאתרים אחרים הנוגעים באותו נושא, אם בכל האתרים מתייחסים לביטוי מסויים כדאי מאוד שהביטוי יופיע גם אצלך במאמר. אותו דבר להיפך אם, אם זרקת מספר כלשהו גוגל משווה לאתרים אחרים באותו התחום, כך שאם המצאת את הגלגל עם המספר שזרקת גוגל תבין מיד שזה לא רלוונטי ולא מועיל ותימנע להציג את המאמר בתוצאות של מנוע החיפוש.

מה ההבדל בין כתיבה תוכן שיווקית לבין כתיבת תוכן לצורך קידום אתרים?

תוכן שיווקי מטרתו להניע את הגולש לפעולה, הרעיון בכתיבה שיווקית שהיא בעצם משווקת את העסק כבר מדף הבית, מדף נחיתה, מדף אודות, “עמודים שמטרתם העיקרית שיווק” שימוש נכון בטקסט שיווקי ממקסם את היכולת של העסק להציג את המותג והמוצר באופן שיחמיא לו עם סלוגנים מתאימים שמעודדים לבצע רכישה או השארת פרטים.
תוכן לקידום אתרים אורגני SEO הוא תוכן הכולל מחקר מעמיק לזיהוי מילות מפתח וביטויי זנב ארוך שיוצרים תנועה לאתר. התוכן חייב להיות משמעותי שמספק ערך רב גם בעיני גוגל ובעיקר בעיני הגולש הפוטנציאלי.
מילת המפתח צריכה להופיע בכותרת הראשית של המאמר ובחלק מכותרות המשנה, כמו כן יש לפזר אותה באופן הגיוני במאמר תוך שימוש בהטיות ושילוב של מילות קישור ומילים נרדפות או מילים קשורות. כמו כן, יש להוסיף את מילות המפתח בתמונות כטקסט אלטרנטיבי לצורכי נגישות.
הכלל החשוב הוא לפזר את מילות המפתח באופן הגיוני ולא מאולץ, שהקריאה תהיה ברורה ומועילה עם תוכן איכותי.

השאלות שנצטרך לענות עליהם לצורך כתיבה שיווקית אפקטיבית:

  • על מה נכון לכתוב ולאיזה קהל, מי נמען הפוסט?
  • למה אנחנו כותבים? מהי מטרת הפוסט?
  • על מה כותבים? על מה לא כותבים? ומה ישאר בחוץ?
  • איך להתאים את התוכן לשלב במשפך השיווקי? בפרט בקידום אורגני, שם קהלים נחשפים לאותו תוכן בשלבים שונים.
  • איך הופכים את הפוסט הזה שיעורר רגש וייצר אטרקטיביות של התוכן ?
  • איך כותבים הנעה לפעולה? איזו הנעה מתאימה? כמו לדוגמא מעבר לדף נחיתה. חשוב להפריד, פוסט בפייסבוק לא אמור לכוון לרכישה אלא למעבר לדף נחיתה שם הנמען מקבל מידע שיעודד אותו לרכישה או להשארת פרטים.

מה הופך פוסט שיווקי לאפקטיבי?

  • הפוסט מושך את הקהל, מסקרן אותו ומעניק ערך, מידע, רגש, הכרה ועוד.
  • הפוסט ברור ללקוח – הקהל מבין מה אתם רוצים ממנו.
  • יש התאמה בין צורכי הקהל לצורכי המשווק.
  • הפוסט נחשף לקהל הרלוונטי לפי השלב שלו במשפך.
  • הפוסט מניע לפעולה.

מה מטרת העסק מתוכן שיווקי?

  • הגברת חשיפה – משיכת לקוחות חדשים שלא מכירים את המותג
  • חיזוק הקשר עם עוקבים קיימים
  • הנעת לקוחות לפעולה לצורך רישום לתפוצה או השארת פרטים
  • הנעת מתעניינים עם פוטנציאל לביצוע רכישה בתשלום.
  • שיפור מיתוג העסק והתדמית שלו.

מהו מחיר כתיבת תוכן לאתרים:

כתיבת תוכן למאמרים אינה פשוטה היא דורשת מחקרים רבים ולמידת הנושא, גם אם מדובר בנושא ממש משעמם, לכן תוכן איכותי חייב להיות מתומחר בהתאם, לא קיים מחיר ספציפי עבור כתיבת תוכן לאתר. המחיר מגוון ומתומחר לפי כותב התוכן אליו אתם פונים. קיימים פרמטרים שונים ומגוונים הקשורים לכך : הניסיון של כותבי התוכן, אורך המאמר עצמו, סוג המאמר, נושא הכתיבה עצמה. כך לדוגמא, אם מדובר בתחום עריכת דין, אנו צריכים לשכור את שירותו של כותב התוכן בתחום המשפטי כדי שלא נגלה טעויות מהותיות חלילה אשר יכולות ליצור הטעיה אצל הקורא. בדרך כלל התמחור מתחיל ב10-16 אגורות למילה ויכול להגיע אפילו ל-25 אגורות למילה ויותר. הכל תלוי בחברה שאתם פונים אליה, או איש המקצוע.

סיכום – כתיבת מאמרים ותכנים

כתיבת תוכן לאתרים היא דבר חשוב ומועיל עבור האתר שלך. הכתיבה יכולה לגרום לגולש להתעמק באתר ולשהות בו זמן רב, לשוטט בין העמודים ולצרוך מידע, כך אנו מייצרים מודעות לעסק ולמותג. יתרה מכך, כתיבת תוכן בצורה נכונה יכולה לעזור לאתר שלך להיות מקודם בצורה אורגנית בגוגל – כך תוכל להרוויח בגדול – גם לייצר מכירות ופניות לאתר שלך ואף להיות מדורג גבוה תחת מילת החיפוש הספציפית אותה אתה מעוניין לקדם באתר שלך.

מאמרים אחרונים

מערכת FixDigital CRM בעברית ממשק ניהול פניות ממוקד, יעיל וידידותי שכל עובד יידע לתפעל היטב תוך זמן קצר התקנה והפעלה תוך מספר דקות. חיוני לכל עסק שרוצה לספק שירות לקוחות ברמה גבוהה ולנהל פניות ומכירות ביעילות.

בתחום קידום האתרים אין מחירון קידום אתרים קבוע ואחיד, מחיר קידום אתרים מושפע מפרמטרים שונים וכל מקדם אתרים עובד בשיטה המתאימה לו אך העיקרון הוא זהה, הפרמטרים השונים קובעים את היקף העבודה כלומר כמות השעות החודשיות שהמקדם ישקיע לצורך קידום האתר.

בניתם אתר לעסק שלכם השקעתם באיפיון ובעיצוב, אין ספק אתם מרוצים מהתוצאה, הבעיה מתחילה כשאתם מרגישים שאף אחד לא רואה את היצירה שלכם, אין תנועה, אין רכישה, תחושת פספוס ענקי מתחילה להתבשל.

אם יש לכם אתר אתם כבר יודעים שהכלי המרכזי לאיסוף לידים איכותיים באתר הוא שימוש בטפסים, לכן כדאי לבנות את הטפסים בחוכמה. טופס לידים מאפשר השארת פרטים, בקשה להצעת מחיר, רישום לניוזלטר, נוכל להעביר ישירות למערכת ה CRM

גוגל לעסק שלי Google My Business זה סוג של אינדקס שמרכז חברות ועסקים. כל עסק או חברה יכולים להוסיף את דף העסק שלהם לאינדקס בחינם, לאחר הרישום גוגל מבצעת אימות של העסק באמצעות גלויה

תחזיקו חזק עוברים לאנליטיקס 4 ! עם כל החידושים, הפיצ'רים והדוחות, מכינים את השטח לעבודה עם google analytics 4 , שווה להישאר ולקרוא עד הסוף.

קליקאפ היא פלטפורמת ניהול משימות עם ממשק נקי וחינמי, המציעה מגוון יכולות לעבודה בצוות או ביחיד, מתאימה לארגונים וצוותים, לאנשים המנהלים עסק של אדם אחד, לניהול לקוחות, ניהול משימות  וכו'.

המלצות על כלים ותוספים שמשמשים אותי בבניית אתרים של וורדפרס, קידום אורגני, אלמנטור, gloo.ooo, תוסף הצעות ועוד כמה פינוקים

משפך שיווקי טכניקה שיווקית להגדלת המכירות לייצור תהליך מכירה מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אותנו ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם.

הבנתם והחלטתם שאתם צריכים ורוצים אתר אינטרנט חדש, מושקע, מעוצב וייצוגי שיקדם את העסק שלכם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים ועושים כיום עסקים? בהחלט החלטה חשובה ומתבקשת. כעת אתם ניצבים למול שלל החלטות...

הדבר שכל בעלי האתרים פחדו ממנו

האם האתר שלכם מחובר?

אנליטיקס GA4

אי אפשר להתעלם, החל מ1.7.2023 זה קורה!
הפסקת הדיווח באנליטיקס יוניברסל
המשמעות: פגיעה ביכולת למדידת הטראפיק לשם שיפור
ביצועים באפיק האורגני והממומן
השאירו פרטים לחיבור האתר לגוגל GA4

האותיות הקטנות: חיבור האתר מחייב הרשאות לאנליטיקס, לטאג מנג’ר ולאתר. חיבור האתר מתבצע כשירות ללא עלות עד ה1/7/2023.
הגדרת אירועים טריגרים ודוחות כרוכים בתשלום על פי האיפיון והצורך, אנא הכינו את הדוחות הרצויים ואת הפעולות אותן הייתם מעוניינים למדוד.

חלק מהלקוחות שפונים אלי רוצים אתר מרהיב שמפיל את הלסת ונוח לעבודה, חלק רוצים יותר לקוחות וחלק רוצים לגבות יותר על המוצר או השירות שלהם.
הלקוחות שלי מבינים עניין
הם רוצים לקבל את הכל!

השאירו פרטים לשיחת איפיון בה נדבר על
הנוכחות האפקטיבית שלכם בעולם הדיגיטל!
ועל איך זה שבעצם לא הכרתם אותי ולא חיפשתם אותי ובכל זאת בחרתם להיכנס דווקא לאתר שלי להשארת הפרטים היקרים שלכם,
ספוילר קוראים לזה SEO!

להזמין אנשים שמכירים אותך, קל...
החוכמה היא להביא את אלו שלא שמעו עליך מעולם!

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?
דילוג לתוכן