פרסום בלינקדאין

לינקדאין הרשת המקצועית העולמית הגדולה ביותר באינטרנט, עם מטרה עסקית בלבד, המאפשרת חשיפה איכותית ותורמת להיכרות עם העסק. זו הרשת הבינלאומית הגדולה ביותר נכון להיום והמשמעותית ביותר בזירה המקצועית.  לינקדאין היא הותיקה והשולטת הכמעט בלעדית בכל הקשור לעולם העסקים. השיח בין הנמצאים מאוד ברור והאינטרס ידוע, להבדיל מרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיקטוק לינקדאין היא רשת חברתית שחושבת שיווקית באסטרטגיה של B2B ולא כמו הרשתות החברתיות האחרות שחושבות B2C, (מהלך שיווקי שמחבר בין Business to Consumer בו מחפשים את הלקוח הסופי ומכוונים למכור לו). בלינקדאין אנו בעצם מציעים את מרכולתנו כעסק לעסק. כמובן שבסופו של דבר זה P2P כי אנשים בעצם עושים עסקים עם אנשים, כשאנחנו עובדים עם פלטפורמת לינקדאין אנחנו מכוונים לארגונים ז”א אנחנו לא פונים פרטנית לאנשים אלא לארגון שמייצג קבוצת אנשים שהם בעצם הלקוח הסופי שלנו.

פרסום בלינקדאין :  כיצד להשתמש בו בצורה נכונה?

בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים פותחים חשבון ברשת החברתית “לינקדאין”. הרשת החברתית אשר הייתה מיועדת תחילה ליצירת קשרים בין אנשים שונים למטרות חיפוש עבודה, מצאה את עצמה גודלת בצורה מהירה מאוד עקב הביקוש הרב והפוטנציאל אשר טמון בה. הקפיצה הגדולה שלה הייתה בדצמבר 2016 כאשר ענקית הטכנולוגיה, חברת מייקרוסופט הצליחה לרכוש אותה ולהפוך אותה למעצמה בתחום חיפוש העבודה. מלבד זאת, אחת המטרות המרכזיות שלה היא יצירת קשרים בין עסקים שונים, תהליך המכונה ( B2B – Business to Business).

רבים מהמעסיקים, מחלקות משאבי אנוש ועסקים רבים פותחים פרופיל עסקי בלינקדאין כדי לחשוף את העסק שלהם בפני אחרים ולמעשה ליצור קשרים עם אחרים. קשרים אלה באים לידי ביטוי ביצירת מודעות למותג שלך, חשיפה רבה בפני אחרים. כדי למנף את ההצלחה שלה ולהפוך את הלינקדאין לרשת חברתית מוצלחת עוד יותר, היא הקימה מערכת פרסום, בדומה לפלטפורמות של גוגל ופייסבוק. להצלחת הקמפיין יש להקפיד על תוכן איכותי ומעניין ועל ניהול תקציב חכם.

לינקדאין קידום אורגני – מאיפה מתחילים?

כמו בכל הרשתות החברתיות נראה בפיד שלנו בעמודה המרכזית את הפיד עם מידע מכל הקונקשנים (החיבורים) ויש לנו אפשרות לפרסם פוסט שלי, בלינקדאין אפשר לשתף בתכנים יותר מגוונים מפייסבוק. סוג התוכן הנפוץ הוא פוסט, הפוסט מספק עדכון עבור אנשים שעוקבים אחרינו ועוזר לנו לשתף אותם בדברים שעוברים עלינו, הסוג השני הוא מאמר, סוג נוסף הוא תוכן מסוג אירוע כמו בפייסבוק הוא מאפשר ליצור אירוע ולהזמין אליו את הקונקשנים שלנו, הם יקבלו התראה על כך שהוזמנו לאירוע. אירוע הוא כלי שיווקי מאוד חשוב כי מדובר באירוע עסקי עם הדרכה ובעל ערך לארגונים, הוא נשלח כהתראה מיוחדת ומסודר במבנה מאוד ברור והוא מאפשר להעביר ידע ולהציג את המומחיות שלנו וכך לקדם את הקונקשיינים צעד נוסף לצרוך את השירות שלנו.

בלינקדאין מומלץ לפרסם בתדירות של פעמיים או 3 בשבוע, לכן, אם רוצים לעשות עבודה שיווקית, לוודא שיזכרו אותנו, יראו אותנו ושנישאר בתודעה שלהם אנחנו צריכים לעשות עבודה אינטנסיבית. אפשר לפרסם בדף החברה ולשתף בפרופיל כדי שהקונקשנים יראו, פוסט נוסף יעסוק יותר בנו ולא על החברה, שיהיה תוכן רשמי של העסק ותוכן עלי כמו לדוגמא מאמר שקראתי או כנס שנוכחתי בו.

כשמפרסמים פוסט יש אפשרת שיוצר הפוסט יהיה שם הפרופיל או שם החברה, יש אפשרות להחליט למי אנחנו רוצים לפרסם בפיד, לכולם גם אם אין להם לינקדאין, לכל מי שיש לו גם חשבון טוויטר (שימו לב שהפוסט יקוצר לפי אורך התווים של הודעת טוויטר), אופציה נוספת לפרסם לקונקשנים שלי ולפרסם לקבוצות שלי. כמובן שלא כולם יראו את הפוסט שלנו, לקונקשנים שאין להם הרבה קונקשנים יש סיכוי גבוה יותר להיחשף לפוסט שלנו. לעומת זאת קונקשנים שיש להם המון קונקשנים אחרים, הפוסט שלנו יהיה מעורבב בתוך המון פוסטים של קונקשנים אחרים.

על מנת להגדיל את החשיפה לפוסטים שלנו נוסיף מילות חיפוש, תיוגים של פרופילים ודפי חברה והאשטגים ממש בתוך הפוסט ברצף של הטקסט, כך שהקונקשנים ייחשפו וגם מי שמבצע חיפוש אם זה בתוך לינקדאין או בחיפוש בגוגל. שפת הפוסט צריכה להיות מותאמת לשפת הקהל שלכם אליו אתם מכוונים, לא מומלץ לכתוב בשתי שפות באותו הפוסט, במידה ומישהו שדובר שפה אחרת יראה את הפוסט הוא יוכל ללחוץ על תרגום. בכל מקרה מבחינה שיווקית כדאי להתמקד בקהל מסויים אחד ולהעביר מסר שמיועד אליו ולא לערבב תכנים ומסרים בין קהלים.

תיוגים של פרופילים ודפי חברה נועד על מנת ליצור תשומת לב של המתוייגים, הם יקבלו התראה על כך שתוייגו בפוסט שלנו, הם כנראה יכנסו לפוסט, יגיבו ואולי יבצעו את השיתוף. אופן הכתיבה יהיה עם שטרודל ומייד אחר כך השם אותו רצינו לתייג.
האשטגים הם בעצם קישורים מיוחדים לרשת החברתית, לא רואים את הקישור מאחורי המילה, אך ברגע שנקליד על הקישור נגיע לעמוד שיציג את כל הפוסטים שיש להם את ההאשטג הזה, ויחשוף אותנו לקהל חדש. לכן ההאשטג מייצג ביטוי חיפוש. הכתיבה תהיה בתחילת הטקסט סולמית ואחר כך את הביטוי ורווח.
ההמלצה הרווחת היא להשתמש ב3-5 האשטגים לפי הלוגיקה של האשטג הראשון קשור לתחום העיסוק שלנו ההאשטג השני יהיה קשור בנושא הספציפי של הפוסט, ההאשטג השלישי יהיה האשטג שייחודי לכם. אפשר ורצוי להוסיף האשטגים באנגלית. אין כאן עניין של זכויות יוצרים, אפשר להשתמש בהאשטג של אחרים, אין משמעות למי יצר את ההאשטג ראשון. טיפ נוסף הוא להוסיף האשטג שהוא טרנדי ובתנאי שהפוסט עוסק בו בין היתר ולהקפיד לעקוב אחריו כך שכל פעם שמישהו יעלה פוסט בנושא נקבל על כך התראה.

פרסום בלינקדאין : למי זה מתאים?

בדרך כלל, העסקים והחברות השונות אותן אנו נוכל למצוא בלינקדאין שייכים לתחום הייטק והטכנולוגיה, נדל”ן ומשרדי תיווך, מעצבים, אנשי שיווק ועוד. כך שאם יש בבעלותך, חברה מאחד התחומים הללו, אתה תוכל לגלות אנשים אחרים ואף לגייס אותם לעסק שלך במידה ואתה זקוק לעובדים חדשים במגוון תפקידים מגוונים. בלינקדאין אנו נמצא אנשים אשר עובדים בתחומים כמו :קידום אתרים, פרסום ממומן, מפתחי ובוני אתרים, מעצבים, כותבי תוכן וכד’.

למעשה, הפלטפורמה הפכה את החיפוש עבור מעסיקים לקל יותר בצורה ניכרת מאשר האתרים בהם היינו משתמשים לפני כמה שנים או בין אם היינו מגייסים אותם באמצעות חברות כח האדם השונות. כך אנו יכולים לזמן אותם ולהתרשם מהם כבר בפעם הראשונה במידה ונבצע סקירה סביב הפרופיל שלהם. אם ציינתי עד עתה את היתרון של המעסיקים, כעת אתייחס לצד בשני של המטבע – האנשים הפרטיים.

אנשים רבים אשר בוחרים לפתוח פרופיל אישי בלינקדאין מעוניינים מעבר ליצירת קשרים להשיג את העבודה הבאה שלהם – ולינקדאין בהחלט יכולה לספק את הבקשה הזו. באמצעות יצירת פרופיל אישי, מילוי הפרטים האישים שלנו, ההשכלה שלנו, העבודות הקודמות שלנו וההכשרות שעברנו (ועוד פרמטרים רבים)  אנו יכולים ליצור עניין אצל מגייסים שונים. כך למעשה יכול להיווצר החיבור הראשון בין המגייס אלינו בכמה פעולות פשוטות. לכן במקרה זה, הטיפ המומלץ הוא לדאוג ולטפח את הפרופיל האישי שלנו – וכמובן עדיף לכתוב את הכל בשפה האנגלית ולשמור על מקצועיות ואנגלית רהוטה.

מהן הסיבות שאני חייב לפרסם דווקא בלינקדאין?

למעלה מחצי מיליארד אנשי מקצוע בלינקדאין, מובילי דעה שונים, מנהלים בכירים ובעלי תארים גבוהים, הם רק חלק קטן מהאנשים אשר רשומים בלינקדאין. על אף התחרות הגבוהה שקיימת, יש לך סיכוי טוב להתברג גבוה ולכן מדד ההשקעה וההתמדה בפלטפורמה חשוב מאוד.

שנית, במידה ויש לך מטרות גבוהות, המערכת של LinkedIn מאפשרת לך לפלח ולטרגט בצורה מדויקת את הקהל שלך  – מיקוד לפי עיסוק מקצועי, לפי גודל חברה, ענף ומיקום גיאוגרפי. מה שמקנה לה יכולת ייחודית בזירת השיווק B2B. כך בעזרת מודעות לינקדאין, תוכל למקד את מנהיגי החשיבה והחברות שיש לך ברשימה שלך. באמצעות מודעות אלה תוכל להשיג יותר המרות שיכולות לבוא לידי ביטוי ביצירת לידים וגם להעלות את המודעות לגבי העסק שלך. למרות שמודעות לינקדאין נחשבות לממוקדות ביותר, כדאי גם לקחת בחשבון שהן אינן מאפשרות לך למקד לקהלים עם פחות מ -1,000 אנשים ולכן חשוב מאוד לטרגט בצורה נכונה כדי שהמודעה תהיה אפקטיבית ותניב אחוז המרה גבוה.

במידה והעסק שלך פונה לעסקים אחרים, לינקדאין יכולה להיות עבורך פלטפורמה נהדרת לחשוף את המוצר שלך או השירות שאתה מספק בפני אחרים. כך ככל שעסקים רבים נמצאים בה הפרסום בלינקדאין לאנשי B2B הפך לדבר לא פשוט ואף מאתגר מאוד. למרות זאת, קיימת אפשרות למקד לאנשים לפי תוכן הפרופיל שלהם בלינקדאין, כך שבמידה ואתה יודע את שמות התפקידים של הלקוחות שלך זה יכול מאוד להועיל. מעבר לפנייה לעסקים, הפלטפורמה מאפשרת לך אף לפנות ללקוחות פרטיים בזכות המספרים העצומים. מיקוד לאנשים בתחומים או נישות מסוימות עוזרות למודעות להגיע לאנשים פוטנציאליים יותר הן בהיבט הפרטי והן בהיבט העסקי.

פרסום בלינקדאין: באילו סוגי מודעות אוכל להשתמש?

על מנת לפרסם בלינקדאין אתם צריכים דף חברה וחשבון פרסום בלינקדאין. ממש כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין ניתן לייצר מודעות מסוגים שונים:

  • מודעת טקסט רגילה עם תמונה – מודעה שמקשרת לדף נחיתה או מאמר באתר.
  • מודעת וידאו – פרסום סרטון שהועלה בדף או סרטון מקישור חיצוני. הסרטון יופיע בניוזפיד של קהל היעד אך לא יופיע בדף החברה.
  • מודעת קרוסלה ( שילוב של כמה תמונות בפוסט אחד (מינימום 2) – המודעה מופיעה בניוזפיד ובהקלקה מפנה למגוון דפי נחיתה או לטופס לידים.
  • מודעות שיחה בלינקדאין – בדיוק כמו קמפיין במסנג’ר ופייסבוק, הגולש ממשיך את השיחה ישירות בלינקדאין מול המפרסם.
  • מודעה דינאמית – מודעות המיועדות לתקציף גדול ומאפשרות יצירת מודעות מותאמות, המודעות מציגות את תמונת הפרופיל של קהל היעד וכך מעודדות יותר הקלקות.
  • מודעת לידים – פעיל באפליקציה בלבד כשמקליקים על המודעה נפתח טופס לידים להשארת הפרטים (כמו בפייסבוק)
  • דיוור ממומן ישירות לinbox של קהל היעד, בהנחה שבוצע נכון יש סיכוי גבוה להמרה.
  • לינקדאין סטוריז – מתאפשר רק באפליקציה של לינקדאין, מייצר חשיפה מאוד גבוהה, מופיע לחברים שלנו מיד כשהם נכנסים לאפליקציה.

איך ניתן למדוד את הצלחת הקמפיין בלינקדאין?

בלינקדאין יש אפשרות להטמיע קוד מעקב המרות וקוד לביצוע קמפיינים של רימרקטינג וכל סוגי המודעות השונות, ניתן להעלות קהלים לפרסום בדיוק כמו פייסבוק ולהעזר באנליטיקס של משתמשי לינקדאין באתר.

כמה עולה לפרסם ברשת המקצועית לינקדאין?

במידה ואנו רוצים להירשם בלינקדאין ההרשמה היא חינמית לגמרי. עם זאת, כדי להיכנס למנהל המודעות של לינקדאין ולפרסם מודעות ממומנות אנו צריכים להכין לכך תקציב מסוים כדי שנוכל לפרסם לקהל יעד אליו נרצה להגיע. שווה לדעת כי המטבע בו נשלם במערכת הפרסום של לינקדאין הוא באמצעות הדולר, ולכן כדאי לחשב את התקציב שלנו בדולרים כדי שנבצע את ההתאמות למטבע זר.

קליק ממוצע בלינקדאין עולה 3$ ונדרשת מינימום הוצאה של 10$ ביום.

לסיכום,

הקמתם פרופיל בלינקדאין, לבשתם את החליפה של העסקים הגיע הזמן להתחיל ליצור קשרים אורגניים ולבסס את עצמכם ברשת המקצועית, תנו לבשורה לצאת, הכירו אנשי עסקים ובהמשך תוכלו להציע להם את מרכולתכם באמצעות פרסום ממומן בלינקדאין.

 

 

מאמרים אחרונים
Marketing Funnel

משפך שיווקי להגדלת המכירות

משפך שיווקי טכניקה שיווקית להגדלת המכירות לייצור תהליך מכירה מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אותנו ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם.
כל מה שצריך לדעת על הקמת אתר אינטרנט

כל מה שצריך לדעת על הקמת אתר אינטרנט

הבנתם והחלטתם שאתם צריכים ורוצים אתר אינטרנט חדש, מושקע, מעוצב וייצוגי שיקדם את העסק שלכם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים ועושים כיום עסקים? בהחלט החלטה חשובה ומתבקשת. כעת אתם ניצבים למול שלל החלטות, אפשרויות ונתונים שבהחלט יכולים להיות מבלבלים.
IOS 14 מה זה אומר ומה צריך לעשות

IOS 14 מה זה אומר ומה צריך לעשות?

אנחנו מדברים על 2 תאגידי ענק פייסבוק ואפל שמתגוששים בינהם בנושא הפרטיות של משתמשי אפל דרך האפליקציות השונות ודפדפנים כמו ספארי, מבחינת המשתמשים אגב זה פחות מעניין. אפל מציגים את עצמם כמגיני הפרטיות של העולם המודרני ומבחינת פייסבוק וכלל העוסקים בקידום זה ממש לא כך
מכירה מושלמת

אוהבים לקנות אבל שונאים שמוכרים לנו

מכירות הן עניין של אימון ,מדובר בתרגול והתנסות ככל שנתרגל נשפר את הביצועים שלנו. שיווק נכון מביא את המתעניינים מוכנים ומבושלים למכירה קלה.
Website Hosting

מדוע יש חשיבות לאחסון ותחזוקת האתר?

קניתם בית ואתם מתגוררים בו במשך חצי שנה. קיבלתם את הבית נקי ומצוחצח, מטופח ואסתטי. אך מה יקרה במהלך החודשים הללו? סביר להניח שאם לא נדאג לטפח אותו בצורה ראויה, אנו נקבל בית מוזנח, לא נקי ושאנו לא נרצה להיות בו
שגיאות בגוגל סרצ קונסול

שגיאות אפשריות בגוגל סרצ’ קונסול

כלי חינמי שפותח ע”י חברת גוגל, ומעניק מבט על של ביצועי האתר שלנו במובנים רבים. אחד התפקידים החשובים שלו הוא לעזור לנו לאתר בעיות ותקלות שונות באתר שיכולות לפגוע בדירוג שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל.
צרו קשר

תוכן עניינים

צרו קשר
השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם בהקדם

selector .elementor-accordion-item:first-child
{display: none;}

כיתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

יש לך אתר מהמם אבל רק את/ה ואמא שלך נכנסים אליו? זה כמו שהשקעת ובנית את ארמון החלומות שלך באמצע המדבר אבל בעצם אף אחד לא יודע עליו.
הגיע הזמן שכולם יכירו אותך,
כולנו מתחילים לחשוב אורגני!

רוצה דוח מקוצר ללא עלות על הSEO באתר שלך?

SEO

מבטיחים לא לזבל לכם את המייל

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?