איך מתמחרים קידום אתרים אורגני בגוגל?
לפני שנתחיל ונבין כמה עולה קידום אתרים, ישנם מספר מצבים בהם יש צורך בקידום אורגני:
- בניתם אתר לתפארת, השקעתם באיפיון, בעיצוב, בפיתוח ויום אחד התעוררתם והבנתם שהאתר לא משרת אתכם באופן בו ציפיתם שישרת, אין תנועה או שאין תנועה מספקת שיכולה לייצר עבודה.
- יש לכם אתר אתם מבצעים קידום אורגני ואתם לא מרוצים מהתוצאה מסיבות שונות.
- נמאס לכם לשלם על קמפיינים ממומנים שלא מקדמים לכם את האתר ולכן אתם תלויים כל הזמן בקמפיין הממומן.
אחרי שסיווגתם את עצמכם למצב בו אתם נמצאים אפשר להמשיך לשלב הבא, פנייה למומחה לקידום אורגני. אז קודם ברכות, אף פעם לא מאוחר מידי, למרות שקצת עצוב להבין שכל מה שהשקעתם עד כה לא קידם אתכם מבחינת גוגל לשום מקום. חשוב להבהיר שלא כל עסק צריך קידום אורגני.
עכשיו שאתם בשלים לעובדה שיש צורך בקידום מקצועי אפשר לדבר על עלות קידום אתרים. אבל רגע לפני אני רוצה לשים את הקלפים על השולחן. ברור לי מה אתם חושבים… למה לא ללכת מראש על ממומן?
אז לא לדאוג יש לי תשובה בול בשבילכם!
מה עדיף אורגני או ממומן? מה ההבדל?
תחשבו על דירה יש לכם 2 אפשרויות שכירות או משכנתא. אם השכרתם דירה 5 שנים אז קחו את הסכום לחודש, אני אהיה נחמדה ואתייחס לסכום של 5000 ש”ח לחודש ותכפילו ב5*12 זה 300,000 ש”ח שנעלמו. אם הייתם משלמים את הסכום הזה למשכנתא זה נכס שלכם ששילמתם עבורו 300,000 ש”ח.
השקעתם בנכס, ונניח אין משכנתא אז היו לכם עכשיו 300,000 ש”ח להשקיע בבית שלכם, ז”א שאחרי 5 שנים הבית שלכם שווה יותר ב300,000 ש”ח. אם נחזור לאתר אז הקמפיין אוכל לכם את הכסף, כשהקמפיין נגמר גוגל לא זוכר שפעם היה לכם קמפיין שעלה לכם המון כסף והביא המון עבודה. התחלתם באתר ששווה X ונישארתם באותה נקודה אתר ששווה X, לעומת זאת באורגני יש לכם עכשיו אתר מפלצת מלא בתוכן איכותי שמזרים לידים איכותיים עם קישורים שצברתם לאורך 5 שנים שחיזקו את האתר, X+300,000 מקווה שהצלחתי לסדר לכם בראש את המספרים בנוגע לנושא החשוב לכל בעל אתר – קידום אתרים.
התשובה המתבקשת לשאלה השכיחה ממומן או אורגני במונחים של עלות היא ברורה – ההבדל המשמעותי הוא ניהול תקציב חכם!
מה הפרמטרים שמשפיעים על עלות קידום האתר?

השאלה כמה עולה קידום אתרים היא כמו לשאול כמה עולה אוטו לבן, זה תלוי!
בתחום קידום האתרים אין מחירון קידום אתרים קבוע ואחיד, מחיר קידום אתרים מושפע מפרמטרים שונים וכל מקדם אתרים עובד בשיטה המתאימה לו אך העיקרון הוא זהה, הפרמטרים השונים קובעים את היקף העבודה כלומר כמות השעות החודשיות שהמקדם ישקיע לצורך קידום האתר.
גודל האתר קובע מה העלות לקידום SEO !
אתר שיש בו הרבה עמודי תוכן ובלוג עמוס בקטגוריות שונה מאתר שיש בו 10 עמודים.
נניח קידום לאתר חנות שיש בה אלפי מוצרים ועשרות קטגוריות לעומת אתר תדמית. במקרים אלו יש צורך באופטימיזציה לכמות גדולה של תוכן, עבודה על היררכיה, מחקרים וכו’.
התחרות בשוק – ספר לי על המתחרים שלך ואספר לך מי אתה
מחקר מתחרים ככל שהמתחרים התקדמו בעבודת הקידום שלהם מבחינת כמות התוכן, כמות הקישורים וכל שאר הפעולות כך תהיה למקדם מקצועי יותר עבודה ואתגר להתברג במקומות גבוהים. התפקיד של המקדם לוודא את צפיפות התחרות וחוזק המתחרים כי הם אלו שיקבעו את מהירות הקידום של האתר, האם יש מרפקים או שהדרך סלולה.
במידה והאתר ממוקד לנישה ספציפית תהיה לו עדיפות בקידום על פני המתחרים מבחינת גוגל. עסק שחיזק את עצמו בפרופיל הדיגיטלי ברשתות החברתיות כמו דף עיסקי בפייסבוק לפרסום השירות והמוצרים, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, ערוץ יוטיוב, פתח לעצמו פרופיל בגוגל מיי ביזנס – גוגל העסק שלי לקידום לוקאלי בין היתר, יוכל לחזק את המותג שלו, את תדמית העסק וגוגל תיתן לאתר מישקל ותתייחס לכך בתוצאות האורגניות.
וותק האתר – להבדיל ממה שהרוב חושבים, אתר וותיק לא מחייב שתהיה למקדם פחות עבודה.
אתר וותיק מקבל נקודת פתיחה טובה יותר מאתר חדש דנדש, אך אם האתר לא בנוי נכון ולא נעשתה עבודת קידום המשמעות היא שצריך לעבוד על כל התוכן ולבצע אופטימיזציה וזה בהחלט יכול לכלול שינוי בהיררכיה עקב חלוקה לא נכונה של הקטגוריות. לכן בחודש חודשיים הראשונים תהיה רק עבודה על האתר הקיים, ההיררכיה, תיקון הקוד ואופטימיזציה on site.
קצב ההתקדמות קובע כמה עולה קידום האתר
השאלה הכי שכיחה בעולם הSEO כמה זמן לוקח לקדם את האתר בגוגל? קידום אורגני לוקח לא מעט זמן, התוצאות אינן מיידיות אם נשווה לקמפיין ממומן עם דף נחיתה ממיר. בממומן התוצאה היא מיידית בעולם האורגני התוצאה מתקבלת במקרה הטוב לאחר 8 חודשים ובמקרה הרע אפשר להגיע גם לשנתיים. קצב ההתקדמות של קידום האתר הוא פרמטר משמעותי מאוד על מחיר קידום אתרים. גם כאן הקהל מתחלק לשני סוגים.
קידום של לקוחות גדולים – חברות גדולות
בחברה גדולה לרוב מבקשים תוצאות ומהר לכן הם יעדיפו לשלם יותר על מנת לוודא שהמקדם עובד באופן אינטנסיבי לקידום אורגני של האתר ומבצע את כל הפעולות הנדרשות. במידה ויש תקציב מתאים המקדם של האתר יגדיל את כמות ואיכות התוכן, את כמות הקישורים והתדירות של אופטימיזציה לקטגוריות ולעמודים. במקרים אלו מחיר קידום אתרים גבוה מהרגיל אך התוצאות מהירות יותר.
קידום של לקוחות קטנים יותר – עסקים קטנים שרוצים לבצע קידום אורגני בתקציב נמוך(מאוד)
במקרים אלו המקדם ייאלץ להוריד ווליום באופן משמעותי כלומר פחות תוכן, פחות קישורים וכו’ – המשמעות קידום איטי מאוד שמתמשך לאורך זמן. שלרוב מוביל ללקוח לא מרוצה לכן יש חשיבות לתאום ציפיות,
הצעת מחיר עבור קידום אתרים אורגני לוקחת בחשבון את הלחץ לקבל תוצאות, תימחור נמוך או גבוה משפיע ישירות על קבלת התוצאה, אתר עם תקציב קידום נמוך שנהנה מתוצאות קידום אורגני אחרי שנתיים (לעומת אתר שיש לו תקציב לקידום שיכול להנות מתוצאות הקידום תוך כמה חודשים ולקבל לידים איכותיים כבר בחודשים הראשונים (תלוי בתחרות כמובן).
כמות ואיכות התוכן – הפרמטר החשוב לקביעת מחיר קידום אתרים
הקלישאה המפורסמת התוכן הוא המלך, אכן זאת האמת ככל שיהיה יותר תוכן, יותר מאמרים, תוכן מקצועי ולא תוכן עולב של 200-300 מילה, תוכן שנכתב נכון עם כותרות מתאימות, תמונות וסרטונים, תוכן שנותן ערך נוסף לגולש, בהנחה שהתוכן מחולק נכון לפי היררכיה שתורמת למבנה האתר ולגלישה נוחה ויעילה לחווית משתמש איכותית. המשמעות מבחינת מקדם האתר להוסיף תוכן המתבסס על מחקר מקדים של מילות מפתח נפוצות, ומחקר מתחרים. לכן יש לכלול כאן כותבי תוכן מקצועיים. התוכן הוא המרכיב החשוב ביותר בקידום האורגני לכן במקרה ותרצו להוזיל את המחיר לקידום האתר יש מצב שאתם שמים מקל בגלגלים, המקדם יעלה פחות תוכן או יעלה תוכן פחות איכותי כי הוא ינסה לחסוך על כותבי תוכן וכך המצב שנוצר מקטין משמעותית את הקצב של הקידום האורגני של האתר.
מחיר קידום אתרים אורגני מושפע מכמות ואיכות הקישורים
הקישורים מחזקים את האתר ועוזרים לקידום בתוצאות החיפוש, איכות הקישורים גם כן משפיעה על המחיר לקידום האתר שלכם. כך גם כמות הקישורים, לקידום יציב יש צורך ב3 קישורים בחודש (לפחות) לכל קישור יש עלות ולכן, גם כאן אם תנסו להוזיל את החבילה זה על חשבונכם, שוב אתם פוגעים בקצב הקידום האורגני.
הניסיון והמקצועיות של המקדם הוא פרמטר משמעותי בקביעת מחירי קידום אתרים
כשמחפשים מקדם אתרים מקצועי חשוב מאוד להקפיד על הניסיון, הרצון להתפתח ולהרחיב את הידע, לצעוד בקידמת הטכנולוגיה, חשוב מאוד להתעדכן כל הזמן, להיות בקיא בחומר ולהתעדכן בחדשות בנושא הקידום. עם כל המקצועיות עדיין גוגל מוציאים מעת לעת אלגוריתמים שמשפיעים על התוצאות, לכן גם אם האתר נמצא במקום טוב תמיד יכול להיווצר מצב שגוגל תחליט על שינוי גישה וכדאי מאוד שהמקדם יבין את הפעולות הנדרשות וידאג להחזיר את האתר לתוצאות, מקדם שאוהב תחרות ולא רואה בזה סיבה להפסד צפוי, מקדם שחי על אתגרים שמדרבנים אותו להיות עם האצבע על הדופק ולחיות גם את האתר שלכם וגם את האתר של המתחרים שלכם. מקדם אתרים שמסוגל לפתור בעיות ויש לו את הכלים והמומחיות לטפל בנושאים הדורשים טיפול לצורך עבודת קידום תקינה ויעילה.
מה ההבדל בין סוכנות גדולה לסוכנות קטנה של קידום אתרים?
פניה לחברה או סוכנות גדולה לצורך קבלת הצעת מחיר לקידום האתר מאפשרת לחברה להקציב סל שעות מוגדר לצורך הטיפול באתר וכמות מסויימת של מילות מפתח, לעומת חברות קטנות יותר שהן רעבות להצלחה, חברות המרשות לעצמן לתת שירות מקיף יותר עם תשוקה למקצוע. שירות הכולל כמות שעות איכותית ומדוייקת לטובת האתר ומתבססת לרוב על כמות ביטויים כמעט ללא הגבלה, אם אתם מעוניינים ביחס אישי ולא להיות אחד ממאות כדאי לשקול עבודה מול חברה קטנה יותר שחיה את האתר שלכם, מכירה היטב את המתחרים ויודעת לתת מענה בזמן קצר. בקיצור חפשו ביצועיסטית כמוני!
טווח המחירים לקידום אתרים אורגני
עסקים קטנים לרוב יבחרו בחבילת קידום קטנה – המשמעות היא שהגדילה תהיה מאוד איטית (תלוי בתחרות ובגודל האתר) – כדאי להצטייד בסבלנות של שנה שנתיים.
מבחינת המקדם – פחות תוכן, פחות איכות היות ואין תקציב לכותב תוכן מקצועי, פחות קישורים ונראה לי שהרעיון ברור, פחות ופחות….
שימו לב אם הציעו לכם קידום אתרים ב500 -1500 ש”ח זו עלולה להיות עקיצה, אין מתנות חינם תוכן איכותי עולה כסף, קישורים איכותיים עולים כסף, עם תקציב כזה לא הגיוני המקדם יתן קישורים חינמיים מאתרי אינדקס וקישורי ספאמים, התוכן יהיה דל ועלוב ולכן אין מצב שהמקדם יוכל לבצע עבודה טובה של קידום הרי לא נשאר לו תקציב לכלום אז למה שיעשה ? בתור מקדמת מקצועית שעוסקת בתחום קידום SEO מספר שנים, אין אפשרות לקדם אתרים בסכום נמוך כל כך. גם אם התחרות נמוכה אין יעילות לSEO במקרה הזה, מקדם אתרים פשוט לא יוכל לעשות את העבודה, עם כל הרצון הטוב, מקווה שתבינו את זה מהר, ככל שתמשכו את החודשים אתם בעצם זורקים כסף יקר על אוויר.
עלות פרסום אורגני לעסקים קטנים נע בין 1,500 ש”ח ל2,000 ש”ח
מתאים לעסקים קטנים שממש בתחילת הדרך שלהם, בדרך כלל מדובר באנשים שטרם הפנימו את החשיבות של קידום אורגני והתרומה לצמיחת העסק ולכן ישאפו להוזיל עלויות. מקדמי אתרים לרוב ינסו להימנע ולוותר על לקוחות כאלו, הסכום הזה לא ריאלי לקידום רוב האתרים, מתאים רק לאתר קטן או חנות ממש קטנה שאין לה תחרות, זה דיי מאכזב שלא רואים תוצאות תקופה כל כך ארוכה, לכן הגיוני שמקדמים בתחילת דרכם ישמחו לקבל אתרים כאלו למרות האכזבה. אם בכל זאת התקדמתם מול חברה לקידום אתרים וסגרתם את המחיר הזה בקשו לראות דוח התקדמות ולהבין מה בעצם בוצע באתר אילו פעולות נעשו לטובת קידום האתר.
עלות פרסום עם תקציב גבוה מתאים לעסקים קטנים ובינוניים נע בין 2,000 ש”ח ל3,000 ש”ח
גם כאן יהיה קושי אך עם איש מקדם מקצועי ויצירתי אפשר בהחלט להזיז את האתר קדימה ואפילו להצליח, אפשר להשקיע בתוכן איכותי ולהוסיף קישורים, החבילה הזאת אינה מתאימה במקרה שיש תחרותיות גדולה, במקרה והלקוח יתעקש על תקציב כזה האתר פשוט ידדה אחרי המתחרים.
קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים ובינוניים פלוס – המחיר נע בין 3,000-5,000 ש”ח
כאן מדובר בתקציב טוב, יש יותר בשר ואפשר לעבוד עם קישורים ותוכן איכותי, לבצע פעולות משמעותיות עם אסטרטגיית קידום מתאימה ויעילה. במידה ואין תחרות קשה תהיה תוצאה טובה ומהירה. עסקים שבוחרים להוציא סכום כזה לקידום מבינים את החיסכון בעצם הוזלת הקמפיינים ואפילו ויתור על חלק מהקמפיינים לאור הצלחת הקידום האורגני.
מחירון קידום אתרים לעסקים וחברות גדולות נע בין 5,000 ש”ח ל 10,000 ש”ח (ומעלה)
מתאים לחברות גדולות עם אתרים גדולים שיש להם מתחרים חזקים שעברו דרך, החברות האלו מבינות את משמעות הקידום לעסק, הן מודעות לכמות ואיכות הלידים והעבודה שתיכנס מעבודת הקידום, ולכן מוכנות להשקיע בקידום מאסיבי עם מרפקים, הכוונה אסטרטגיית קידום רצינית לטווח הרחוק, יותר שעות של עבודת קידום על האתר, יותר תוכן, יותר איכות, יותר אופטימיזציה, יותר קישורים בקיצור, הבנתם יותר…!
עם התקציב הזה מקדם האתר יכול להתחייב לספקים ולתכנן את האסטרטגיה טוב יותר לתוצאה מירבית ומהירה מול המתחרים.
בשורה תחתונה המתחרים שלכם קובעים לכם מה יהיה המחיר לקידום אתרים בגוגל, כדי להישאר במשחק תצטרכו לבצע לפחות את אותם הפעולות שהמתחרים שלכם ביצעו.
מה ההצעה לקידום אתר צריכה לכלול?

- בדיקת אתר – audit על מנת לאתר את הבעיות ולטפל בהן
- מחקר מילות מפתח (מילות חיפוש נפוצות)
- מחקר מתחרים
- קישורים חיצוניים (רצוי מינימום 3 קישורים)
- אופטימיזציה לעמודי האתר והפוסטים
- אופטימיזציה לעמודים
- שיפור מהירות האתר (תלוי ברמת הידע של המקדם, לרוב מוציאים את הפרוייקט)
- תדירות לכתיבת תכנים חודשית המבוססת על מחקר מילות מפתח – במידה והתקציב נמוך יש אפשרות שבעל האתר יכתוב את התוכן בעצמו (רק כדאי לקחת בחשבון שאיכות הכתיבה שלו כנראה תהיה פחות טובה לצורכי הקידום)
- זמינות למשימות – שעות וזמן לקבלת מענה
- דוח התקדמות חודשי
איך תדעו שקיבלתם תמורה שווה למחיר ששילמתם ומה הופך את עבודת הקידום למצליחה?
תוצאות תוצאות תוצאות!
בקשו לקבל דוח חודשי המפרט את ההתקדמות של האתר בגוגל
בקשו דוח המפרט את הפעולות שבוצעו לטובת הקידום של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.
התקדמתי יפה, איך אפשר לשמר את ההצלחה?

לקוח מרוצה מקידום שנעשה לו באתר זה מעולה וזה חלום של כל מקדם, אך חשוב להמשיך באותה אסטרטגיה, להמשיך להעלות תכנים ולהמשיך להוסיף קישורים ולטפל בשגיאות במידה וישנן, אל תעצרו. ברגע שתעצרו המתחרים שלכם ירימו ראש ויתנו פייט, המתחרים שלכם קובעים את הקצב ואם המתחרים לא נרגעו אסור לכם להירגע ולהפסיק. המתחרים ישמחו לקבל את הפניות שלכם, אתם בתחרות ותמיד תהיה תחרות.
יקר לי – ההתנגדות הקלאסית, קידום אתרים עולה הרבה כסף
בהחלט, מחירון קידום אתרים הוא לא זול ואל תחשבו על כל חודש בחודשו, תחשבו על הסכום שנתי, כן זה הרבה אבל זאת הצפרדע. יהיה לכם הרבה יותר קל לבלוע את זה אם לא תתייחסו לקידום אורגני כהוצאה תתייחסו לקידום אורגני כהשקעה – זו מחויבות לטווח ארוך שמגדילה את ערך הנכס ומביאה עבודה.
אל תחשבו על זה במונחים של הוצאה שעולה לי הרבה כסף, תחשבו על כמה אני מפסיד אם לא אעשה את זה. קידום אורגני = ניהול תקציב חכם לטווח הרחוק!
המסקנה, איך נקבע מחיר קידום אתרים אורגני בגוגל!
עלות קידום אתרים יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, מרכיבי המחיר לקידום האתר כוללים את מבנה האתר, מילות מפתח, אופטימיזציה נדרשת, תחרות, היקף העבודה, קישורים איכותיים, רמת המומחיות והמקצועיות של המקדם האורגני והזמינות והנכונות שלו לפתור בעיות ולדעת להתעדכן ותמיד לצעוד בחזית. קידום טוב עם תוצאה משביעה רצון שנותנת פייט למתחרים עולה בהתאם. אל תתפתו להצעה זולה לקידום האתר. (עדיף לכם לחסוך את הכסף הזה לתקופה טובה יותר ולהשתמש בכסף בצורה חכמה, כמה עצוב לגלות אחרי שנה או שנתיים שאתם נמצאים בדיוק באותו מקום וזרקתם את כל הכסף החשוב שלכם).
הכינו תקציב ייעודי לצורך קידום אורגני ל12 חודשים קדימה בהתאם לתחרות וכמות העבודה. כל ניסיון להוזלת עלויות של קידום אורגני שווה ערך לאכילת מרק עם מזלג, כשתסיימו זה סתם מרק קר ולא רלוונטי. בזמן הזה שאתם שמחים שחסכתם ואולי סוגרים חופשה על חשבון החיסכון. המתחרים שלכם נותנים עבודה ואוספים את כל הלידים, לכן לעולם לא תוכלו להתחרות מולם באורגני ועדיף שתוותרו ותלכו לכיוון של ממומן כדי שתוכלו לקבל פניות ולא לפנטז על לידים שנוהרים לאתר שלכם.
מתי הכי נכון להתחיל קידום אורגני? בואו נשאל את הסינים!
בדיוק כמו השאלה מתי לשתול עץ? הסינים אומרים שהזמן הנכון ביותר לנטוע עץ היה לפני 20 שנה, הזמן הבא הכי טוב – הוא היום. קידום אתרים בגוגל הוא הכרחי לכל אתר שרוצה עבודה, ודאו שיש לכם תקציב לשנה קדימה ולכו על זה בכל הכוח.
מוזמנים להשאיר פרטים עכשיו בטופס לא לשכוח לשים קישור לאתר שלכם כדי שאוכל לערוך audit זריז לפני השיחה שלנו.