מהו פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?

פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם

פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כלי מצויין להגדלת החשיפה שלנו וליצירת מעורבות עם הקהל שלנו. הפרסום הממומן יהיה בשליטתנו המלאה בכל רגע. בעלי עסקים נעזרים בפרסום ברשת המדיה החברתיות כדי לחזק את התנועה האורגנית וליצור משפכי שיווק מדוייקים עם הצעות ייעודיות לקהל היעד שצורך את השירות או המוצר.

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם: מתי נכון להשתמש בו?

שיווק דיגיטלי הפך בשנים האחרונות לכלי השיווקי החזק ביותר בקרב אנשים שונים להם יש אתר או עסק מסוים והם מעוניינים לחשוף אותו בפני אנשים רבים יותר. לפרסום קיימות מטרות שונות : האחד, רוצה להגדיל את התנועה באתר שלו ולהגיע לאנשים פוטנציאליים אשר מתעניינים בתחום ההתמחות שלו, השני מעוניין למכור את שירותיו ומחפש לקוחות חדשים, בעוד השלישי בכלל הוא בעל עסק שמעוניין להגדיל את המכירות שלו באתר האינטרנט וליידע את ציבור העוקבים שלו בשלל המבצעים החדשים שקיימים באתר, שהרי מטרתו למכור את המוצרים וגם לייצר הכנסה.

כדי לייצר תנועה באתר ולשווק את העסק בצורה הטובה ביותר יש להתמקד בפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם. אלה שתי הפלטפורמות העיקריות היום תחת הרשתות החברתיות עם מאות מיליוני משתמשים שהצטברו במהלך השנים. היתרון העצום של שתי הפלטפורמות הוא שניתן למצוא אותן בכל מדינות העולם ( כמובן מלבד אלה שחסמו אותן בעקבות משטר דיקטטורי כזה או אחר) במהלך השנים חברת פייסבוק מצאה את עצמה מפלטפורמה המיועדת ליצירת קשרים חברתיים לחברה עסקית.

היא זיהתה בצורה מהירה מאוד את הפוטנציאל העסקי הטמון בכך ואם זה לא מספיק בעשור האחרון השתלטה על רשת המדיה החברתית – האינסטגרם ורכשה אותה בסכום אסטרונומי. לאור רכישת האינסטגרם, פייסבוק הפכה מפלטפורמה צומחת לתאגיד ענק שכבש את כל הרשתות החברתיות עם שווי עצום של טריליוני דולרים. בכל אופן כשרוצים לפרסם ברשתות המדיה כדאי לנסות ולהבין איפה הקהל שלנו נמצא, כל פלטפורמה תביא את היתרונות שלה כמו לדוגמא פרסום בטיקטוק שעובד מצויין על חשיפת המותג באמצעות סרטונים קצרצרים.

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם: מדוע להשתמש בו?

אין ספק כי כמעט לכל אחד מאיתנו קיים חשבון באחת הפלטפורמות, אם לא בשניהן. אם עד כה פעלנו אך ורק בפרסום אורגני במסגרת הדף שפתחנו בפייסבוק, וכתבנו פוסטים לעוקבים שלנו ולא הגענו לתוצאות הרצויות וליעדים שלנו, אנו נפנה לאפיק הממומן, שם ההגעה לקהלים רבים פוטנציאליים יותר גבוהה בצורה משמעותית ובכך אנו יכולים להגיע לחשיפה רחבה יותר.

כמובן שהחיסרון הוא שהפרסום הממומן, כשמו כן הוא, עולה לנו כסף, ולכן אנו צריכים לראות האם הקהל שלנו נמצא בפלטפורמות הללו. כדי לפרסם בפייסבוק בצורה אפקטיבית ונכונה, אנו צריכים לקרוא ולראות סרטונים רבים אשר יסבירו לנו על התהליך, על אופן יצירת הקמפיין ואיך לבצע אותו בצורה נכונה.

חשוב להבין שפרסום בפייסבוק ואינסטגרם הוא פרסום מסוג דחיפה, כלומר הקהל שיצפה בו הוא קהל שמאופיין פוטנצייאלית לדרישה למוצר או השירות שלנו וכך אנחנו בעצם דוחפים לפיד פרסום שלנו למרות שלא בהכרח חיפש את המוצר או השירות שאנו מציעים, להבדיל מסוג פרסום שמתבצע בגוגל PPC בו המודעה שלנו תקפוץ למי שחיפש אותנו בפועל, או יותר נכון הקליד במנוע החיפוש את השאילתא עם ביטוי המפתח שמטריגה את המודעה שלנו ורלוונטית אליו, לכן הלקוחות שמגיעים מגוגל הם בהכרח יותר מדוייקים לנו. איך נדע במה לבחור? תלוי במטרה שלנו!

סוגי קמפיינים עיקריים:

  • קמפיין מעורבות – סיכוי גבוה שיגלו מעורבות בפוסט (מעורבות הכוונה שיצפו במודעה, יעשו לייק, יגיבו, ישתפו וכו’)
  • קמפיין תנועה – להבאת תנועה לאתר, סיכוי גבוה שיקליקו על הלינק
  • קמפיין צפיות בוידאו – סיכוי גבוה שיצפו בסרטון 

סוגי הקהלים לפילוח וטירגוט מדוייק של המודעה

אחד היתרונות הבולטים בפרסום בקמפיין במדיה החברתית פייסבוק ואינסטגרם הוא האפשרות לפלח ולטרגט את קהל היעד במדוייק, על פי איזור, מגדר, תחומי עניין, שפה, מצב משפחתי, הורים, התנהגות קניה, יום הולדת ואירועים, השכלה ועוד. אפשרות לרימרקטינג לקהל שהביע עניין. הפרסום באינסטגרם מתבסס על אותם נתונים כמו בפייסבוק ולכן ניתן לדייק גם שם באותה מידה ולחדד בכל פלטפורמה לפי סוג המודעות, הקהל והשירות או המוצר. 

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם: מי יכול לבצע עבורי את הפרסום והאם ניתן לבצע קידום דף אינסטגרם?

כל אדם יכול לבצע פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם לדף שלו או של העסק שלו, לא קיימת דרישה מסוימת, אך במידה ואנו לא מעוניינים לעשות את זה בעצמנו, אנו יכולים לרכוש את שירותו של בעל מקצוע אשר עוסק בתחום הקמפיינים הממומנים בפייסבוק ובאינסטגרם, והוא יבצע עבורנו את המודעה באופן הטוב ביותר – הן את העיצוב למודעה. חשוב לדעת, כי לעיצוב המודעה קיימת חשיבות רבה ולכן מעבר לטירגוט הקהלים בצורה מדויקת ככל הניתן – שימו דגש על הקרייאטיב – אשר הוא בסופו של דבר מוביל לפעולה את הגולשים הנחשפים למודעות שלנו.

פרסום ושיווק בפייסבוק ובאינסטגרם: האם מדובר באותה פלטפורמה

זו אחת השאלות החשובות ביותר שיש לשים לב במיוחד כאשר מדובר באדם בעל הכשרה בתחום. על אף שהאינסטגרם נמצאת בבעלות של חברת פייסבוק, מדובר בשתי פלטפורמות נפרדת, אשר פונות לקהלים אחרים ושונים. בדרך כלל בפייסבוק מדובר בקהל רחב יותר החל מהגיל הצעיר ביותר ( לפי הפייסבוק ההרשמה לפלטפורמות מותרת מגיל 18, וכך גם הפרסום הממומן מכוון מגיל זה) ועד גילאי 65+ ולכן מרחב הפרסום שם גדול יותר. לעומת הפייסבוק, האינסטגרם מתאפיין יותר בטווח גילאים צעיר ומצומצם יותר. למעשה, באינסטגרם הדגש יותר על הויזואליות (התמונה), היא זו שעומדת במרכז. עלות פרסום בפייסבוק כוללת בפנים גם פרסום באינסטגרם, כל מה שצריך לוודא הוא שהמודעות יהיו תואמות מבחינת גודל כדי שלא ייעלמו פרטים מהתמונה של המודעה.

 

כאשר מדובר ביצירת קמפיינים קיימת המלצה חמה להפריד בין שתי הפלטפורמות כיוון שלכל אחת מטרה שונה והיא מופיעה באופן שונה ( כך לדוגמא הסטורי באינסטגרם שונה באופן מהותי ממודעה עם תמונה בפייסבוק. פעמים רבות אנו יכולים אף להריץ את הקמפיין ולפרסם אותו בשתי הפלטפורמות כדי לבדוק איזו פלטפורמה מניבה יותר המרות וגורמת לאנשים להביע התעניינות במוצר שלנו, להפיק מכך לקחים – בכך בפעם הבאה אנו יכולים לדעת באיזו פלטפורמה לפרסם, לאיזה קהל יעד וכד’.

פרסום בפייסבוק והאינסטגרם: מהם מטרות הקמפיינים?

קיימים סוגי קמפיינים שונים לפייסבוק ואינסטגרם. רגע לפני שנצלול לסוגים השונים, חשוב מאוד לתכנן בצורה אסטרטגית וטובה מהם היעדים שלנו – מה אנו רוצים להשיג במסגרת הפנייה לפייסבוק. להכין בריף קצר המכיל את קהל היעד, הטון הפרסומי שלנו, התקציב וכל הדברים שמסביב.

 

סוגי הקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם שונים ומגוונים והם בנויים למעשה כמו משפך שיווקי  – אנו יכולים להתחיל במטרת קמפיין חשיפה, שתגרום לאנשים רבים להיחשף למותג שלנו ועד לקמפיין אשר מתמקד בלידים ( השארת פרטים בטופס נפרד) או אפילו “קמפיין המרות” – במסגרת קמפיין זה, אנו נבחר איזו המרה אנו מעוניינים שהגולש יבצע – מהשארת פרטים בדף נחיתה ( אשר גם הוא צריך להיות בנוי ומאורגן היטב) ועד לרכישת הפרטים או השארה לסל – בכך אנו יודעים באיזה שלב נמצא הלקוח הפוטנציאלי ולפנות אליו בשנית עד להשלמת הפעולה אותה אנו מעוניינים שהוא יצבע.

כמה עולה פרסום בפייסבוק והאינסטגרם?

כדי לענות על השאלה מה הוא מחיר פרסום בפייסבוק נצטרך להפריד, ישנו תשלום לקמפיינר שזהו תשלום חודשי קבוע, הקמפיינר מקים את הקמפיין או הקמפיינים ולאחר תקופת הרצה מבצע אופטימיזציה, האופטימיזציה נעשית בתדירות של שבועיים או לפחות פעם בחודש. בפלטפורמה עצמה בה אתם מפרסמים לא קיים תקציב ספציפי לפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם – התקציב נגזר מהתחרות בנישה, אם נקציב סכום גבוה או נמוך, פייסבוק תציג את הקמפיין בהתאם לתקציב שניתן, ברגע שהתקציב ייגמר הקמפיין פשוט לא יוצג. כדי לראות תוצאות נצטרך מינימום תקציב יומי התחלתי של 10-15 ₪ – ככל שהתקציב יהיה גבוהה יותר כך פוטנציאל החשיפה בפני אנשים אחרים יהיה גבוה יותר וסביר להניח שנקבל תוצאות טובות יותר בהתאם ליעדים אותם הצבנו לעצמנו.

רוצים לשמוע עוד?

מוזמנים לפנות אלינו ולהשאיר פרטים. סטודיו אורי גו דיגיטל הפתרון שלכם בעולם הדיגיטלי. שירות מעטפת שסוגר לכם את כל הפינות בניית אתר, קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, קידום ממומן ברשתות החברתיות, שירותי אוטומציה ועוד.

 

מאמרים אחרונים

מערכת FixDigital CRM בעברית ממשק ניהול פניות ממוקד, יעיל וידידותי שכל עובד יידע לתפעל היטב תוך זמן קצר התקנה והפעלה תוך מספר דקות. חיוני לכל עסק שרוצה לספק שירות לקוחות ברמה גבוהה ולנהל פניות ומכירות ביעילות.

בתחום קידום האתרים אין מחירון קידום אתרים קבוע ואחיד, מחיר קידום אתרים מושפע מפרמטרים שונים וכל מקדם אתרים עובד בשיטה המתאימה לו אך העיקרון הוא זהה, הפרמטרים השונים קובעים את היקף העבודה כלומר כמות השעות החודשיות שהמקדם ישקיע לצורך קידום האתר.

בניתם אתר לעסק שלכם השקעתם באיפיון ובעיצוב, אין ספק אתם מרוצים מהתוצאה, הבעיה מתחילה כשאתם מרגישים שאף אחד לא רואה את היצירה שלכם, אין תנועה, אין רכישה, תחושת פספוס ענקי מתחילה להתבשל.

אם יש לכם אתר אתם כבר יודעים שהכלי המרכזי לאיסוף לידים איכותיים באתר הוא שימוש בטפסים, לכן כדאי לבנות את הטפסים בחוכמה. טופס לידים מאפשר השארת פרטים, בקשה להצעת מחיר, רישום לניוזלטר, נוכל להעביר ישירות למערכת ה CRM

גוגל לעסק שלי Google My Business זה סוג של אינדקס שמרכז חברות ועסקים. כל עסק או חברה יכולים להוסיף את דף העסק שלהם לאינדקס בחינם, לאחר הרישום גוגל מבצעת אימות של העסק באמצעות גלויה

תחזיקו חזק עוברים לאנליטיקס 4 ! עם כל החידושים, הפיצ'רים והדוחות, מכינים את השטח לעבודה עם google analytics 4 , שווה להישאר ולקרוא עד הסוף.

קליקאפ היא פלטפורמת ניהול משימות עם ממשק נקי וחינמי, המציעה מגוון יכולות לעבודה בצוות או ביחיד, מתאימה לארגונים וצוותים, לאנשים המנהלים עסק של אדם אחד, לניהול לקוחות, ניהול משימות  וכו'.

המלצות על כלים ותוספים שמשמשים אותי בבניית אתרים של וורדפרס, קידום אורגני, אלמנטור, gloo.ooo, תוסף הצעות ועוד כמה פינוקים

משפך שיווקי טכניקה שיווקית להגדלת המכירות לייצור תהליך מכירה מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אותנו ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם.

הבנתם והחלטתם שאתם צריכים ורוצים אתר אינטרנט חדש, מושקע, מעוצב וייצוגי שיקדם את העסק שלכם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים ועושים כיום עסקים? בהחלט החלטה חשובה ומתבקשת. כעת אתם ניצבים למול שלל החלטות...

הדבר שכל בעלי האתרים פחדו ממנו

האם האתר שלכם מחובר?

אנליטיקס GA4

אי אפשר להתעלם, החל מ1.7.2023 זה קורה!
הפסקת הדיווח באנליטיקס יוניברסל
המשמעות: פגיעה ביכולת למדידת הטראפיק לשם שיפור
ביצועים באפיק האורגני והממומן
השאירו פרטים לחיבור האתר לגוגל GA4

האותיות הקטנות: חיבור האתר מחייב הרשאות לאנליטיקס, לטאג מנג’ר ולאתר. חיבור האתר מתבצע כשירות ללא עלות עד ה1/7/2023.
הגדרת אירועים טריגרים ודוחות כרוכים בתשלום על פי האיפיון והצורך, אנא הכינו את הדוחות הרצויים ואת הפעולות אותן הייתם מעוניינים למדוד.

חלק מהלקוחות שפונים אלי רוצים אתר מרהיב שמפיל את הלסת ונוח לעבודה, חלק רוצים יותר לקוחות וחלק רוצים לגבות יותר על המוצר או השירות שלהם.
הלקוחות שלי מבינים עניין
הם רוצים לקבל את הכל!

השאירו פרטים לשיחת איפיון בה נדבר על
הנוכחות האפקטיבית שלכם בעולם הדיגיטל!
ועל איך זה שבעצם לא הכרתם אותי ולא חיפשתם אותי ובכל זאת בחרתם להיכנס דווקא לאתר שלי להשארת הפרטים היקרים שלכם,
ספוילר קוראים לזה SEO!

להזמין אנשים שמכירים אותך, קל...
החוכמה היא להביא את אלו שלא שמעו עליך מעולם!

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?
דילוג לתוכן