מדוע חשוב למדוד את ההצלחה?
אלפי אנשים מחפשים בגוגל ובפייסבוק שירותים ומוצרים שונים, באמצעות הקמפיין אנו נחשפים ללקוחות פוטנציאליים רבים, ניהול הקמפיינים בפלטפורמות השונות דורש ידע ומקצועיות, ככל שנהיה יותר מקצוענים נוכל למקסם את תקציב הפרסום ולהביא למקסימום תוצאות. שימוש בכלי הניתוח יציג לנו את החוזקות שלנו ואת מה שאנו צריכים לשפר, כך נוכל לנתב את תקציב הפרסום בצורה יעילה לסוג הקמפיין שמביא את מיטב ההמרות ולשפר את הטעון שיפור. להלן הכלים שנשתמש בהם למדידת ביצועי האתר והקמפיין.
גוגל אנליטיקס כלי העבודה המרכזי שלכם לניתוח האתר
גוגל אנליטיקס הוא הכלי הכי משמעותי לדיווח על כל הפעילות השוטפת של העסק. באמצעותו אנו אוספים נתונים על התנהגות הגולשים באתר שלנו לצורך מחקר נתונים, המחקר עוזר לנו להבין את נפחי התנועה ואת השינויים בהם על פני תקופות, להכיר את מסע הלקוח להבין אם ביצע המרה, קנה או לא קנה אילו תכנים קרא באילו עמודים התעכב ובאילו נטש, מהו העמוד שמביא לנו את הכי הרבה ההמרות, לבחון פעולות שיווק, קמפיינים דיוור וכיוב’, לבדוק ליקויים, זיהוי מיידי של תקלות וכל הדברים הדורשים שיפור ויעודדו המרות. האנליטיקס נותן לנו את כל המידע הרוחבי על הנעשה באתר שלנו בכל האפיקים השונים. החסרון באנליטיקס הוא שקשה לעקוב אחר ביטויים ספציפיים כיוון שגוגל מצפינה את החיפושים.
המטרה שלנו כבעלי אתר ומקדמים לזהות את האפשרויות שלנו שיעזרו לחווית גלישה אפקטיבית, שיעודדו את הגולש לצרוך את התוכן ולעשות את הפעולות שאנו רוצים לפי הגדרת ההמרה שלנו כמו שליחת טופס יצירת קשר או רישום לניוזלטר וכו’. מניתוח הנתונים נוכל לבדוק מה לשפר ומה לתקן, מה נחשבת תקלה שצריך לתקן באופן מיידי ומה שנחשב כתהליך ארוך יותר לשיפור.
גוגל סרצ’ קונסול – Google Search Console
גוגל סרצ’ היא קונסולת החיפוש של גוגל, כלי חינמי המאפשר לנו לעקוב אחר נתוני גלישה אורגניים באתר שלנו. המידע שנקבל הוא כמה חשיפות היות לאתר בזמן מסויים, כמה הקלקות, מה היחס בין ההקלקות וחשיפה, מה המיקום הממוצע בו האתר נמצא בביטויים מסויימים, אילו מילות מפתח גולשים חיפשו בגוגל והעלו את האתר שלנו בתוצאות, בנוסף אפשר להטמיע מפת אתר שתעודד את גוגל לסרוק את העמודים הרלוונטיים באתר. נוכל לקבל תובנות על סכמות שהוטמעו, על שגיאות כיסוי באתר, על בעיות בהתאמה למובייל, על כל הקישורים שיש לנו לאתר שיעזרו לנו לזהות אם ישנה בעיה בקישורים שאינם טובים לנו ופוגעים לנו בדירוג האתר. נוכל להסיר עמודים לא תקינים, ולזרז אינדוקס לעמודים ספציפיים. בקיצור עולם של אפשרויות!
הפיקסל של פייסבוק
פייסבוק מאפשרת למפרסמים לטרגט באופן מדוייק את קהל היעד של קמפיין הפרסום שלו. בהקמת הקמפיין אנו מבצעים אפיון ראשוני של קהל היעד ומטרות הקמפיין, לאחר בניית המודעות וקהל היעד נטמיע את הפיקסל של פייסבוק בדף הנחיתה או באתר. מדובר במקטע קוד קצר שבעזרתו נבין את הפעולות שאנשים מבצעים, אם אתם מפרסמים בפייסבוק זהו כלי הכרחי המאפשר מדידה של האפקטיביות ממסע הקמפיין, הקוד עוזר לנו באיתור קהל יעד מדוייק שרלוונטי לנו וכך למטב את הקהל בקמפיינים וברימרקטינג, להוזיל את עלויות הקמפיין ולשפר את התוצאות שלנו. הפיקסל של פייסבוק יודע לרשום את כל הפעולות שבוצעו באתר כמו הוספת פריט לעגלה, רכישה או כל אירוע שיוגדר, צפיה בעמוד או בעמודים, לחיצה על כפתור וכו’. הקוד בעצם צובע את המשתמש ומלווה אותו במסע. הוא מזהה את המבקרים באתר אל מול הפרופיל בפייסבוק. כל עוד הגולש מחובר לפייסבוק באותו מכשיר/ דפדפן הפיקסל יתפקד מצויין. כמו כן, נוכל לדעת על התנועה שהגיעה מקמפיין ממומן בפייסבוק ולבצע אופטימיזציה למודעה הספציפית ולמקסום תקציב הפרסום הכולל של הקמפיין.
כדי לוודא שהפיקסל הוטמע כראוי נוריד תוסף לכרום בשם pixel helper, כשהאתר נטען בדפדפן נוכל לראות את החיווי של הקוד.
איפה Ori Go Digital נכנסים לתמונה ?
יש לא מעט דרכים למדוד את האפקטיביות של האתר ואת תהליכי הקידום השונים, חשוב להבין כלקוחות כי הקידום הוא תהליך שנבנה לאורך זמן, לעתים התוצאות שנראה נובעים בעצם מפעולות שבצענו בעבר, אורי גו דיגיטל המתמחים בקידום אורגני וממומן יודעים לזהות מתי נכון לנו להוסיף תכנים ומתי לעבוד את תוכן האתר, מתי להוסיף או להוריד קישורים ומתי לשנות את המבנה ההיררכי, לשם כך נועדו הכלים. הגדרה נכונה מראה את התוצאות ומאפשרת ביצוע שינויים בזמן הנכון. הרווח הוא לכולם, למשתמש, לבעל האתר, לנו כמקדמי האתר כי הצלחתכם היא הצלחתנו וכמובן גוגל שמוכירה תודה בכך שמציגה את האתר שלנו עם עדיפות על פני המתחרים.
מסקנות לאחר הניתוח בכלים האנליטיים
לאחר הניתוח בכלים השונים נבדוק את כל האינפורמציה הרלוונטית ונמצא דרכים לשיפור וחיזוק. לאחר יישום המסקנות נוכל להפוך את האתר לכלי אפקטיבי שיהפוך יותר ויותר גולשים ומתעניינים ללקוחות פעילים שרוכשים את המוצר או השירות שלנו.
.