מי מפחד מגוגל אנליטיקס 4 ? מודדים ונהנים!

מי מפחד מאנליטיקס 4

תחזיקו חזק עוברים לאנליטיקס 4 ! עם כל החידושים, הפיצ’רים והדוחות, מכינים את השטח לעבודה עם google analytics 4 , שווה להישאר ולקרוא עד הסוף.

גוגל אנליטיקס 4 הוא כלי “ניתוח תנועת אתר” החדשני והמתקדם בעולם מבית חברת גוגל, אשר מאפשר לחברות – גדולות וקטנות – להכיר טוב יותר את הלקוחות שלהן, להבין את הצרכים וההעדפות של הלקוחות, ודרך כך להשקיע באופן מדויק בשיווק, בפרסום ובניתוב נכון של הלקוחות אל היעדים אליהם מכוונת החברה. והכל – בחינם לגמרי.

גוגל אנליטיקס עורכת ניתוח דאטה המתבסס על שימוש בטכנולוגיות למידת מכונה (Machine Learning), באופן שמאפשר לתוכנה להציג תחזיות עתידיות על בסיס נתוני העבר, ברמת דיוק גבוהה ביותר. כך, למשל, המערכת יכולה להתריע בפני מנהל השיווק של החברה שבחודשים הקרובים צפוי לרדת או לעלות ביקוש למוצר מסוים או שקהל לקוחות מוגדר עלול לעזוב את הפלטפורמה לטובת המתחרים.

המטרה של גוגל היא לשפר את היכולות של האנליטיקס הקודם ה- יוניברסל, אנליטיקס 4 לוקחת אותנו לכיוון יותר טוב ונכון, ייתכן בשלב זה כמה באגים ואי התאמות אך גוגל עובדים על זה והם מתקנים את עצמם ומשייפים לנו את המוצר הסופי שיתן לנו מענה איכותי למדידת נתוני האתר.

איך אדע איזה אנליטיקס יש לי – GA4 או אנליטיקס Universal Analytics?

גוגל אנליטיקס 4 יצאה לעולם באוקטובר 2020 לכן אם יצרתם את חשבון האנליטיקס שלכם לפני כן, כנראה שיש לכם אנליטיקס יוניברסל, הסימון לתאג של יוניברסל מתחיל ב UA ולאחר מכן רצף של מספרים, ובגוגל אנליטיקס 4 יש רק מספרים.

בכל אופן כדי להיות בטוחים כנסו לחשבון האנליטיקס שלכם ובידקו את סוג הנכס, ליד שם החשבון מופיע חץ קטן ליחצו עליו , לאחר מכן תופנו למסך שיציג את תאג הנכס.

מה הלחץ? למה כדאי לעבור עכשיו לגוגל אנליטיקס GA4?

גוגל ממהרים להוציא את הגרסה הישנה של אנליטיקס יוניברסל מהמדפים מהסיבה שאנליטיקס יוניברסל לא עומד בסטנדרט של GDPR, הוא שומר נתונים שמזהים פרטים של הגולשים. באירופה שימוש באנליטיקס יוניברסל הוא מחוץ לחוק. בהזדמנות זו אנחנו מקבלים מוצר משופר אנליטיקס 4 מתקן כל מיני אתגרים ותקלות שהיו באוניברסל כמו לדוגמא https://origodigital.co.il/measure-the-success-of-the-campaign/שהיוזר הוא לא באמת יוזר, סשן לא ממש אמיתי שאפשר להתייחס אליו באופן חד משמעי ועוד.

המשמעות בשבילנו אנליטיקס 4 יותר טובה ומתקדמת 

למה חשוב לעשות הגדרות לגוגל אנליטיקס 4 עכשיו?

הזמן המתאים לפתוח את החשבון שלכם בגוגל אנליטיקס הוא… אתמול.

יש לכך שתי סיבות מרכזיות. ראשית, המתחרים שלכם עושים זאת, ובכך הם מקבלים יתרון עליכם – הם לומדים את הקהל, ומפתחים אסטרטגיות שיווק על בסיס תחזיות מדויקות יותר ובאופן מושכל יותר, ובכך יכולים להתעלות עליכם בקלות. שנית, רמת הדיוק של תחזיות המבוססות על דאטה ולמידת מכונה תמיד תשתפר ככל שלמערכת יש יותר דאטה. ככל שתשכילו להתקין מוקדם יותר תוכנה למדידת תנועה באתר ולהבנת התנהגות המשתמשים, כך תגיעו מהר יותר לדאטה רבה יותר ולדיוק רב יותר בתחזיות וההמלצות של התוכנה.

האם אנליטיקס 4 מסוגלת לתת לי את כל המידע שאצטרך כמו ביוניברסל?

בשלב זה אנליטיקס עדיין לא אפויה לגמרי, לכן כדאי להמשיך לעבוד עם אנליטיקס יוניברסל אך עם זאת להתקין כבר עכשיו את אנליטיקס 4, להכין ולהגדיר את הכל על מנת להתחיל לאסוף נתונים. גוגל מאיימים שביולי 2023 יוניברסל יפסיק לעבוד ולאחר חצי שנה גוגל יסגרו את כל החשבונות של יוניברסל, לכן כדאי שתהיה כבר היסטוריה שיצטברו.

(יש מצב שזה לא באמת יקרה בתאריך הזה ונקבל הארכה אך לא כדאי להסתמך על זה) 

למה חשוב למדוד את הצלחת האתר וערוצי השיווק?

מדידה וניתוח של נתונים ביחס להתנהגות המשתמשים היא כלי שיווקי וניהולי עוצמתי, המאפשר לקבל החלטות בצורה מושכלת ומדויקת יותר. בעולם שבו כולם משתמשים בתוכנות כאלה ואחרות אשר מנתחות דאטה לגבי התנהלות הלקוחות, מי שנמנע מכך – במידה רבה נותר מאחור. המציאות לאחר מהפכת המידע והדיגיטציה של המסחר בעולם, הפכה את מערכות ניתוח הנתונים לכלי חיוני לכל בעל עסק, בעל אתר או מנהל קמפיין.

תוכנות המדידה מאפשרות להבין לעומק את האופן שבו הלקוחות מבצעים אינטראקציה עם אפליקציות ואתרים, ובכך מאפשרת ללמוד על דפים, תכנים, עמודים או מוצרים בעלי אהדה רבה, לעומת תכנים אחרים שאינם מעניקים מענה אופטימלי לצרכים של הלקוחות. יתרה מכך, ניתן ללמוד מכך על “חסמים” הקיימים באתר – למשל, אפשר לזהות שמשתמשים נעצרים בשלב מסוים באתר, לאחר זמן מסוים, או בשלב מסוים בדרך אל היעד. כך, אם היעד הוא מכירת המוצר, ניתן לאתר היכן הלקוח הפסיק את התהליך שאמור להוביל אותו לרכישה – בהרשמה לאתר, לאחר החיפוש, בעמוד המוצר או בשלב התשלום – ולהסיר את החסם.

באמצעות מדידת נתונים אנוי יכולים לעזור לחנויות דיגיטליות איקומרס, עסקים קטנים וגדולים וכלל הארגונים השונים להשתמש בנתונים המתקבלים באנליטיקס ולהגדיל את הריווחיות, לשלוט בכסף בצורה נבונה ולנצל את המשאבים שלנו באפיקים השונים במקסימום להגדלת התוצאות, להגדלת אחוזי המרה, להגדלת הריווחיות מפרסום ממומן, ובעצם הכפלה בהיקף מכירות.

ניתן למדוד גולשים במובייל, אפליקציות, גולשים באתר בדסקטופ מדפדפנים שונים.

כאמור, גוגל אנליטיקס לוקחת את ניתוח המידע בעידן הדאטה “צעד אחד קדימה”. בזכות התוכנה, כל בעל עסק או מנהלת קמפיין יכולים להיעזר בכלי ידידותי ונגיש, אשר מתבסס על טכנולוגיה מורכבת של למידת מכונה, על מנת להפיק תחזיות והמלצות לפיתוח האתר והעסק. התחזיות ילמדו האם כדאי לשנות מחיר של מוצר, לשווק יותר שירות מסוים, להשתמש בקמפיין כזה או אחר על מנת למכור וכיוצא באלה.

מה ההבדל בין גוגל אנליטיקס 4 לעומת יוניברסל Universal Analytics?

בטרם השקת אנליטיקס 4 באוקטובר 2020, הכלי המרכזי לניתוח דאטה ולעיבוד נתוני תנועת אתר היה Universal Analytics. יחד עם זאת, גוגל אנליטיקס היא פלטפורמה מתקדמת יותר במספר מובנים משמעותיים, לאור העובדה שיש בה אלמנטים ומרכיבים חדשניים ומתקדמים, באמצעותם ניתן להפיק קשת רחבה ביותר של תובנות, תחזיות והמלצות לניהול ולשיווק.

ההבדל המהותי מתחיל ב מבנה ה DATA BASE כל הנתונים ברמת user, נתונים ברמת  – מקור כניסה לדוגמא הוא נתון ששייך ל session, נתונים ברמת  hit(יוזר שנכנס לביקור באתר ויוצר כל מיני HIT לדוגמא page view )

באנליטיקס 4 יש לנו רק 2 טבלאות  user event ואין לנו בכלל טבלאות ברמת session 

כך ניתן לחבר את כל מקורות הנתונים שלנו .

זא באנליטיקס 4 אנחנו יוצרים בסיס נתונים חדש עם השמות שונים, והקביעה מתי מדווחים היא שונה, אנחנו מתחילים חשבון אנליטיקס חדש, לא לדאוג אני כבר מרחיבה בעניין ההבדלים, תישארו איתי 🙂

Universal Analytics Vs Ga 4
Universal Analytics Vs Ga 4

גוגל אנליטיקס 4 הניתוח של הנתונים מתבצע על פי יוזרים אמיתיים

המערכת של גוגל אנליטיקס יודעת לאבחן משתמשים, להבדיל ממכשירים. כיום, מרבית המשתמשים ברשת האינטרנט גולשים ממספר פלטפורמות חומרה שונות – מכשיר הטלפון הנייד, הלפטופ האישי, האייפד והמחשב בעבודה. יונברסל אנליטיקס בוחנת את הפעילות של כל מכשיר בנפרד, ללא יכולת לאחד בין פעולות של אותו משתמש ממכשירים שונים, ולזהות כי מדובר במשתמש אחד. העובדה שמשתמש אחד נעזר בשירותי האתר דרך מספר מכשירים שונים ונתפס כמספר משתמשים שונים, עשויה לעוות את התובנות שהניתוח יפיק. משכך, מדובר ביתרון טכנולוגי משמעותי של גוגל אנליטיקס 4 על הגרסאות הקודמות.

ניתוח הפעולות של אירועים בגוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס 4 מבססת את ניתוח הפעולות על אירועים, ולא על הפעלות. אירוע, הוא פעולה שמבצע משתמש כלשהו באתר – כגון, הגדלת תמונה, גלילת העמוד, הזנת פרטים או רכישת מוצר. לעומת זאת, הניתוח של יוניברסל אנליטיקס מתבסס בעיקרו על ניתוח של הפעלות – רצפים של אירועים בזה אחר זה, אשר הובילו ליעד מוגדר. היכולת של גוגל אנליטיקס 4 לפרוט כל פעולה של משתמש, ולהתייחס אליה כ”אירוע” נפרד, מעניקה לה יתרון משמעותי בניתוח הנתונים, וביכולת של למידת המכונה להפיק תובנות מדויקות ומשמעותיות על התנהגות הלקוחות באתר.

ביוניברסל אנליטיקס היינו שולחים איוונטים של כל הפרמטרים :

  • EVENT CATEGORY
  • EVENT ACTION
  • EVENT LABEL
  • EVENT VALUE

באנליטיקס 4 יש רק שדה חובה אחד והוא event_name

בבסיס הנתונים ביוניברסל יש 3 רמות, ב ga4 יש נתונים ברמת איוונט, ההבדל יתבטא באיך סופרים יוזרים, איך סופרים סשנים, איך סופרים נטישה, איך בונים את הדוחות.

מודל לשיוך המרות ביוניברסל מול GA4

מודל שיוך המרות לדוגמא אם עכשיו הגולש מגיע מפייסבוק מקליק על מודעה עובר לאתר וגולש בו מוסיפים מוצרים לסל ויוצא, יום אחרי זה נכנס מגוגל מקליק וזוכר שהיה לו מוצר שראה אתמול, מוסיף לסל ושוב לא רוכש הוא יקבל מייל של ראינו שהוספת לסל קח 5 אחוז הנחה לרכישה הראשונה שלך, חוזר הביתה נכנס עם הדסקטופ למייל מקליק על הקישור, נכנס לאתר ומבצע רכישה, השאלה היא למי הקנייה הזאת תשוייך כלומר זה המודל, אם הגולש מגיע מכמה ערוצים לאיזה ערוץ שיווקי אני משייך את ההמרה שביצע.

במקרה הזה באוניברסל אנליטיקס ההמרה תשוייך למייל, כלומר אם בתסריט נוסיף כניסות ישירות והקליד את כתובת האתר בצורה מפורשת או ששם במועדפים אנליטיקס יוניברסל לא תתייחס לזה וההזמנה תוצג כאילו ההמרה היא מהמייל ז”א last non direct לעומת זאת באנליטיקס 4 יש מספר אפשרויות, בתור התחלה כדאי להשאיר על מבוסס נתונים data driven בהמשך נשנה לפי הצורך של העסק.

אחרי שקובעים את המודל לשיוך המרות כל הנתונים גם רטרואקטיבית יחושבו לפי המודל שבחרנו! שזה יתרון אדיר לאנליטיקס 4 שגוגל באמת חשבו על הפתרון הזה.

הפקת תחזיות והצעות עתידיות בגוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס 4 לא רק מנתחת אירועים קודמים ומעניקה ניתוח של פעילות והתנהגות המשתמשים בעבר, אלא יודעת להפיק תחזיות והצעות עתידיות. למשל, גוגל אנליטיקס יכולה להתריע כי בסבירות מסוימת ביקוש למוצר מסוים, מצד קהל מוגדר, עשוי לרדת – והכל, על בסיס ניתוח התנהגות משתמשים החברים באותו קהל יעד. במובן הזה, מדובר בכלי רב עוצמה, אשר יכול להעניק לעסק תובנות חשובות על קביעת מחירים, בניית האתר, תכנון תכניות פרסום ושיווק וכיוצא באלה.

יתרה מכך, גוגל אנליטיקס 4 מבוססת על מערכת אשר מקפידה באופן מחמיר ביותר על הגנה על פרטיות המשתמשים. בשנים האחרונות, התפתחה אצל משתמשים רבים התודעה כי יש להם אינטרס משמעותי בהגנת הפרטיות שלהם, והתובנה כי עידן הדאטה מהלך אימים על פרטיות המשתמשים חלחלה אל הציבור הרחב. בהתאם, בגוגל אנליטיקס 4 מוטמעים מנגנונים שתכליתם להגן על הלקוחות, על תחושת הביטחון שלהם ועל פרטיות המידע שלהם. למשל, התוכנה לא מאחסנת כלל כתובות IP של משתמשים.

למי זה מתאים?

גוגל אנליטיקס היא תוכנה חינמית ונגישה מאוד מבחינה טכנולוגית, ולכן היא מתאימה לכולם. יחד עם זאת, ישנם קהלים מסוימים אשר עשויים להרוויח באופן מיוחד מהשימוש בגוגל אנליטיקס. הקהל המרכזי הוא בעלי אתרים אשר מוכרים מוצרים מסוימים. בעלי עסקים אשר משתמשים במסחר דיגיטלי כערוץ מרכזי, יכולים להיעזר מאוד בתובנות שיפיק גוגל אנליטיקס. התוכנה מלמדת על זמן הצפייה הממוצע בעמוד, על המוצרים הפופולאריים, על תכנים אשר גורמים ללקוחות להגיע ליעד ולרכוש את המוצר וכיוצא באלה. כל אלה מסייעים לבנות את האתר באופן שיוביל את הלקוח בצורה המיטיבה והמהירה ביותר לרכישת המוצר.

מלבד זאת, כל מי שעוסק או עוסקת בפרסום או שיווק דיגיטלי, ימצאו את גוגל אנליטיקס כתוכנה אשר עשויה לסייע להם מאוד. גוגל אנליטיקס מסייעת לבעלות אתרים או מנהלי קמפיינים להבין איזה קמפיינים ופרסומים עובדים בצורה הטובה ביותר, מה הדרך האופטימלית להעלות את עומס הגלישה באתר, ובהתאם לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה ומדויקת יותר, ובעיקר – מותאמת יותר לקהל הלקוחות הרלוונטי.

כך, גוגל אנליטיקס מפיקה מידע על כניסות לאתר ועל נתיבי הכניסה לאתר (דרך פרסומת ברשת חברתית או דרך פרסום במרחב אחר, למשל), ויכולה להפיק תובנות משמעותיות ביחס למשתמשים שנכנסו מכל נתיב – מי מהם רכש בסופו של דבר את המוצר, ומי מהם סגר תוך 5-10 שניות מהעמוד.

דיווח מסחר בתאג מנג’ר לאנליטיקס 4

כשאנחנו מדווחים דיווחי מסחר לאנליטיקס אנחנו בעצם מדווחים כל מיני אירועים וכל מיני נתונים

  • צפיה בעמוד מוצר
  • צפייה בדפי קטגוריה
  • בהוספה לסל
  • תחילת תשלום וסיום תשלום
  • המוצר שנבחר
  • לחיצה על כפתור וואטצאפ
  • יצירת קשר בטופס
  • יצירת קשר בטלפון
  • רישום לרשימת תפוצה

הid שלו, השם שלו, הכמות שלו הברנד שלו הקטגוריה שלו כמה סה כ הייתה העיסקה באיזה מטבע שולם מה התשלום למשלוח איזה סוג משלוח איזה סו ג תשלום, את הנתונים נשלח בעזרת data layer push ברגע שהתקנו את התאג מנג’ר באתר נוכל להוסיף עוד קודים.

לדיווח באנליטיקס 4 יש סטנדרט של דיווח בדאטה לאייר אם נשתמש בתוסף של GTM4 הוא יזריק את כל הנתונים וכך נוכל להשתמש בו ואז אין צורך במתכנת (במקרה של וורדפרס)

מושגים בסיסיים

מה זה משתמשים (יוזרים) באנליטיקס וההבדל בין המערכות?

קודם נענה על השאלה איך יוניברסל יודע מה זה יוזר, לפי הדפדפן, הקוקי, לא לפי ip אלא רק לפי דפדפן וזו אחת הבעיות שמנסים לפתור, יוזר ביוניברסל זה דפדפן אם באתי מדפדפן אחד אז אני נספר אחד אם אני נכנס ממובייל זה נחשב יוזר אחר.
באנליטיקס 4 מנסים להראות לנו יוזרים אמיתיים ולקחת בחשבון את הגלישה של אותו יוזר במספר דפדפנים, ואקטיב יוזרים, אלו יוזרים שביצעו פעולה באתר בתקופה אותה אנחנו בודקים.

מה זה סשן ביוניברסל

כשנכנסים לאתר יש דיווח באנליטיקס יוניברסל על סשן חדש, אם לא ביצענו שום פעולה במשך 30 דקות הסשן מסתיים,  בדקה 31 אם ביצעתי פעולה מתחיל סשן חדש. כשנכנסים ממקור שונה מתחיל סשן חדש, ובכל אופן בשעה 00:00 מתחיל סשן חדש.

סשן באנליטיקס 4 יש לנו רק event של start 

אחוז נטישה באנליטיקס

אחוז נטישה קורה כשמבקר נכנס ולא ביצע שום פעולה זה ז”א שביצעתי רק פעולה אחת כמו page view ולא עברתי לשום דף אחר, הסשן  נחשב Bounce לנטישה. אחוז הביקורים בהם המבקר מסתכל על דף בודד, באנליטיקס 4 הוסיפו engagement גם אם הוא נשאר יותר מ10 שניות בדף הוא נחשב engagement יוזר, כולל גלילה, אם הגולש יצא תוך 10 שניות זה Bounce . אם הגולש נכנס לעמוד/ פוסט וקורא אותו מעל 10 שניות זה לא נספר כנטישה אלא כ engagement 

מה זה event?

מערכת גוגל אנליטיקס, כאמור, מנתחת את האינפורמציה באתר על בסיס אירועים. אירוע, הוא כל פעולה שמבצע לקוח באתר. אם הלקוח התעכב במשך 5 שניות על צפייה במדיה כלשהי – זה אירוע; אם הלקוח גלל במהירות את כל העמוד עד הסוף – זה אירוע; אם הלקוח לחץ על לינק, רכש מוצר, הזין פרטים, או אף סגר את העמוד ויצא מהאתר – כל אלה אירועים. הניתוח של פעילות הלקוח על בסיס כל אירוע ואירוע, תוך התבססות על היכולת הטכנולוגית לנתח את האירועים הללו סטטיסטית לפי גיל, מגדר, ארץ מוצא ומשתנים נוספים – מעניקה אינפורמציה משמעותית למנהלת האתר או למנהל השיווק של העסק.

מה זה טריגר?

טריגר הוא אירוע שנבחר בידי מנהל השיווק ככזה שדורש ניתוח נתונים. כך, למשל, ניתן לבחור את רכישת המוצר כטריגר – ולבקש מהמערכת לנתח את התנהגות המשתמשים עד לטריגר הזה או בתוכו. הבחירה בטריגר הנכון היא חיונית לצורך ניתוח מדויק של הנתונים – למשל, ייתכן שלא נרצה להשתמש בלחיצה על כפתור “קנה”, שכן לא תמיד לחיצה עליו מובילה לרכישה (למשל, אם הלקוח התחרט בטרם הזין את פרטי התשלום שלו). במקרה כזה, לצורך העניין, ייתכן שנרצה להוסיף עמוד סיום לרכישה, ולהגדיר את הכניסה אליו כטריגר.

Conversions VS Goals

אין גולים באנליטיקס 4 יש המרות,goals הוא נתון ברמת סשן ו Conversions יכול להיות ברמת hit ברמת event או ברמת יוזר. בקיצור no more goals

רכישה זה אירוע של איקומרס כמו הוספה לסל זה נחשב goals לא נוכל לראות בסשן מסויים אם באתי לאתר והסתכלתי על המוצרים והוספתי 3 מוצרים ביוניברסל אנליטיקס יספר לנו goal אחד, כי הוא מתייחס לסשן, ביוניברסל אין משמעות לכמה פעמים הוספתי. לעומת זה באנליטיקס 4 נראה 3 פעמים המרות, באנליטיקס 4 נוכל ברמת היוזר לבדוק אם אי פעם היוזר הוסיף לסל במשך כל הביקורים שלו באתר. אם נרצה לדעת אם בביקור ספציפי הגולש הוסיף לסל אנחנו ניצור איוונט שמדווח ברגע שהגולש הוסיף לסל בפעם הראשונה. ואז נראה ברמת הסשן. את ההגדרה נצטרך לבצע בטאג מנג’ר

מה זה Data Stream?

ליוניברסל אנליטיקס היינו רגילים לראות את הנתונים בהגדרות view שונות, בגוגל אנליטיקס 4 נוכל לראות את כל המידע מכל הנכסים השונים שלכם במקום אחד, לכן אין צורך לפתוח כל נכס בנפרד וליצור סוגי תצוגה שונים. מעכשיו הכל מתנקז למקום אחד ז”א אם יש לכם אפליקציה לדוגמא אפשר להציג אותה גם כן תחת אותו id של הנכס ב data stream .

דו”חות תנועת גולשים

בגוגל אנליטיקס 4 ישנם שני סוגים של דו”חות – דו”חות ברירת מחדל, אשר מופקים אוטומטית לכל מנהל של נכס (אפליקציה או אתר) שמוטמע בו גוגל אנליטיקס, ודו”חות מותאמים אישית – אלו דו”חות שהמערכת תפיק לבקשת המנהלת בהתאם לנתונים אותם היא מבקשת לנתח.

בין דו”חות ברירת המחדל נמצא דו”ח מסך הבית, אשר מעניק באופן בהיר וראשוני תמונה כללית על תנועת הגולשים באתר. כך, דו”ח זה יעניק אינפורמציה לגבי המקורות מהם הגיעו משתמשים לאתר, על פרסומים וקמפיינים מצוינים ועל כאלה שפחות, ותאתר תכנים בעלי פופולאריות גבוהה באתר. יתרה מכך, ישנו Realtime Report – דו”ח אשר מעניק מידע מידי אשר משתנה ללא הרף לגבי התנועה ב”זמן אמת” באתר. ניתן באמצעות דו”ח זה לעקוב אחרי מספר הגולשים באתר והתנהלותם או התכנים שנצרכים בכל רגע נתון. הכל – ממש “בזמן אמת”.

לצד דו”חות ברירת המחדל, גוגל אנליטיקס מעניקה אף כלי רב עוצמה וחדיש – שהם הדו”חות המותאמים אישית. המערכת מאפשרת למנהל לבנות באופן מותאם אישית, על בסיס מרכז ניתוח שיש בו טכניקות ותבניות שונות, את הליך הניתוח הרצוי עבורו. המנהל יגדיר את הדאטה אותה הוא מבקש לנתח (למשל, על בסיס מדדים מוגדרים, אירועים או רצפי אירועים שייבחרו ופילוחים של קהלי יעד רלוונטיים), ואת שיטות הניתוח בהן הוא מעוניין – ויקבל דו”ח תקופתי מותאם אישית לצרכיו של העסק או הקמפיין.

האם אפשר לשמור נתונים מגוגל אוניברסל?

המעבר מגוגל יוניברסל לגוגל אנליטיקס הוא יחסית פשוט, יש קצת קושי עם שמירת הנתונים שהצטברו באנליטיקס יוניברסל אך זה פתיר, ניתן לקחת את הנתונים בDATA ולהעביר ולשמור אצלכם. יחד עם זאת, ישנה אפשרות לעת עתה להפעיל את שתי המערכות במקביל על אותו נכס (אתר או אפליקציה), ולכן אין שום חיסרון בלפתוח את חשבון הגוגל אנליטיקס שלכם כבר היום.

יש לציין, כי גוגל הודיעה כי עד לחודש יולי 2023 מערכת יוניברסל אנליטיק תמשיך לפעול, ולאחר מכן היא תושבת. במשך שישה חודשים לאחר ההשבתה, המידע והמאפיינים שנשמרו ביוניברסל אנליטיק יישארו זמינים ונגישים, ולאחר מכן אף הגישה אליהם תחסם.

איך מטמיעים את גוגל אנליטיקס?

ככלל, ישנן שלוש דרכים נפוצות בהן ניתן להטמיע את שירותי גוגל אנליטיקס 4 בנכס שלכם – הטמעה באמצעות קוד (הטמעה ישירה), הטמעה באמצעות תוסף וורדפרס (פיקסל יור סייט) או הטמעה על בסיס טאג מנג’ר של גוגל.

הטמעה ישירה באתר

הטמעה ישירה באתר – שהיא הטמעה באמצעות קוד – היא המומלצת ביותר, שכן היא תניב לכם את התוצאות הטובות והמדויקות ביותר. ההטמעה תיעשה באמצעות הטמעת הקוד של גוגל אנליטיקס בתוך הקוד של האתר, והיא תעניק לכם שליטה מלאה וחלקה, בדרך כלל ללא באגים וללא סיוע צד שלישי, בנתוני תנועת האתר שלכם.

פיקסל יור סייט

PixelYourSite הוא תוסף אינטרנטי אשר מאפשר להטמיע בתוך האתר רכיבים של גוגל או פייסבוק, באופן אוטומטי, מהיר ועצמאי. היתרון המרכזי הוא היכולת בצורה נגישה ופשוטה לחבר בין משתמשי גוגל או פייסבוק לבין האתר באופן דו-סטרי. ניתן להוריד בפשטות ובחינם את התוסף מספריית התוספים החינמיים של וורדפרס.

השימוש בתוסף בהחלט חוסך זמן והתעסקות, אך יש לזכור שתוספים עשויים להאט את האתר ולסרב את חוויית הגלישה שבו, ולכן הם לא בהכרח מומלצים.

תאג מנג’ר

מנהל התגיות של גוגל (Tag Manager) הוא כלי משמעותי, המאפשר להטמיע באתר רכיבים או מאפיינים, מבלי “לשחק” עם הקוד של האתר באופן ישיר, באופן שעשוי לעתים להביא לנפילה, קריסה או באגים באתר. כך, מנהל האתר אינו נדרש להיעזר בשירותי תכנות מתקדמים, אלא יכול לבצע שינויים באתר, ובכך לנהל באופן עצמאי ואופטימלי את הנתונים של גוגל אנליטיקס 4. באמצעות התאג מנג’ר של גוגל, ניתן להטמיע “על גבי” האתר שלכם את הקוד של גוגל אנליטיקס, מבלי להיכנס ולערוך את הקוד הפנימי של האתר וללא סיוע של מתכנת.

לסיכום, גוגל אנליטיקס 4 הוא כלי ניתוח נתוני תנועת האתר המתקדם ביותר בעולם, והוא כלי חיוני לכל מנהל/ת אתר, עסק או קמפיין. הכלי הגמיש נגיש לכל אדם, ואין צורך ביכולות טכנולוגיות מתוחכמות על מנת להשתמש בו – ולמרות זאת, הוא כלי מתוחכם ביותר, אשר מעניק לכם תחזיות מדויקות ובעלות ערך גבוהה, על בסיס טכנולוגיה מורכבת של למידת מכונה. על כן, מומלץ לכל אחד להשתמש בגוגל אנליטיקס, ועדיף כמה שיותר מהר.

נבהלתם? גדול עליכם?

מוזמנים להשאיר פרטים ונבצע עבורכם את ההתקנה של אנליטיקס 4 עם איפיון מסודר ובניית הדוחות

 

מאמרים אחרונים

מערכת FixDigital CRM בעברית ממשק ניהול פניות ממוקד, יעיל וידידותי שכל עובד יידע לתפעל היטב תוך זמן קצר התקנה והפעלה תוך מספר דקות. חיוני לכל עסק שרוצה לספק שירות לקוחות ברמה גבוהה ולנהל פניות ומכירות ביעילות.

בתחום קידום האתרים אין מחירון קידום אתרים קבוע ואחיד, מחיר קידום אתרים מושפע מפרמטרים שונים וכל מקדם אתרים עובד בשיטה המתאימה לו אך העיקרון הוא זהה, הפרמטרים השונים קובעים את היקף העבודה כלומר כמות השעות החודשיות שהמקדם ישקיע לצורך קידום האתר.

בניתם אתר לעסק שלכם השקעתם באיפיון ובעיצוב, אין ספק אתם מרוצים מהתוצאה, הבעיה מתחילה כשאתם מרגישים שאף אחד לא רואה את היצירה שלכם, אין תנועה, אין רכישה, תחושת פספוס ענקי מתחילה להתבשל.

אם יש לכם אתר אתם כבר יודעים שהכלי המרכזי לאיסוף לידים איכותיים באתר הוא שימוש בטפסים, לכן כדאי לבנות את הטפסים בחוכמה. טופס לידים מאפשר השארת פרטים, בקשה להצעת מחיר, רישום לניוזלטר, נוכל להעביר ישירות למערכת ה CRM

גוגל לעסק שלי Google My Business זה סוג של אינדקס שמרכז חברות ועסקים. כל עסק או חברה יכולים להוסיף את דף העסק שלהם לאינדקס בחינם, לאחר הרישום גוגל מבצעת אימות של העסק באמצעות גלויה

קליקאפ היא פלטפורמת ניהול משימות עם ממשק נקי וחינמי, המציעה מגוון יכולות לעבודה בצוות או ביחיד, מתאימה לארגונים וצוותים, לאנשים המנהלים עסק של אדם אחד, לניהול לקוחות, ניהול משימות  וכו'.

המלצות על כלים ותוספים שמשמשים אותי בבניית אתרים של וורדפרס, קידום אורגני, אלמנטור, gloo.ooo, תוסף הצעות ועוד כמה פינוקים

משפך שיווקי טכניקה שיווקית להגדלת המכירות לייצור תהליך מכירה מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אותנו ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם.

הבנתם והחלטתם שאתם צריכים ורוצים אתר אינטרנט חדש, מושקע, מעוצב וייצוגי שיקדם את העסק שלכם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים ועושים כיום עסקים? בהחלט החלטה חשובה ומתבקשת. כעת אתם ניצבים למול שלל החלטות...

אנחנו מדברים על 2 תאגידי ענק פייסבוק ואפל שמתגוששים בינהם בנושא הפרטיות של משתמשי אפל דרך האפליקציות השונות ודפדפנים כמו ספארי, מבחינת המשתמשים אגב זה פחות מעניין. אפל מציגים את עצמם כמגיני הפרטיות של העולם המודרני ומבחינת פייסבוק וכלל העוסקים...

הדבר שכל בעלי האתרים פחדו ממנו

האם האתר שלכם מחובר?

אנליטיקס GA4

אי אפשר להתעלם, החל מ1.7.2023 זה קורה!
הפסקת הדיווח באנליטיקס יוניברסל
המשמעות: פגיעה ביכולת למדידת הטראפיק לשם שיפור
ביצועים באפיק האורגני והממומן
השאירו פרטים לחיבור האתר לגוגל GA4

האותיות הקטנות: חיבור האתר מחייב הרשאות לאנליטיקס, לטאג מנג’ר ולאתר. חיבור האתר מתבצע כשירות ללא עלות עד ה1/7/2023.
הגדרת אירועים טריגרים ודוחות כרוכים בתשלום על פי האיפיון והצורך, אנא הכינו את הדוחות הרצויים ואת הפעולות אותן הייתם מעוניינים למדוד.

חלק מהלקוחות שפונים אלי רוצים אתר מרהיב שמפיל את הלסת ונוח לעבודה, חלק רוצים יותר לקוחות וחלק רוצים לגבות יותר על המוצר או השירות שלהם.
הלקוחות שלי מבינים עניין
הם רוצים לקבל את הכל!

השאירו פרטים לשיחת איפיון בה נדבר על
הנוכחות האפקטיבית שלכם בעולם הדיגיטל!
ועל איך זה שבעצם לא הכרתם אותי ולא חיפשתם אותי ובכל זאת בחרתם להיכנס דווקא לאתר שלי להשארת הפרטים היקרים שלכם,
ספוילר קוראים לזה SEO!

להזמין אנשים שמכירים אותך, קל...
החוכמה היא להביא את אלו שלא שמעו עליך מעולם!

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?
דילוג לתוכן