אין זה סוד שעולם השיווק מתרכז ופועל בעיקר בזירות הדיגיטליות ובפרט בפלטפורמות המצויות בכיס של כל אחת ואחד מאתנו במכשירו הסלולרי. אם לצרכי פנאי רובנו מוצאים את עצמנו ברשתות החברתיות השונות, הרי שלכמעט כל דבר אחר באינטרנט נתחיל קודם כל מכניסה לגוגל, ולכן בתור בעלות ובעלי עסקים עלינו לדעת כיצד לפרסם בפלטפורמה השימושית והגדולה בעולם בגדר חובה – גוגל לעסק שלי GMB.
מה זה גוגל העסק שלי – מיי ביזנס?
גוגל לעסק שלי Google My Business זה סוג של אינדקס שמרכז חברות ועסקים. כל עסק או חברה יכולים להוסיף את דף העסק שלהם לאינדקס בחינם, לאחר הרישום גוגל מבצעת אימות של העסק באמצעות גלויה שנשלחת לכתובת העסק בדואר (בד”כ מדובר ב 20 ימים) את הקוד שנקבל בגלויה נזין בדף העסק שהקמנו בגוגל מיי ביזנס ולאחר מכן גוגל תציג את המידע אודות העסק בתוצאות החיפוש של גוגל ובגוגל מפות.
אם אתם רוצים לחשוף את העסק שלכם בגוגל לעסק שלי כמה שיותר, כדאי לעודד לקוחות להשאיר ביקורות חיוביות.
טיפ: התרגלו בסיום כל פגישה או מכירה מוצלחת לשלוח קישור של העסק שלכם בגוגל העסק שלי בגוגל מיי ביזנס, וכך הקלו על הלקוח בהשארת ביקורת. לקוחות רבים מחליטים אם לרכוש או לא לרכוש על סמך ביקורות של אחרים.
איך לפרסם את העסק שלי בחינם?
קידום בגוגל העסק שלי הוא הפתרון האידיאלי לקידום מקומי של העסק, זאת הזדמנות אדירה לעסקים קטנים וגדולים להציג את העסק בתוצאות הלוקאליות בתוצאות על המפה בחינם!. כשגולש מבצע שאילתא לשירות או מוצר שאתם מציעים הגולש יקבל מספר תוצאות שקרובות אליו ולאחר מכן תוצאות ממומנות ובהמשך תוצאות אורגניות. אך חשוב לבצע מספר פעולות כדי שיעזרו לאלגוריתם של גוגל להציג את התוצאות בכל פעם שהעסק שלכם רלוונטי לחיפוש של הגולש.
כדי להבין במה מדובר יהיה יותר קל אם תיכנסו לקישור ותתחילו להקים לעצמכם פרופיל באמצעות הכלי החינמי של גוגל העסק שלי
קידום בגוגל לעסקים: איך לקדם עסקים מקומיים בעזרת גוגל לעסק שלי – Google My Business (GMB)?
הפרסום בממשקים של גוגל מתבצע באמצעות שלוש דרכים לרוב: קידום אורגני, קידום ממומן וקידום בגוגל מפות. ראשית כדאי לדעת שהפרסום בגוגל מפות הוא חינמי ומאוד נגיש למשתמשים שרגילים לנווט בעזרת גוגל ושמבחינתם לא מדובר בפרסום, אלא בחלק “תמים” מהמפה. זאת בניגוד לפרסום ממומן אותו אנחנו רגילים לראות בארבע התוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל ולעיתים פשוט אוטומטית מדלגים עליו כיוון שידוע לנו שהוא נעשה בתשלום “עיוורון באנרים”. נקודה חשובה נוספת היא עלות הפרסום האורגני והממומן, שתעמוד לכל הפחות על סביב 2500 ש”ח בחודש, כך שמומלץ להבין היטב איך הם עובדים בטרם משקיעים באפיקים אלה.
קידום העסק שלי בגוגל : מה קידום בגוגל מפות ורישום בגוגל מפות יכול לתת לנו?
כאמור, ממשק הניווט גוגל מפות הוא כלי חינמי טבעי למשתמשים. בזכות תכונות אלו גוגל לעסק שלי הוא אחד מכלי הפרסום בעלי האפקטיביות הגדולה ביותר למפרסמים הקטנים והמקומיים, שעבורם חשיפה רחבה אינה דבר של מה בכך, דווקא הלקוחות המזדמנים שעוברים ברחוב וזקוקים לשירות שלכם או למוצר שלכם בדיוק עכשיו עשויים לייצר לכם הכנסה משמעותית. קהל נוסף שגוגל מפות עשוי להיות פרודוקטיבי עבורו במיוחד הוא קהל העסקים הפונים לתיירים, שכן בחו”ל עם קשיי השפה והקריאה זה כמעט בלתי אפשרי למצוא בית עסק או מסעדה ללא עזרה כפי שמציעים בגוגל מפות.
נקודה נוספת היא שאף שמדובר בשירותי מיקום העסק, לא חייבים להיות בעלי עסק פיזי לצורך פרסום בגוגל מפות. אלא ניתן גם לפרסם כתובת כלשהיא אף אם אתם נותני שירות מתחומים שונים, כך שתזכו לחשיפה ויוכלו ליצור אתכם קשר בזכות כך. זכרו – הפרסום בגוגל מפות נעשה בצורה עצמאית, והוא חינמי, אז למה לא. קידום מיקומים בגוגל ביזנס תורם לחשיפת העסק והמותג ובכך מעלה את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
שירותי קידום בגוגל מפות – יש כזה דבר קידום מקומי?
כדי להירשם כעסק בגוגל מפות ולזכות לקידום יש לבצע מספר שלבים. ראשית, להירשם בגוגל עסקים – העסק שלי בגוגל . זהו תהליך שדורש דקות ספורות, ולאחר הליך הזדהות קצר תוכלו להירשם כבעלי העסק שלכם. ההליך יחסית קליל ולא נדרשת מומחיות רבה, אך כן נגיד שכדאי לציין כמה שיותר פרטים כדי לזכות ליותר קידום וחשיפה. לאחר מילוי הפרטים יהיה עליכם לבצע אימות לדרכי ההתקשרות אליכם, ולאחריה תוכלו לשלב את מספר הטלפון, כתובת האימייל ודרכי תקשורת נוספים בדף של העסק שלכם. אם ברשותכם אתר אינטרנט לעסק, מומלץ לוודא עם הבונה שלו כי הוא רשום בשירותי Search console וכך תוכלו להנות מאפשרות לאימות מיידי.

קידום בגוגל מפות – על מה חשוב להקפיד על מנת שהעסק יופיע במקום כמה שיותר גבוה?
על מנת לשפר את המיקומים של העסק שלכם בגוגל תצטרכו לשים לב לכמה נקודות חשובות. לאחר ההרשמה בגוגל מפות העסק שלכם יופיע גם בתוצאות החיפוש הרגילות של גוגל, אך שם יש מקום לעסקים ספורים בלבד וכדי לזכות בעדיפות וחשיפה מומלץ לבצע מספר צעדים. ראשית, יש לדאוג להיות כמה שיותר רלוונטיים למשתמשים. כלומר, לבחור שם שמבליט את מה שיש לכם להציע, כדי שיהיה ברור לגולשים מה זה ושהם יוכלו לבחור בכם. מדובר כאן על איזון בין משיכת לקוחות לבין הימנעות ממשיכת לידים לא רלבנטיים. כדי להימנע מכך, חשוב להקפיד לא להשתמש בביטויים נפוצים מדי כמו “זול”, “מהיר” וכד, אל תבצעו קידום מכירות ואל תשתמשו בשפה מכירתית בשם העסק.
נקודה נוספת שכדאי להקפיד עליה היא הוספת כמה שיותר אמצעים ויזואליים כמו תמונות ואף סרטונים אם זה רלוונטי לעסק שלכם. כיום חלק נרחב מהפרסום נעשה ברשתות השונות ועל כן מומלץ להשתמש באותן תמונות שהשתמשתם שם, כדאי שניתן יהיה לזהות את העסק מעמוד האינסטגרם או עמוד הפייסבוק העסקי בקלות. מלבד תפיסת העין ותשומת הלב, האלגוריתם של גוגל אוהד אמצעים ויזואליים, אך הוא מקפיד על נאמנות למקור, כלומר כמה שפחות פילטרים.
לבסוף, חשוב לפרט כמה שאפשר על העסק. המגמה הרווחת היא של פחות מסרים סמויים ורמזים, ויותר שקיפות ובהירות בנוגע לעסק שלכם. אנשים רוצים לדעת מה הם מקבלים ובאיזה מחיר, מה שעות הפתיחה, מה מספר הטלפון ליצירת קשר ולאיזה וואטסאפ הם יכולים לכתוב ושבאמת יענו להם. מומלץ להוסיף תיאור, קישור לאתר אם ישנו, הסבר על השירותים או המוצרים שאתם מציעים, ובגדול – כמה שיותר מידע יותר טוב.

קידום בגוגל לעסקים: דברים בסיסיים שיש לבצע כדי להופיע גבוה יותר עם גוגל לעסק שלי
קידום עסקי בגוגל איננו עניין פשוט, ולעיתים טעויות קטנות עשויות לעלות למפרסם בזבוז זמן ובעיקר בבזבוז של כסף. למעשה מדובר במקצוע של ממש, אם אינכם מומחים או מעוניינים להפוך לכאלו בהשקעה של לא מעט שעות וכסף, ייתכן מאוד שכדאי לכם לשקול לבחור באיש מקצוע ולהיעזר בו בפרסום. לצד זאת, כן חשוב להבין איך זה עובד ומה עליכם לעשות כדאי להצליח. ראשית, עליכם לקבוע מה התקציב שלכם ומה הביטוי או הביטויים שאתם רוצים להיות מקושרים אליהם (מילות מפתח). בהמשך חשוב מאוד לקבוע יעדים ברורים לעצמכם, בין היתר כדאי שתוכלו להסביר אותם לאדם שיעזור לכם, אך גם ואף בעיקר כדי שתוכלו לדעת אם אתם בכיוון למה שאתם צריכים. בנוסף תוכלו לסמן לעצמכם השגת מספרי טלפון, כתובות אימייל, או מכירות ישירות מהאתר. חשוב להגדיר לעצמכם איך פועל מערך השיווק ולפעול להשגת היעדים שיקדמו אתכם.
ניסוח מודעה טובה על פי הדרישות הטכניות ועל פי עקרונות השיווק. ראשית, על המודעה להיות מנוסחת בצורה שאינה פוגענית, עם שפה תקינה, וללא ניסיונות הטעייה למשתמשים של גוגל. שנית, עליה לפנות בצורה טובה ללקוחות שאותם אתם מעוניינים להשיג, הלקוחות הרלוונטים לשירות או המוצר שלכם. אם למשל מדובר באנשים מבוגרים יותר, חשוב להקפיד על משלב לשוני גבוה וברור יותר, אם מדובר במוצר שיש בו תחרות רבה חשוב להבליט את היתרונות בבחירה בכם. בנוסף, חשוב לדאוג שדף הנחיתה שאליו המודעה שלכם מפנה יהיה ענייני ושיגרום לגולשים אליו להישאר בו מספיק זמן, שכן זהו אחד הכלים של גוגל לבדוק האם הדף באמת עונה על מה שהוא מפרסם. מומלץ לכתוב מעט על השירות שאתם נותנים ולהציע ללקוחות כלים להתחיל בפתרון הבעיה בעצמם, ובהמשך למשוך אותם אליכם לפתרון מקצועי יותר באם נדרש. כמו כן, מומלץ כפי שנאמר קודם להוסיף תמונות העסק שלך, המוצרים שלך, שירותים שלך, סרטונים ולינקים מתאימים להשארת פרטים / רכישה.
רלוונטיות. יש מספר כלים להבטחת הרלוונטיות והעלאת איכות הגולשים דרך המודעה שלכם בגוגל לעסק שלי. קודם כל מומלץ להשקיע בביטוי החיפוש מחשבה, כפי שנאמר קודם – להימנע מביטויים כמו “זול”, “מהיר”, “איכותי” וכד’, שכן הם עשויים למשוך את המודעה ולגרום לה להופיע לצד נותני שירות אחרים שהשתמשו באותן מילים אף שאין קשר בין המוצרים או השירותים המוצעים. כמו גם, מומלץ לבחור במודעה במוצרים עם מחירים אטרקטיביים יותר (למשל על ידי הוזלת המוצר המפורסם ופיצויי על כך בשירות או מוצר אחר), וזאת כדי קודם כל למשוך את הלקוח אליכם. אולם, יש לזכור כי גם כמות הזמן שהוא יישאר באתר רלוונטית לקידום ועל כן להימנע מהטעיות (אפשר למדוד את זמן השהיה באתר באמצעות כלי המדידה אנליטיקס 4). שנית, ניתן להגדיר באיזה זמן ובאיזה מיקומים תופץ המודעה שלכם. מן הסתם אם יש לכם עסק מקומי בפתח תקווה, אין סיבה לשלם על מודעה שתציג את העסק שלכם גם באיזור קריית שמונה, וייתכן שאף אין טעם שתופיע גם בתל אביב. גם כאן, פעלו על פי הגדרת היעדים הראשונית.
קידום בגוגל מפות / גוגל לעסק שלי בעזרת פוסטים
פוסט בבגוגל הוא כלי בעזרתו ניתן לפרסם מעת לעת מבצעים ושינויים שאתם מבצעים בעסק שלכם. זהו כלי עם חשיבות גדולה כשהיתרון המרכזי בו הוא שלא רבים מבצעים בו שימוש, ככה שתוכלו יחסית בקלות לקבל חשיפה נרחבת יותר. בין אם מדובר במוצרים או שירותים חדשים, באירועי שיא שאתם עושים כמו סיילים בבלאק פריידי או חגיגת מועדים מסוימים, ואפילו אם מדובר בשינוי שעות הפתיחה – כדאי מאוד להשתמש בפוסטים כדי להקפיץ זאת לתודעה של הגולשים.
לכל עסק עומדת האפשרות לפרסם פוסט דרך התפריט הראשי ובחירה ב”פוסטים”, ומשם התקדמות באופן אינטואיטיבי. הפוסטים יוצרים ערוץ תקשורת נוסף עם הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים, ונהנים מיתרונות רבים – נצלו אותם וכך תגדילו את החשיפה במפות של גוגל.
קידום בגוגל לעסקים: גוגל לעסק שלי וביקורות
לקשרים השונים עם הלקוחות בממשקים של גוגל יש תפקיד כפול: ראשית – לקוח מרוצה הוא לקוח שמביא לקוחות נוספים. כמו בכל עסק, חשוב לזכור שהלקוחות הם המנוע שמגדיל ומחזיק את העסק, ועל כן יש להקפיד על מתן שירות או מוצר איכותי, ולשביעות רצונו של הלקוח. שנית – לקוחות מייצרים טראפיק, כלומר תנועה סביב הכרטיס העסקי שלכם. כל ביקורת מייצרת עוד חשיפה, וכמובן משכנעת את הלקוח הבא לקנות, או לא לקנות. על כן טיפ חשוב הוא לעודד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורת חיובית, ואף לשקול מתן מתנה קטנה וסמלית כאות תודה.
לאחר ההקדמה, נגיד כי מלבד הפוסטים בתוצאות החיפוש יש עוד שני ערוצי תקשורת עם הלקוחות:
הראשון הוא ביקורות ותגובות מצד הלקוחות של העסק. כפי שנאמר, גולשים אוהבים עסקים בעלי דירוג גבוה וחוות דעת חיוביות, כך שזהו משאב שאסור לזלזל בו בעיקר כשמבצעים קידום בגוגל ביזנס. חוות דעת חיובית מלקוח קודם (כשהיא נכתבת בצורה אותנטית ואמינה) מעלה את אחוז הכניסות משמעותית ב google לכן סמנו לכם ביקורות חיוביות הן הכרחיות, ואף את אחוז הכניסות האיכותיות שמייצרים רכישות או השארת פרטים. בנוסף, חשוב לדעת להתמודד גם עם ביקורות פחות טובות ולענות בצורה עניינית ונעימה כדי שאלו שיראו את התגובה שלכם לא יחשבו שאתם בלתי כדאיים להשקעה. זה הגיוני וסביר שחלק מהלקוחות לא יהיו מרוצים, ותגובה בסגנון: “היי X, אנחנו מצטערים שזו הייתה החוויה שלך. נשמח שתשאיר פרטים ונחזור אליך לטיפול טוב יותר” יכולה לעשות אתכם חסד אפילו אם הביקורת לא נכונה.
בנוסף, חשוב להשקיע בתשובות שאתם נותנים ללקוחות מתעניינים באופן כללי. פעמים רבות לקוחות משאירים שאלות במקום הייעודי בדף הנחיתה, וגם כאן – חשוב מאוד להשקיע בתשובות ולענות עניינית ואטרקטיבית. זוהי בחירה שלכם האם לחשוף מחירים ופרטים נוספים בפרהסיה, אך חשוב לענות בכל מקרה עניינית ובצורה שתמשוך את הלקוחות האחרים להיכנס. זכרו ששירות של לקוחות הוא נדבך חשוב מאוד עבור רוב האנשים, ונסו להבין איך אתם מבטיחים את השירות הטוב ביותר.
ביצעתם הכל ועדיין עולה שאלה, למה העסק שלי לא מופיע בגוגל מפות?
במידה ויצרתם פרופיל לעסק שלכם בגוגל מפות ואתם לא רואים את העסק בגוגל מפות וודאו שהעסק מאומת, במידה והעסק לא מאומת, בצעו את האימות לפי ההנחיה שלהם לפי גלויה או שיחה, האימות יכול לקחת מספר ימים. רק לאחר שפרופיל העסק מאומת בGoogle אפשר יהיה לחשוף את העסק ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. אם העסק אכן מאומת וודאו שמילאתם את כל הפרטים כראוי וכך תוכלו לעזור לאלגוריתמים של גוגל להציג את תוצאת העסק שלכם, שימו לב כל עדכון שתבצעו מצריך מספר ימים עד לאישור העדכון. אם עדיין הינכם מתקשים מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונוכל לדייק עבורכם את פרופיל העסק בGoogle.
סיכומו של דבר
פרסום בגוגל במנוע החיפוש הוא משאב אדיר שיש לדעת לנצל, אך יש לעשות זאת בחכמה כדי להימנע מבזבוז כסף ומשאבים מיותרים. רשמו לעצמכם את הנקודות החשובות והתחילו מפרסום חינמי בגוגל מפות, ובהמשך החליטו אם מתאים לכם גם פרסום ממומן או אורגני. זכרו שאם התשובה לשאלה היא כן, כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם להשיג מקסימום תוצאות במינימום עלות, ושהעבודה אינה נגמרת בפרסום הראשוני, אלא יש לבצע מעקב וניטור לנתונים המתקבלים כדי לדייק את כלי הפרסום ולהפוך אותם ליעילים ופרודוקטיביים יותר ויותר.