בניית פרופיל קישורים חיצוניים לקידום אורגני SEO

בניית קישורים

מה זה בניית פרופיל קישורים?

אם יצא לך לאחרונה להיות בתוך בסביבה של אנשים שמתעסקים בקידום אורגני לאתרים (SEO) סביר להניח ששמעת את רוב האנשים מדברים בלי הרף ובהתלהבות רבה על הסיבה שאתה צריך קישורים לאתר שלך. פרופיל קישורים הוא אולי הדבר החשוב ביותר במסגרת אופטימיזציה לאתר שלנו ובאמצעותם אנו יכולים לקדם אותו בצורה מיטבית. עם זאת, חשוב לדעת כי קיימים כללים רבים הנוגעים לקישורים, ואנו לא יכולים לפעול ככל העולה על רוחנו, אלא לפעול בהתאם לתקנות השונות.

שימוש לא נכון בקישורים, יכול לגרום לאתר שלנו לעונשים רבים, שיכולים לבוא לידי ביטוי בפגיעה בתנועת הגולשים לאתר שלנו ובנוסף לכך, לחוסר אמינות מצד הבוט של גוגל שסורק את האתר שלנו, מחיר שאנו עלולים לשלם בדירוג האתר שלנו. במאמר אנו בוחנים מדוע קישורים חשובים וסוגי הקישורים השונים.

אבל מה הקשר…? קישורים חיצוניים מול קידום אתרים בגוגל ?

גוגל סורקת את האתרים ובאמצעות קישורים פנימיים שבאתר מבינה את ההיררכיה ומאנדקסת כל עמוד חדש שהיא מגלה, אם גוגל מגיעה לאתר כלשהו ויש בו קישור אל האתר שלכם, היא נחשפת לאתר וסורקת גם אותו. את כל המידע של כל העמודים המאונדקסים היא שומרת בבמאגר המידע שלה וכשגולש מקליד שאילתא היא שולפת את התוצאות לפי סדר מסויים ועל פי דירוג המאמרים הרלוונטיים לשאילתא המחופשת, דירוג האתר נקבע על פי איכות התוכן ועל פי איכות הקישורים החיצוניים מאתרים ברי סמכא המומחים בתחום שלנו ובעצם משמשים כממליצים עבורנו. ככל שהאתר ממנו אנו מקבלים את הקישור ממוקד יותר לנושא שלנו הוא ייחשב לאיכותי יותר ויקדם אותנו בתוצאות. ככל שיש לאתר יותר הצבעות אמון (קישורים) כך גוגל מבינה שהאתר טוב ויש לו תוכן איכותי ומזניקה אותנו קדימה בקידום האתר, מעולה לקידום אורגני!.

הכירו את המונחים העיקריים לקידום האתר:

אופטימיזציית on-site בה אנו מתאימים את האתר אל מנועי החיפוש באמצעות שימוש בכותרות נכונות, תיאורים ותוכן וקישורים פנימיים בין העמודים להצגת ההיררכיה וחשיבות העמודים בעיני גוגל.

אופטימיזציית off-site בה אנו מבצעים את האופטימיזציה מחוץ לאתר שלנו, והנה הגענו לנושא העיקרי שלנו בניית פרופיל קישורים. ייצור והוספת קישורים מאתרים איכותיים מוביל לאתר שלנו ומשפר את הנוכחות שלנו ברשת.

מהם קישורים חיצוניים?

בניית פרופיל קישורים משפיעה באופן ישיר על קידום האתר בצורה אורגנית. כאשר אתר אחר מקשר לאתר שלך, נוצר קישור אחורי. אם למשל, עסק בעל מותג מוצא את אחד הפוסטים בבלוג שלך כמועיל ללקוחות שלו ולמוצר שלו, הוא עשוי לקשר אליו. הקישור החוזר הזה, כפי שאומר הבעת אמון בתוכן שלך.  החשיבות של קישורים נכנסים מגיע מכח סריקת הבוטים של גוגל. הבוטים של גוגל קשורים באופן ישיר לתוצאות החיפוש של גוגל. כאשר ישנם קישורים חיצוניים חזקים, ניתן לראות בכך עדות כי התוכן שלנו באתר איכותי וחזק. רואים בכל הצבעות האמון האלה עדות לכך שהתוכן שלך יקר ערך. הסבירות היא במידה והרבה אתרים מקשרים אל האתר שלך, באמצעות לינקים חיצוניים, סביר  להניח שמנועי החיפוש יציגו את התוכן שלך בתוצאות החיפוש מאשר המתחרים שלך ובכך ישפרו את הדירוג שלך לנושאים המקושרים אליהם.

הצבעת אמון באתר מאתרים ברי סמכא
אנחנו מאמינים באתר שלך

היתרונות בבניית תשתית של קישורים חיצוניים

  • מוסיף לסמכותיות האתר
  • מעלה את הערך בעיני הגולש ובעיני גוגל
  • מעצים את החשיפה של המותג
  • ממנף את התנועה ברשתות החברתיות

כללים שחשוב לדעת בבניית פרופיל הקישורים

  • רלוונטיות של הדומיין לנושא – אתרי נישה (בשלב הראשון נקפיד על קישורים מאתר ממוקד בנישה שלנו לאחר שניצור פרופיל מגוון נוכל להביא קישורי יח”צ לדוגמא דה מרקר, מאקו וכו)
  • וותק הדומיין ממנו מקשרים לאתר
  • פרופיל הקישורים היום (קישורים שעדיין קיימים באתר המקשר ולא כאלו שהוסרו)
  • מרחק לחיצה מדף הבית – ככל שקרוב יותר בהיררכיה הקישור משמעותי יותר (מקסימום 2 לחיצות)
  • רלוונטיות התוכן של העמוד המקשר
  • סמכותיות ונראות של האתר המקשר
  • להימנע לחלוטין מקישורי פוטר (קישור מדף הבית, אליפות!)
  • קצב רצוי בין 2 ל 10 קישורים בחודש (פונקציה של תקציב, ככל שהתקציב יאפשר עבודת הקידום תביא תוצאות מהר יותר)
  • פרופיל אנקורים מגוון
  • וודאו שהקישורים החיצוניים מפנים לעמודים עם תוכן איכותי שנראים טוב אצלכם ומעודדים שהיה ארוכה ומעבר בין העמודים, גולשים שמגיעים מקישור חיצוני ולא אוהבים את האתר/ העמוד שאליו הגיעו יכולים לגרום לנטישה ובכך לנזק בעיני גוגל. ( ההשלכות = הורדה בדירוג)

רגע לפני שנצלול עמוק פנימה להבנת הקישורים, נעצור רגע כדי להבין מושג חשוב – SERP.

מנוע החיפוש של גוגל SERP Search Engine Result Page הינו תהליך ייחודי עבור כל שאילתת חיפוש שונה. שאילתת החיפוש מבוססת על מילות המפתח והביטויים המשמשים כאשר הגולש מריץ חיפוש נרחב ברשת האינטרנט ולאחר מכן הוא מקבל את התוצאות השונות. במקרה זה, גוגל, בעלת מנוע החיפוש מתייחסת לכמה פרמטרים בעת תוצאת החיפוש: המיקום של המחפש מבחינה גאוגרפית, היסטוריית הגלישה שלו בעבר לפי כתובת ה- IP שלו, ועוד פרמטרים רבים. הסיבה שיש להתייחס ל-SERP  ברצינות רבה היא כיוון שקיימת חשיבות רבה לדירוג האתר ובמיוחד לדירוג הדפים השונים באתר. אם רציתם לדעת אם האתר שלכם יכול להתקדם אורגנית, תוכלו לענות על מספר שאלות, בסיום אתם תדעו אם קידום SEO באתר שלכם יעזור בתוצאות הSERP.

כאמור, ככל שמדובר באתר בעל דירוג גבוהה יותר, כך סביר להניח כי האנשים שהריצו את החיפוש יקליקו עליו מאשר על התוצאות האחרות, וזו בסוף המטרה המרכזית שלנו בעת בניית אתר ובעת קידומו ברשת החיפוש וביצוע אופטימיזציה. אנו רוצים להכניס טראפיק לאתר שלנו, ועדיף שהוא יהיה כמה שיותר אורגני כדי לקבל תוצאות טובות יותר ולטווח הארוך. ישנן דרכים מגוונות כדי לגרום לזה לקרות, מקדמי אתרים מקצועיים יודעים לבצע את זה במספר דרכים שונות כמו שימוש במילות מפתח רלוונטיות, קידום מקומי בגוגל מיי ביזנסקידום חינמי שכל בעל עסק או בעלת עסק חייבים! ועוד כמה שטיקים שמקדם טוב יודע ומכיר.

טקסט עוגן ANCHOR לשיפור ביצועי ה-SEO לקידום האתר

ANCHOR הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבצע במסגרת התוכן שיש לנו באתר והוא חלק מהותי במסגרת אופטימיזציה לאתר.

ANCHOR, ובעברית טקסט עוגן – הוא הטקסט הגלוי, שניתן ללחיצה על קישור. משמע, זהו טקסט אשר בולט יותר מאחרים, ולחיצה עליו תוביל לדף אחר. בדרך כלל הוא מופיע בצבע שונה מהטקסט שמסביב ואף ייתכן שלעתים קרובות הוא מסומן בקו תחתון ומודגש. טקסט עוגן טוב אומר לקורא למה לצפות אם ילחץ על הקישור. תיקון טקסט העוגן שלך נכון מגדיל את הסיכוי שמישהו ילחץ על הקישור שלך, ועוזר למנועי החיפוש בכך שהוא נותן לו את הקונטקסט הנכון. עצם ההדגשה של טקסט הקישור, תורם לתשומת לב הגולש וכמובן לגוגל וכך מראה להם בצורה עקיפה, כי זה מושג חשוב.

כדי להתנהל בצורה הטובה ביותר עם טקסט עוגן, אנו צריכים להוסיף קישורים פנימיים לתוכן שלנו בצורה אסתטית ומדויקת. אחת הסיבות שאנו עושים את זה בצורה היררכית ובנויה היטב היא על מנת להדגיש ולהנגיש בצורה הטובה ביותר את מבנה האתר שלך למנועי החיפוש ולבוט של גוגל.

בתוך כך, טקסט העוגן עוזר למנועי החיפוש להבין את הקישורים הפנימיים של התוכן באתר שלנו; למעשה ככל שחיבור הטקסט יהיה טבעי, כך הבוט יסרוק טוב יותר את האתר שלנו או את הURL הספציפי שלנו, ואנו נזכה לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. חשוב להבין בקשר לטקסט עוגן, כי עליו להיות תואם  בצורה המדויקת ביותר למשפט המפתח שלך במסגרת אותו תוכן שאנו מעלים. המשמעות היא שבמידה וניצור טקסט עוגן ונפנה לדף שאינו רלוונטי לכתבה שלנו, אלא עשינו זאת כדי לנסות ולעבוד על המערכת, הבוט של גוגל לא יידע לקרוא את הקישור בצורה נכונה ואז אנו לא נזכה לדירוג  עבור ביטוי המפתח אליו כיוונו.
אז כן, טקסט עוגן הוא גורם דירוג עבור Google. בהקשר זה חשוב מאוד להבין ואף להבהיר כי המטרה של טקסט העוגן היא להבליט את הערך של המילה עצמה.

בסופו של דבר, זו גם המטרה שלנו. כאשר יש לנו מילה איכותית, אשר אנו רוצים לגרום לה להיות בולטת יותר, אנו נפעל בהתאם. טקסט העוגן יכול לעזור גם לגולשים באתר שלנו ולקוראים בכתבה.

לגוון לגוון לגוון… שימוש נכון בטקסט עוגן

יש כמה אפשרויות לשימוש בטקסט עוגן ורצוי להשתמש בכולן, כתיבת מילת המפתח או המותג באופן מדוייק, כתיבת מילה נרדפת, הטייה של מילת המפתח, שימוש במילים נוספות רלוונטיות לקשר למאמר, שימוש בכתובת מפורשת של ה URL של האתר, שילוב של מילת המפתח עם הנעה לפעולה כמו היכנסו לכתבה בנושא …  ועוד. ככל שתתפרשו ותגוונו באפשרויות של סוגי האנקור הכתבה כך הכח שלה יגדל בעיני גוגל.

קישורים Dofollow ו-Nofollow – כיצד זה יכול לתרום לאתר שלי?

ראשית, נתחיל עם קישורים Do follow. בקישורים אלה אנו אומרים בעצם למנוע החיפוש של גוגל שאני רוצה להעביר כח לאתר אליו אני מפנה. אלה נחשבים קישורי ברירת מחדל. בעיקרון, זהו לינק אשר גורם לגוגל לדעת כי זהו קישור חשוב מאוד ולכן יש לו חשיבות רבה.

לעומת זאת, קיים סוג קישורים אחר המכונה Nofollow. קישורים אלה לא משפיעים על דירוג מנועי החיפוש של כתובת אתר היעד מהסיבה שגוגל לא מעבירה דירוג לדף זה. למעשה, גוגל אפילו לא סורקת קישורים שלא נעשו – אנו נשתמש בדרך כלל בקישורים מהסוג הזה כאשר אנו מפנים לקישורי מכירות. כלומר, גוגל אכן מאפשרת לנו ליצור טקסט עוגן אך במקרה זה היא לא מעבירה את הכוח .

בהקשר של קישורים חשוב מאוד לדעת כי גוגל אינה אוהבת בלשון המעטה את כל עניין קניית הקישורים החיצוניים. הסיבה לכך היא שגוגל מאמינה בקידום תוכן אורגני חי. במסגרת קידום התוכן ישנם שני מושגים חשובים – כובע לבן וכובע שחור. ההבדל הגדול ביניהם הוא תהליך הקידום האורגני שלנו באתר – כיצד הוא נעשה. במידה ואנו מנהלים את האתר שלנו בצורה נכונה ומקדמים אותו בצורה חוקית בלי בעיות, גוגל תעזור לנו להעלות במעלה הדירוג תחת אותה מילת המפתח ואף תצ’פר אותנו.

במידה ואנו נחליט לשחק את גוגל ולנסות לרמות אותה, אנו עלולים להיכנס לתוך מערבולת שלא נגמרת. כאשר אנו מבצעים מהלכים לא חוקים זה נקרא Black Hat. אחד המהלכים הלא חוקיים אשר נכנסים לקטגוריה הזו הוא קישורי ספאם והחלפת קישורים שאינם רלוונטיים לתוכן שלנו באתר, וכפי שצוין לאורך מאמר זה, אנו עלולים לשלם על כך מחיר כבד בדירוג.

חשוב מאוד לציין כי לא קיים חוק ספציפי של גוגל שעוסק בנושא זה, אם כי זה די ברור שגוגל לא אוהב את המהלך הזה, הדבר שאנו צריכים לזכור הוא שבסופו של דבר השליטה הבלעדית נמצאת בידיים של גוגל, ואנו לא באמת יכולים לשחק איתה כמה שנרצה, כי בסוף ניתפס.

רגע לפני שנסביר לכם איזה מצב יכול להיגרם מכך, ישנו היבט נוסף שחשוב מאוד להסתכל עליו והוא מה יקרה במצב שבו אדם מחליט לנסות את מזלו ולהחליף קישורים עם אתרים בעלי IP זהה? במידה וגוגל תופסת אותנו מפרים את ההנחיות שלהם, הם יכולים להסיר את האתר שלך מהתוצאות (SERP). המשמעות יכולה להיות הרת אסון ואנו יכולים לשלם על כך מחיר כבד מאוד – אין מדובר בנזק כספי ישיר כלשהו ואנו לא ניכנס לבית הסוהר, אך ההשקעה שלנו באתר שבנינו בכסף רב יכולה לרדת לטמיון מהר מאוד.

מהם קישורים לא איכותיים?

  • קישורי פוטר
  • קישורים שנמצאים בחלק התחתון בעמוד של האתר
  • קישורים שנמצאים עמוק בתוך ההיררכיה ודורשים הרבה קליקים כדי להגיע אליהם
  • קישורים מאתרים שאינם קשורים לנושא האתר
  • קישור הדדי – להשיג קישורים באמצעות החלפת קישור כנגד קישור מצד א’ לצד ב’ ומצד ב’ לצד א’ בחזרה
  • קישורים בעלי IP זהה – חוות קישורים
  • קישורים מאתרים ספאמים מזיקים, בעלי וירוסים, תוכן מיני, הימורים וכו’

איך מתנערים מקישורים מזיקים שקישרו לאתר שלנו?

גוגל מבינה שלא תמיד יש לנו שליטה על הקישורים שמתווספים לאתר שלנו על ידי אתרים חיצוניים, הקלות בהוספת הקישורים הרעילים האלו פוגעים לנו באתר, גוגל מזהה אותם ומעדיפה לא להציג את האתרים עם הקישורים הללו בתוצאות. ובכל זאת גוגל מאפשרת לנו להתנער מהקישורים שמזיקים לנו.

לפני שנשתמש בכלי ההתנערות Disavow Links Tool יש לנסות ולפתור את הבעיה באופן ישיר מול האתר שקישר אלינו. בחלק מהמקרים יבקשו מאיתנו כסף כדי להוריד את הקישור, בחלק פשוט יורידו את הקישור וחלק פשוט יסרבו או יתעלמו מהבקשה שלנו. אם אלו הדברים אנחנו רשאים בהחלט להעזר בכלי של ההתנערות, גוגל מתייחסת לעניין כהונאת קישורים, אנו נגיש קובץ txt בו נפרט את הדומיינים או הurl מהם נרצה להתנער וגוגל מבחינתה תתעלם מהקישורים האלו.

לסיכום – מה עליי לעשות כדי לזכות בדירוג גבוה בגוגל וחלילה לא להיענש?

בסופו של דבר כל מה שעליכם לעשות הוא לקדם את האתר בצורה הנכונה והטבעית ביותר. הפניות ללינקים חיצונים בהחלט יתרמו לקידום האתר שלכם ויוכלו לזרז את התהליך, אם כי יש לזכור שקידום אורגני מתבצע בהדרגתיות בשונה מקידום ממומן. הוסיפו לינקים חיצוניים חיוביים ונצלו את הכח שלהם. Anchor יכול לעזור לכם מאוד להבליט מילת מפתח עליה תרצו לשים את הדגש, ואם יש לכם קישור רלוונטי ואיכותי, השתמשו בו בחוכמה רבה. הכי חשוב – אל תנסו לנסות לרמות את גוגל, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מחוץ לSERP ולהפסיד הרבה תנועה אורגנית איכותית לאתר והמרות.

מאמרים אחרונים

מערכת FixDigital CRM בעברית ממשק ניהול פניות ממוקד, יעיל וידידותי שכל עובד יידע לתפעל היטב תוך זמן קצר התקנה והפעלה תוך מספר דקות. חיוני לכל עסק שרוצה לספק שירות לקוחות ברמה גבוהה ולנהל פניות ומכירות ביעילות.

בתחום קידום האתרים אין מחירון קידום אתרים קבוע ואחיד, מחיר קידום אתרים מושפע מפרמטרים שונים וכל מקדם אתרים עובד בשיטה המתאימה לו אך העיקרון הוא זהה, הפרמטרים השונים קובעים את היקף העבודה כלומר כמות השעות החודשיות שהמקדם ישקיע לצורך קידום האתר.

בניתם אתר לעסק שלכם השקעתם באיפיון ובעיצוב, אין ספק אתם מרוצים מהתוצאה, הבעיה מתחילה כשאתם מרגישים שאף אחד לא רואה את היצירה שלכם, אין תנועה, אין רכישה, תחושת פספוס ענקי מתחילה להתבשל.

אם יש לכם אתר אתם כבר יודעים שהכלי המרכזי לאיסוף לידים איכותיים באתר הוא שימוש בטפסים, לכן כדאי לבנות את הטפסים בחוכמה. טופס לידים מאפשר השארת פרטים, בקשה להצעת מחיר, רישום לניוזלטר, נוכל להעביר ישירות למערכת ה CRM

גוגל לעסק שלי Google My Business זה סוג של אינדקס שמרכז חברות ועסקים. כל עסק או חברה יכולים להוסיף את דף העסק שלהם לאינדקס בחינם, לאחר הרישום גוגל מבצעת אימות של העסק באמצעות גלויה

תחזיקו חזק עוברים לאנליטיקס 4 ! עם כל החידושים, הפיצ'רים והדוחות, מכינים את השטח לעבודה עם google analytics 4 , שווה להישאר ולקרוא עד הסוף.

קליקאפ היא פלטפורמת ניהול משימות עם ממשק נקי וחינמי, המציעה מגוון יכולות לעבודה בצוות או ביחיד, מתאימה לארגונים וצוותים, לאנשים המנהלים עסק של אדם אחד, לניהול לקוחות, ניהול משימות  וכו'.

המלצות על כלים ותוספים שמשמשים אותי בבניית אתרים של וורדפרס, קידום אורגני, אלמנטור, gloo.ooo, תוסף הצעות ועוד כמה פינוקים

משפך שיווקי טכניקה שיווקית להגדלת המכירות לייצור תהליך מכירה מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אותנו ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם.

הבנתם והחלטתם שאתם צריכים ורוצים אתר אינטרנט חדש, מושקע, מעוצב וייצוגי שיקדם את העסק שלכם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים ועושים כיום עסקים? בהחלט החלטה חשובה ומתבקשת. כעת אתם ניצבים למול שלל החלטות...

הדבר שכל בעלי האתרים פחדו ממנו

האם האתר שלכם מחובר?

אנליטיקס GA4

אי אפשר להתעלם, החל מ1.7.2023 זה קורה!
הפסקת הדיווח באנליטיקס יוניברסל
המשמעות: פגיעה ביכולת למדידת הטראפיק לשם שיפור
ביצועים באפיק האורגני והממומן
השאירו פרטים לחיבור האתר לגוגל GA4

האותיות הקטנות: חיבור האתר מחייב הרשאות לאנליטיקס, לטאג מנג’ר ולאתר. חיבור האתר מתבצע כשירות ללא עלות עד ה1/7/2023.
הגדרת אירועים טריגרים ודוחות כרוכים בתשלום על פי האיפיון והצורך, אנא הכינו את הדוחות הרצויים ואת הפעולות אותן הייתם מעוניינים למדוד.

חלק מהלקוחות שפונים אלי רוצים אתר מרהיב שמפיל את הלסת ונוח לעבודה, חלק רוצים יותר לקוחות וחלק רוצים לגבות יותר על המוצר או השירות שלהם.
הלקוחות שלי מבינים עניין
הם רוצים לקבל את הכל!

השאירו פרטים לשיחת איפיון בה נדבר על
הנוכחות האפקטיבית שלכם בעולם הדיגיטל!
ועל איך זה שבעצם לא הכרתם אותי ולא חיפשתם אותי ובכל זאת בחרתם להיכנס דווקא לאתר שלי להשארת הפרטים היקרים שלכם,
ספוילר קוראים לזה SEO!

להזמין אנשים שמכירים אותך, קל...
החוכמה היא להביא את אלו שלא שמעו עליך מעולם!

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?
דילוג לתוכן