מילון מונחים

כאן תמצאו את מילון המונחים המקיף בתחום עיצוב פיתוח וקידום אתרים
מילון המונחים נבנה בימים אלו ולכן יתווספו ביטויים חדשים מעת לעת, אני על זה...
ניתן לבצע חיפוש לפי קטגוריה או לפי ביטוי

Filter For Glossary
מה זה לורם איפסום ?
המונח “איפסום” מתייחס בדרך כלל ל”לורם איפסום“, טקסט מציין מיקום נפוץ בתעשיית העיצוב והדפוס. Lorem Ipsum מורכב ממילים וביטויים בלטיניים אקראיים שאין להם משמעות ספציפית. בדרך כלל נהוג להשתמש בסוג הטקסט הזה כשלא רוצים להתעכב על תוכן ויותר להתרכז בהעמדה של האלמנטים לצורך עיצוב.
כשמדובר ב-SEO אופטימיזציה למנועי חיפוש השימוש ב-Lorem Ipsum או כל טקסט אחר של מציין מיקום אינו משפיע ישירות על דירוג מנועי החיפוש. מנועי חיפוש מנתחים בעיקר את התוכן האמיתי של דף אינטרנט כדי לקבוע את הרלוונטיות והדירוג שלו.עם זאת, חשוב לציין תוכן רלוונטי ואיכותי באתר האינטרנט שלך חיוני לקידום אתרים ובעיקר הדגש כשמדובר במקרה של בניית אתר המבוסס על SEO היות והאתר חי ומסתמך על התנועה האורגנית לאתר.
שימוש בטקסט מציין מיקום כמו Lorem Ipsum טוב לשימוש רק במהלך שלב הפיתוח של האתר. לכן, שימו לב לא לשכוח להחליף את הטקסט היות וסריקה של התוכן עלול שלא להעביר ביעילות את המסר המיועד למבקרים או למנועי החיפוש. לפני שהאתר עולה לאוויר, חובה להחליף את טקסט הפלייסהולדר, לורם איפסום בתוכן משמעותי המשלב מילות מפתח רלוונטיות. זה ישפר הן את חווית המשתמש והן את הנראות במנועי החיפוש.
מה זה Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness- EAT ?
EAT הוא הגורם העיקרי שקובע את איכות העמוד (מומחיות, סמכותיות ואמינות) על בסיס הEAT גוגל נותן אמון באתר וסומך עליו, כך הגולשים מקבלים מענה לשאלה שחיפשו. לצורך המומחיות נוכל להציג בדף אודות תעודות ומידע נוסף לגבי המומחה שעומד מאחורי התוכן, בנוגע למומחיות, למקצועיות, להסמכות וכו’. הסמכותיות והאמינות מתייחס לשילוב של הכותב שעומד מאחורי התוכן, התוכן עצמו וכלל האתר. אתרים עם EAT זוכים באמון של גוגל ושל הגולשים (דוגמאות שיכולות לחזק את הEAT באתר הן, עמוד אודות, עמוד צור קשר, בחנויות לוגואים של תשלום מאובטח, GMB לקידום אורגני וכדומה.
מה זה תגית כותרת H1 ?
תגית H1 היא תגית כותרת עבור הכותרת החשובה ביותר בעמוד, לרוב היא מעוצבת עם הפונט הגדול ביותר. זו הכותרת הראשית של העמוד ובעולם הSEO ההמלצה היא להציג כותרת אחת בלבד של H1 בעמוד, חשוב לציין שמבחינת גוגל – ג’ון מולר מסביר שאין הכרח להשתמש בתגית H1 ובכל זאת אנו מקפידים להשתמש בכותרת H1 לצרכי היררכיה ונגישות. בקוד HTML יש 6 כותרות המסומנות בתגיות H1-H6 ככל שהכותרת עם תגית גבוהה יותר החשיבות שלה גבוהה יותר. עצם השימוש בכותרות יוצר היררכיה של חשיבות התוכן. לדוגמא בהמשך הדף הכותרות לפסקאות יהיו H2 (הכמות היא לפי העניין) אם נרצה להרחיב את הפיסקה נשתמש בכותרת H3 לתתי כותרות וכו’. שימוש בתגיות הכותרת עוזר לשיפור הנגישות, אנשים הזקוקים לנגישות לקריאת התוכן מתקיני קורא מסך שמאפשר לגולש לקפוץ בין הכותרות לפי ההיררכיה הרצויה. כמו כן, ההקראה מקבלת הדגשה אחרת כשמדובר בכותרת לעומת פסקאות ושאר התוכן בדף.
מה זה Above the Fold ?
החלק הראשון שרואים בעמוד מייד כשהוא נטען לפני שלב הגלילה. זהו הדבר הראשון שהגולש רואה לכן חשוב מאוד שהוא יביא תועלת, בחלק הזה נציג כותרת מעניינת עם מסר ברור שמסביר לאן הגענו עם תמונה מעניינת או אלמנט ויז’ואל אחר שיעודד להמשיך ולגלול בעמוד ולשוטט באתר. חשוב לוודא שבחלק הזה של ATF – Above the Fold האלמנטים יטענו במהירות ובמינימום השהיה, שאר חלקי הדף יכולים להיטען תוך כדי גלילה.
מה זה משפך שיווקי ?
משפך שיווקי זו טכניקה שיווקית להגדלת המכירות. הטכניקה מייצרת תהליך מכירה החל מהרגע הראשון שבו לקוח פוטנציאלי פוגש אתכם כשהוא אינו מכיר אתכם ואת המוצר שלכם כלל ועד שהוא הופך להיות לקוח משלם. החשיבות לניהול משפך שיווקי נובעת מהעובדה שלרוב אנשים לא יקנו מאיתנו את המוצר ברגע הראשון ולכן אני חייבים להעביר אותם תהליך מסויים ולרכוש את האמון שלהם.
מה זה קמפיין המרות ?
בקמפיין הזה נוכל למטב לאיזו המרה שנרצה לקבל את ההמרה ניתן לבדוק ולדייק באמצעות הפיקסל, מישהו שהשאיר פרטים, מישהו שקנה, מישהו שלחץ על הוסף לסל וכו’
מה זה קמפיין הודעות ?
קמפיין של הודעות שנקבל, נוכל לבחור איפה נרצה לקבל את ההודעות, הודעות בפרטי של המסנג’ר, הודעות בפרטי באינסטגרם, הודעות לוואטצאפ, המיטוב יהיה לאנשים שישאירו לנו הודעות. מומלץ לעסקים/לקוחות שמעוניינים לקבל הרבה הודעות ומשם יחזרו ויסגרו את העסקאות.
מה זה קמפיין יצירת לידים ?
קמפיין שכמעט כל קמפיינר צריך להכיר, מטרתו לייצר לידים לקוחות פוטנציאלים שמשאירים במודעה שלנו פרטים. כשרואים מודעה כזו בעצם מופיע כפתור מתחת להודעה עם כיתוב הירשם כאן. ברגע שלוחצים על הכפתור קופץ חלון להשארת פרטים בתוך פייסבוק, ללא דף נחיתה חיצוני, לכן הקמפיין הזה מאוד נוח.
מה זה קמפיין צפיות בסרטון ?
קמפיין שמתמקד בצפיות בסרטונים, המיטוב יהיה לכמה שיותר זמן שאנשים יצפו בסרטון
מה זה קמפיין מעורבות (פייסבוק) ?
קמפיין מעורבות כשמו כן הוא להביא כמה שיותר מעורבות כמו לחיצה על המודעה, שהיה על המודעה, תגובות, לייקים, שיתוף וכו’. כך הצלחת הקמפיין נמדדת על פי מידת המעורבות.
מה זה קמפיין תנועה (פייסבוק) ?
קמפיין שמטרתו להביא תנועה מהפייסבוק שלכם מהאתר שלכם מהמסנג’ר שלכם לאירועי פייסבוק שהקמתם וכו’ מומלץ לכל מי שיש לו דפי נחיתה ואתרים שרוצים להביא תנועה אליהם. הקמפיין ממטב את עצמו כך שיביא כמה שיותר תנועה.
מה זה Google Ads ?
פלטפורמת השיווק אונליין הגדולה בעולם, מסייעת לעסקים להתחבר עם הלקוחות וליצור מודעות
מה זה ROAS ?
החזר על הוצאות פרסום, חישוב של רווחים חלקי הוצאות פרסום בלבד
מה זה פיקסל ?
קוד מיוחד שמשמש ככלי מעקב אחרי משתמשים שהגיעו לאתר שלנו. את קוד הפיקסל של פייסבוק נטמיע באתר וכך נאסוף נתונים על הגולשים והפעולות שביצעו. עם הנתונים הללו נוכל ליצור קהלים מותאמים אישית, כמו לדוגמא אנשים שביקרו באתר או אנשים שהשאירו פרטים באתר וכו’.
מה זה מונחי חיפוש ?
Search Terms – הביטוי המחופש של משתמשים במנוע החיפוש
מה זה מילות מפתח ?
KEYWORDS רצף מילים הנכתבות במנוע החיפוש של גוגל, המילים שיטריגו את המודעה
מה זה ליד ?
בן אדם שהשאיר פרטים בטופס/ מודעה ונחשב מתעניין פוטנציאלי בשירות או במוצר שלנו. ליד זה השלב הראשוני של לקוח בו הוא מביע התעניינות ראשונית ורוצה לשמוע פרטים נוספים. רוב בעלי העסקים והמקדמים מכירים ומשתמשים במושג הזה בעיקר בפלטפורמות הפרסום.
מה זה המרה ?
Conversion – פעולה של משתמש שמניבה לנו רווח
מה זה CPA ?
עלות לפעולה של אדם בודד על מודעה על פי פעולות שהגדרנו
מה זה CPM ?
עלות לאלפי צפיות במודעה

הדבר שכל בעלי האתרים פחדו ממנו

האם האתר שלכם מחובר?

אנליטיקס GA4

אי אפשר להתעלם, החל מ1.7.2023 זה קורה!
הפסקת הדיווח באנליטיקס יוניברסל
המשמעות: פגיעה ביכולת למדידת הטראפיק לשם שיפור
ביצועים באפיק האורגני והממומן
השאירו פרטים לחיבור האתר לגוגל GA4

האותיות הקטנות: חיבור האתר מחייב הרשאות לאנליטיקס, לטאג מנג’ר ולאתר. חיבור האתר מתבצע כשירות ללא עלות עד ה1/7/2023.
הגדרת אירועים טריגרים ודוחות כרוכים בתשלום על פי האיפיון והצורך, אנא הכינו את הדוחות הרצויים ואת הפעולות אותן הייתם מעוניינים למדוד.

חלק מהלקוחות שפונים אלי רוצים אתר מרהיב שמפיל את הלסת ונוח לעבודה, חלק רוצים יותר לקוחות וחלק רוצים לגבות יותר על המוצר או השירות שלהם.
הלקוחות שלי מבינים עניין
הם רוצים לקבל את הכל!

השאירו פרטים לשיחת איפיון בה נדבר על
הנוכחות האפקטיבית שלכם בעולם הדיגיטל!
ועל איך זה שבעצם לא הכרתם אותי ולא חיפשתם אותי ובכל זאת בחרתם להיכנס דווקא לאתר שלי להשארת הפרטים היקרים שלכם,
ספוילר קוראים לזה SEO!

להזמין אנשים שמכירים אותך, קל...
החוכמה היא להביא את אלו שלא שמעו עליך מעולם!

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?
דילוג לתוכן