קידום ממומן הפך לאחד התחומים הבולטים ביותר והעיקריים היום. הוא אחד הכלים השיווקיים הטובים ביותר עבור האתרים השונים אשר רוצים להופיע בגוגל.
קידום ממומן Pay Per Click ידוע במונח PPC זהו מודל שיווק ברשת האינטרנט בו המפרסמים השונים מבצעים את התשלום בכל פעם שהגולש לוחץ על המודעה שלנו ומגיע לדף הנחיתה שהוגדר מראש. במסגרת הקידום הממומן בגוגל קובעים מהן מילות מפתח שהן מילות החיפוש שיפעילו את המודעה שלנו. מילת החיפוש נקבעת ע”פ התחום שלנו ולפי השירותים שלנו – בדרך כלל מדובר בתהליך ארוך ומורכב בו צריכים לחשוב על האסטרטגיה ולראות מה נפח החיפוש של כל מילה ומילה. לאחר מחקר מעמיק, מתחילים בתהליך של הקידום הממומן.
פרסום במנועי חיפוש של גוגל הוא אחת הצורות הפופולריות ביותר של PPC. באמצעות הפרסום הממומן, אנו יכולים לגרום לגולשים הרבים אשר מחפשים את מילת המפתח להגיע לאתר של העסק שלנו. חשוב לדעת כי בגוגל קיימת תחרות רבה בעקבות מיליוני המודעות ולכן כדי לקדם בצורה האפקטיבית ביותר את המודעה שלנו ולהופיע בראש דירוג התוצאות, אנו צריכים לבחון את התחרות למילה הספציפית שלנו, מה המחיר שלה ומה המתחרים שלנו עושים – ככל שנפעל בצורה מחושבת יותר ואסטרטגית יותר אנו נשפר את איכות המודעה וכך נוזיל את עלות הקליקים בקמפיין.
למה לשווק בגוגל?
- 86% מהלקוחות נעזרים בגוגל לחיפוש עסקים מקומיים (פיזייים)
- 72% מהלקוחות מעדיפים למצוא מידע על נותני שירות מקומיים דרך חיפוש בגוגל
- 29% מהלקוחות מחפשים עסקים מקומיים בכל שבוע
- גוגל מחזיקה ב72% מחיפושי האינטרנט.
- גוגל מחזיקה את רשת המודעות הגדולה ביותר באינטרנט.
- פרסומות של רשת המדיה בגוגל מגיעים ל90% ממשתמשי האינטרנט. ריווחי לגוגל זה ריווחי לנו!
מה היתרון של גוגל אדס Google Ads ?
- מיקוד המודעה – גוגל מאפשרת למקד את המודעה לקהל יעד על פי מידע שיש לה על משתמשים ובחירה במילות מפתח שהקהל מתעניין בהם על מנת להגיע לקהל יעד רלוונטי בזמן הנכון. (נניח אפשר לפרסם רק להורים, או רק לאמהות, או רק אנשים בגילאים מסויימים וכו’)
- שליטה בעלויות – אפשר לבחור איך להוציא את הכסף וכמה להוציא, אין סכום מינימאלי ואפשר להגדיר ברמה יומית וברמת מודעה. בנוסף ניתן להגדיר תשלום רק אם מקליקים על המודעות שלך וכך בעצם משלמים רק על תוצאות. להבדיל מעיתון וטלויזיה אין צורך לשלם מראש. אפשר לבחון אפקטיביות תוך כדי תנועה ולהתאים את התקציב בהתאם.
- מדידת הצלחה – אם לחצו על המדעה וביצעו רכישה או השאירו פרטים אתה תדע על כך, ניתן לקבל נתונים חשובים על יעילות המודעות ולהשוות אותם לביצועים של מודעות אחרות.
קידום ממומן בגוגל: מהי הדרך להצלחה?
הדרכים הטובות ביותר לבנות קמפיין קידום ממומן מוצלח היא באמצעות מחקר ובחירת מילות המפתח הנכונות. קיימת חשיבות רבה לארגון מילות המפתח האלה לקמפיינים ומאורגנים היטב. מילות המפתח מחולקות בצורה היררכית בה אנו נבחר לקבוצות מודעות שונות כאשר כל קבוצת מודעות מכילה ביטויים הקשורים לתחום. כך לדוגמא במידה ויש לנו עסק שעוסק בקמעונאות, אנו יכולים ליצור קבוצת מודעות של חטיפים. בקבוצת מודעות זו אנו נכלול מילות מפתח כמו : ביסלי, במבה, צ’יפס ודוריטוס. למעשה, בקבוצת המודעות אנו יוצרים חלוקה פנימית כך שנוכל להקדיש לכל מודעה מילת מפתח שונה דרכה אנו יכולים להצליח בצורה טובה יותר.
דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא ההפניות לדפי נחיתה PPC במסגרת המודעות אותן אנו יוצרים. עליהם להיות רלוונטיים, בנויים היטב ומוכנים טוב להמרות.
אחד הדברים החשובים שיש לשים עליו דגש במודעות הוא לא רק הקליק עצמו על המודעה. אלא אנו רוצים ליצור מצב שאנשים אשר יגיעו למודעה שלי ויקליקו עליה, יבצעו את ההמרה אותה הגדרנו, בין אם מדובר בהשארת פרטים (יצירת ליד), או בין אם מדובר באתר למטרות מכירת פריטים כמו E-Commerce. בסופו של דבר אנו צריכים להתייחס לפרסום בגוגל בהיבט של עלות – תועלת. כאשר אשר מחליטים לשים תקציב מכובד בגוגל ולפרסם את העסק שלנו, אנו וודאי חושבים על אחוז ההמרה ועל החזר ההשקעה שיניב לנו תשואה כלכלית יפה וכדאיות להמשיך את זה. למדידת ההצלחה של הקמפיין נעזר בכלים אנליטיים שיתנו מענה ויעזרו לנו לבצע אופטימיזציה יעילה של הקמפיין.
איך גוגל קובע איזה מודעה להציג עבור הביטוי המחופש?
כפי שהבנתם אתם לא לבד, יש לא מעט מפרסמים שמעוניינים להציג את הפרסומת שלהם על אותן מילות מפתח שבחרתם, הפתרון של גוגל הוא סוג של מכרז, גוגל פועלת לפי המודל העסקי שלה “רווח וכמה שיותר” לכן היא בוחרת להציג מודעות שהסיכוי שיקליקו עליהן יהיה גבוה יותר בשיטה זו היא לא מבזבזת שטח פוטנציאלי של תוצאות החיפוש להצגת מודעות שאינן רווחיות בשבילה .
העיקרון המנחה הוא מה המחיר שהמפרסם שם על המודעה ומה הסיכוי להקלקה, את הסיכוי היא מחשבת לפי איכות המודעה שנקרא “ציון איכות” הציון נקבע לפי שימוש בדף נחיתה איכותי ומדוייק. ככל שדף הנחיתה יהיה יותר רלוונטי לביטוי שחיפש הגולש כך הסיכוי להצגת המודעה גדל.
איך נמקסם את תוצאות הפרסום בגוגל?
- מחקר מקיף על מילות המפתח, זיהוי ביטויי זנב ארוך וניטרול מילות שאינן רלוונטיות לקמפיין.
- ניהול תקציב בהתאם לסכום שהוגדר לקמפיין.
- מיטוב של המודעה – ביצוע אופטימיזציה לאחר תקופה קצרה על מנת להסיק מסקנות ולשפר את ביצועי הקמפיין.
- ניסוח נכון ומדויק של המודעה בהתאם לקהל.
- דף נחיתה איכותי עם תוכן רלוונטי למילת החיפוש ולמודעה (כדאי שהתוכן הרלוונטי למילת החיפוש יוצג כבר בחלק העליון של העמוד).
- מהירות טעינה של דף הנחיתה והתאמתו למובייל.
איך אפשר להתחיל לעסוק בקידום ממומן ב – Google?
אם אתם רוצים להתחיל להתעסק בתחום, אתם וודאי יכולים למצוא מדריכי וידאו ואף מאמרים כתובים מטובי המומחים בתחום הן בארץ והן בעולם. מלבד זאת, קיימים מוסדות לימוד רבים אשר הרימו בשנים האחרונות את הכפפה ויצאו בשלל קורסים בקידום ממומן, כדי להעביר את הידע ולאנשים רבים.
עם זאת, צריכים לזכור שלא כל אחד מאתנו מתאים לעסוק בתחום זה – זהו תחום שדורש תכנון מוקדם, בניית אסטרטגיה שיווקית מתאימה, הכרת מערכת הפרסום של גוגל באופן הטוב ביותר ולכן יש כאלה שזקוקים לבעל מקצוע, אשר עבר את ההכשרות המתאימות בתחום והוא יעזור לנו להגיע לתוצאות טובות ומהירות. בדרך כלל כאשר אנו רוצים להשכיר את שירותו של בעל המקצוע, אנו נשלם בסוג תשלום של ריטיינר חודשי ( משמעות ריטיינר היא תשלום חודשי בד”כ שמתחיל ב-2000 שקלים בערך) אשר אנו משלמים לחברה, והם פועלים בהתאם לסכום ומפרסמים אותנו).
פרסום בגוגל: הסוגים השונים של הקמפיינים
במסגרת סוגי הקמפיינים אשר מציעה חברת גוגל במערכת שלה אנו יכולים למצוא מגוון רחב של סוגים: הסוג הנפוץ והעיקרי ביותר הוא כמובן התחום אותו פירטנו לאורך המאמר:
- קמפיין החיפוש – כאשר אנשים מחפשים מילת מפתח במנוע החיפוש ובמידה והגיעו למודעה שלנו ולחצו עליה, אנו נחויב פר קליק.
- קמפיין דיספליי – משמעותו הוא הופעת באנרים של העסק שלנו אותם נבנה באמצעות המערכת של גוגל או נעלה באנר מעוצב אותו יצרנו. בנוסף לכך, אנו יכולים ליצור מודעת וידאו באתר יוטיוב – אשר בבעלות גוגל, ונחשב לאתר הסרטונים הגדול והנפוץ בעולם – ובקמפיין זה אנו נבחר את קהל היעד שלנו מתוך רשימה של תחומי עניין ופרמטרים נוספים.
- קמפיין להתקנת אפליקציות – קמפיין חשוב אשר בולט בדרך כלל בחברות גיימינג. אנו יכולים לפרסם את האפליקציה שלנו במכשירים הסלולריים ולגרום לאנשים אחרים להוריד את האפליקציה שלנו ובכך למעשה נגרום לבצע המרה (כמובן שבמסגרת קמפיין זה אנו נגדיר את ההורדה כפעולת המרה שנוכל למדוד).
כמה עולה הפרסום בגוגל?
המחיר לפרסום ממומן עולה וכנראה ישאר בעליה לאורך זמן, לכן חשוב לדייק כמה שניתן מילת מפתח – מודעה – דף נחיתה. המחיר נקבע לפי התחרות, ככל שיש יותר מתחרים על הביטוי המחיר שלו יהיה גבוה יותר. אך חשוב לציין שאחד היתרונות בפרסום באמצעות קידום ממומן בגוגל הוא האפשרות להגדרת תקציב יומי עבור כל מודעה. גוגל תפסיק להציג את המודעה שלכם מיד כשיגמר התקציב היומי שהוגדר.
מהי נוסחת הקסם? שילוב מנצח של קידום אורגני וקידום ממומן
עסק חדש או עסק שמעוניין להביא תנועה לאתר כאן ועכשיו יכול וכדאי לו לעשות פרסום בגוגל. הכוונה היא נניח למוצר עונתי שיש חשיבות לנצל את החלון הקטן שנוצר לשיווק המוצר, או במידה ובוחנים מוצר חדש או שרות חדש ורוצים לבחון את הקהל ולחקור את אסטרטגיית השיווק שלנו, לאתר את הביטויים הנכונים ולדייק את הקהל. אך עם זאת במקביל כדאי לבצע תהליך של קידום אתרים אורגני על מנת לתת לאתר את הכוח הנחוץ לו לעלות בחיפושים גם ללא קשר לקמפיין. הקידום האורגני אמנם איטי ודורש סבלנות על מנת להגיע לתוצאות אפקטיביות אך אין ספק שלקידום אורגני יש יתרון עצום, הוא בעצם משפר את האתר באופן ישיר והוא כאן כדי להישאר, להבדיל מקמפיין ממומן שהוא זמני ומביא תנועה כל עוד התקציב קיים והקמפיין רץ. עסק שרוצה ליצור נכס לאורך זמן חייב לבצע קידום אורגני שמייצר תנועה איטית אך יציבה, בחירה באתר באופן טבעי מביאה תנועה איכותית ובשלה שמעוניינת בתוכן ולכן סיכויי ההמרה גבוהים. במידת הצורך ניתן כמובן לשלב בקמפיין ממומן לפי אופי העסק, המוצר והשירות שלו.
חשוב לזכור שישנם לא מעט אנשים שהם “עיוורים למודעות” במודע או לא במודע. כלומר, ישנם משתמשים שמראש מדלגים בתוצאות החיפוש על המודעות הראשונות שגוגל מציג מהסיבה שאינם סומכים על הרלוונטיות והסמכותיות שהן מייצגות. מבחינת הגולשים התוצאה הזו אינה טבעית והם מודעים לכך שהמפרסמים שילמו כסף כדי להיות בראש העמוד, מה שיוצר להם סוג של “אנטי” וכך הם מדלגים באופן הכי טבעי על כל מה שמופיע להם “ממומן” בד”כ 3-4 מודעות ראשונות ועוברים מיד לתוצאות האורגניות שהציג להם החיפוש של גוגל. (אגב אותם גולשים כנראה ידלגו על המודעות הממומנות גם ברשת החברתית של פייסבוק.