מה זה משפך שיווקי?
משפך שיווקי – טכניקה שיווקית להגדלת המכירות באמצעותה אנו מייצרים תהליך מכירה החל מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אתכם כבר בשלב שהוא לא מכיר את המוצר שלכם כלל ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם. דמיינו פרמידה הפוכה, אנחנו מתחילים בחלק הרחב ולאחר מכן בתהליך הקהל מצטמצם ונהיה יותר רלוונטי ומדוייק לרכישה. הפאנל שלנו הוא רק חלק קטן במערכת העיסקית שלנו. ראשית צריך להבין את התהליך שאנו רוצים להעביר את האנשים ולאחר שהם נכנסים ומתחילים את המשפך נבצע תהליכים אוטומטיים כמו אימייל מרקטינג, הכנסת הלידים לCRM באוטומציה לעסקים תזכורות לשיחות מכירה ועוד.
מדוע משפך שיווקי כל כך חשוב?
אנשים לא יקנו מאיתנו את המוצר ברגע הראשון בו פוגשים אותנו, אנחנו חייבים להעביר אותם תהליך ולרכוש את האמון שלהם, תחשבו לדוגמא על הצעת נישואין, אם תהיה הצעה מייד בפגישה הראשונה לא תהיה הסכמה ולא יהיה מעבר לשלב הבא, לכן קודם חייבים לבצע היכרות ולבנות אמון ורק לאחר מכן נתקדם.
שלבים הכרחיים בכל משפך שיווקי
- החלק העליון במשפך השיווקי בו פונים לקהל חדש שלא מכיר אותנו המטרה היא להכניס כל הזמן עוד ועוד מהאנשים החדשים האלו פנימה למשפך. (TOF – Top Of Funnel)
- החלק האמצעי במשפך השיווקי בו פונים לקהל מחומם שנמצא בתהליך כמו קהל שהגיע מהסושיאל מדיה הפייסבוק, האינסטגרם, הטיקטוק הלינקדאין, או קהל שביקר באתר שלנו, או קהל שהגיע מהקידום בגוגל מי ביזנס – GMB, קהל שהיה באיזו מעורבות איתנו או עם המוצרים שלנו. (MOF – Middle Of Funnel)
- החלק התחתון במשפך השיווקי מרכז את הקהל הכי חם שלנו שהסבירות שירכוש מאיתנו מאוד מאוד גבוהה 90%, אלו אנשים שהיו מאוד קרובים לרכוש מאיתנו וקהל חוזר, כלומר אנשים שכבר רכשו מאיתנו. (BOF – Bottom Of Funnel)
שימוש במשפך השיווקי בקמפיין ממומן
בקמפיינים כדאי למקד וליצור קמפיין ייעודי לכל חלק במשפך, אנשים שרק עכשיו נחשפו אלינו יקבלו תוכן שיווקי אחר לעומת אנשים שכבר ביצעו רכישה.
סוגי משפכים שיווקיים בפאנל
- פאנל לחנויות Ecommerce לאתרי מסחר אלקטרוני, כל החנויות הוירטואליות וכל מה שאנחנו מבצעים בו סליקה כלול בפאנל הזה – רוב הרכישות נמצא בלקוחות חוזרים שקונים עוד ועוד מוצרים נלווים.
- פאנל וובינר או שאלון – מתן ערך וסינון לידים, בשלב הזה ניתן ערך ונשלב שאלון, סוג של דמי רצינות, אנשים שנכחו בוובינר וצפו הם לידים חזקים ומדוייקים שמעוניינים בשירות שלנו. שיחות המכירה יהיו קלות יותר. מעולה למוצרים יקרים.
- פאנל מוצר חינמי – ניתן מוצר ללא תשלום
כלים שימושיים לבניית המשפך השיווקי
- דפי נחיתה בוורדפרס או שופיפיי וכו’ לשלב הראשון ולשלבים המתקדמים יותר ClickFunnel
- לאוטומציות של אימייל מרקטינג נשלב מערכות מיילים כמו מיילצ’ימפ, רב מסר Active Trail, ניתן לרכז את כל הלידים במערכת CRM לניהול הלידים של פיקס דיגיטל לדוגמא עם כלי אוטומציה כמו זאפייר או אינטגרומט ושאר כלים דומים
- לוובינרים ניתן להעזר ב Automated Webinar