אנחנו מדברים על 2 תאגידי ענק פייסבוק ואפל שמתגוששים בינהם בנושא הפרטיות של משתמשי אפל דרך האפליקציות השונות ודפדפנים כמו ספארי, מבחינת המשתמשים אגב זה פחות מעניין. אפל מציגים את עצמם כמגיני הפרטיות של העולם המודרני ומבחינת פייסבוק וכלל העוסקים בקידום זה ממש לא כך. נשמע לכם מוזר? המשיכו לקרוא.
מה זה IOS 14 ?
בפייסבוק יש כל הזמן שינויים, אם זה בנראות, בתצורה, בפיקסל אבל אף אחד מהשינויים האלו לא הפריע לנו, בדרך כל זה השפיע בנישות ספציפיות בהגדרות מסויימות. השינוי האחרון בנושא הפרטיות שקרה בפייסבוק קרה לא בגלל פייסבוק אלא מצד אפל וזו גרמה לפייסבוק להגיב בהתאם. השינוי המשמעותי הוא שאפל החליטו להגביל את מידת השיתופיות של המידע של המידע של המשתמשים שלהם, הם בעצם לא מאפשרים גישה למידע של המשתמשים במוצרים שלהם כמו אייפון מק,וטאבלטים. ואומר, שמרגע בו הוחלט על המהלך כל מי שרוצה לשאוב מידע מהמשתמשים שלנו יצטרך לבקש את רשותם, אנחנו לא מדברים על המידע של אנשי הקשר או המיקום שלך שזה מידע שכבר קיים ונוצר, הכוונה היא למידע נוסף שאתה שאתה מייצר בתוך האפליקציות השונות או אתרים שונים, אם רוצים לאסוף עליך מידע יותר רלוונטי כמו מאיפה הגעת ואיך הגעת, מה הנתונים המצרפיים של כל מי שאתה, את כל אלו גוגל והפיקסל של פייסבוק יכלו לאסוף עליך, וכך יכלו ליצור לך פרופיל מאוד מדוייק. היום השינוי של אפל גרם לכך שכל מי שמגיע וינסה לקחת מידע באמצעות המכשירים שלנו לא יוכל לקבל את המידע שלא בהסכמתה.
על מה נלחמים?
המשאב של המידע על בני אדם, על התנהגויות, וצורות פעולה, אפל מונעים מאחרים לקחת את הדאטה שלהם, בארץ פחות מורגש אם מסתכלים באחוזים על כמות המשתמשים באפל, לעומת בארצות הברית שם יש כ50% משתמשי אפל. אפל שומרים את הדאטה הזאת לעצמם וכך מקבלים כוח חזק יותר. מבחינת המשתמשים שפחות מבינים, המהלך הזה ממש לא מעניין אותם, ההגנה הזאת פחות נוגעת אליהם.
מה פייסבוק חושבים על המהלך של IOS 14 ?
- המהלך של אפל פוגע בביצועים של בעלי העסקים שמפרסמים בפלטפורמה של פייסבוק וכך בעצם פוגעים ישירות בתזרים הכספים שאמור להיכנס לפייסבוק מפרסומות
- מונע חווית משתמש מותאמת אישית למשתמשים בפייסבוק, אפל בעצם פוגעת ביכולת של הפלטפורמות השונות לתת פרסומות והכוונה מותאמת אישית
- משנמך את איכות הפרסום מפייסבוק – פגיעה ישירה במפרסמים (המשתמשים כרגע מסתבר פחות מעניינים)
- בעניין הפרטיות (כנראה שפחות מעניין את פייסבוק להגן על פרטיות של משתמש)
מה אפל חושבים על המהלך של IOS 14 ?
אנחנו שומרים על הגנת הפרטיות של המשתמשים שלנו ושמים את האינטרס שלנו ושלהם במקום הראשון, אפל מתהדרת בביצועים שלה ומציגה דוח פרטיות יומי שמראה שבמהלך ה X ימים אחרונים הם מנעו X מכלי מעקב ליצור פרופיל שלך. האינטרס של אפל
הפתרון של פייסבוק ל IOS 14
פייסבוק יצרו דרך בה ברגע שהמשתמש הגיע מפייסבוק ועבר לאתר שלך ברגע שיצרת קשר שהוא לא קשר של פיקסל אלא הטמעת תגים באתר, העלאת קבצים או קישוריות של API פייסבוק יכולים לעקוף את מה שאפל עושים, ועדיין נוכל לאסוף חיוויים שונים מהמשתמשים ולהבין אילו פעולות התבצעו כי הם עוטפים את האתר שלך ויכולים להמשיך לתקשר.
אז מה אנו כמקדמים צריכים לעשות?
- הגבלת כמות האירועים פר דומיין מאומת שניתן להשתמש, דומיין של לקוח שלא אישרנו בפייסבוק הקמפיין עצמו ירד מהאוויר ואי אפשר להחזיר אותו. לכן אנו צריכים שכל אירוע שאנחנו רוצים לפרסם יהיה מחובר לדומיין מאומת. (8 אירועים לכל דומיין)
- אנו צריכים דומיין מאומת וספק משלנו בו נפרסם דרכו את הדפים שאנחנו יוצרים, ולעשות שיתוף דומיין עם הלקוח.
- תהליך מעט ארוך יותר בהתחלה של חשבון מודעות אנחנו צריכים לאשר דומיינים, לחבר ולשתף אותם
- פגיעה בהמרות – פגיעה מסויימת לא בהכרח, ויש לכך פתרון אז לא לדאוג.
- דורש מאיתנו כמפרסמים להרים את עצמנו ברמה, מי שלא ידע להתמודד ייפלט מהתחום וכך נמצא את עצמנו עם מקדמים מקצועיים בתחום. (מאות מקדמים שבעצם יפנו לנו לקוחות)
- דפי נחיתה -נבנה את דפי הנחיתה בדומיין המאומת שלנו או נעבוד עם רב מסר ונפרסם את העמוד באתר.
איך עושים את זה? שלבי הפעולה – הדרך הנכונה להתמודד עם IOS 14
שלב ראשון – התקנת הפיקסל של פייסבוק
התקנת הקוד היא פשוטה, את הקוד נמצא בEvents Manager בהוספת אירוע לאתר חדש לוחצים על התקנת קוד ידנית, את הקוד שיופיע אנחנו נדביק בהדר באמצעות תוסף של הדר ופוטר קוד מנג’ר או תוסף דומה, יש אפשרות באלמנטור בחלון הקודים, אפשר ישירות בעמוד הספציפי במידה ומדובר בדף נחיתה. לא לשכוח לבדוק את האתר שאכן הקוד הוטמע נכון.
שלב שני – אימות הדומיין
ניכנס בפיסבוק ל Business Setting ובתוך Brand Safety נבחר דומיינים, נלחץ על הוספה ונכתוב שם את הדומיין שלנו, ניכנס ללשונית של אימות המטא טאג, נעתיק את הקוד ונדביק שם בדיוק באותו תהליך כמו שהדבקנו את הפיקסל של פייסבוק.
שילוב שלישי – שיתוף דומיין
נשתף את הדומיין שלנו עם החשבון מודעות של הלקוח (כשאין להם דומיין משלהם), שוב ניכנס ל Business Setting ובתוך Brand Safety נבחר דומיינים שוב ונבחר בלשונית Assign Partners ונקליד את הID של הלקוח (נמצא בBusiness Info)
שלב רביעי – נבחר 8 אירועים שירוצו בקמפיינים הפעילים
ניכנס למנהל האירועים, נבחר בלשונית Aggregated Event Measurement – התאמת אירועים, נבחר את הדומיין שאימתנו קודם, ונלחץ על ניהול אירוע, נוסיף אירוע ונבחר מה אנחנו רוצים אירוע פיקסל או המרה מותאמת אישית, במידה והגדרתי התאמות אישיות הן יופיעו כאן, שימו לב שההמרה תיושם עד 72 שעות מרגע ההגדרה. וכך להגדיר אירועים נוספים (עד 8).
לסיכום, השורה התחתונה!
סיבכנו אתכם ? מרגישים שגדול עליכם ? לא לדאוג, מוזמנים להשאיר פרטים ואנו נקח את זה מכאן.