לא החזק שורד, גם לא האינטליגנטי ביותר, שורד מי שיתאים את עצמו לשינוי
(צ’ארלס דארווין)
אפליקציית טיקטוק יצאה לאוויר העולם ב 2017 על ידי חברה סינית ובתקופה ממש קצרה נתנה פייט למתחרות הגדולות שלה, הגיעה למקום מכובד של האפליקציה המורדת ביותר באנדרואיד ואפל. הפלטפורמה מאפשרת להעלות סרטונים קצרים של ריקודים, ליפסינק, אתגרים, סרטונים מצחיקים ועוד, הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה, אחוז גדול מהמשתמשים בגילאים 16-24, יותר ממליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, ממוצע שימוש באפליקציה של טיק טוק עומד על 45 דקות, ביליון סרטים נצפים ביום וזה צומח במכפלות בכל רגע, הרבה יותר משאר הרשתות החברתיות כמו לינקדין, פינטרסט, אינסטגרם ועוד.
פרסום ממומן בטיקטוק – מה הלוגיקה שעומדת מאחורי הרעיון?
אדם נחשף ביום לכמות מידע שאדם במאה ה – 16 לא נחשף כל חייו, אנחנו צמאים לתוכן, טיקטוק היא לא סתם עוד רשת חברתית אלא מערכת לשיתוף תוכן, הרעיון המרכזי שמוביל את כל המהלך הוא זיהוי נכון של טווח הסבלנות שלנו, בטיקטוק יש אפשרות להעלות סרטונים של 3 דקות כאשר טווח הסבלנות שלנו הולך ומתקצר לכיוון ה 11- 15 שניות. המהירות והיכולת לשבות את הצופה במספר שניות בודדות היא לא פשוטה להבנה, טיקטוק מתמקדת בסרטונים קצרים של 15 שניות שמעבירים מסר מיידי להבדיל רשתות חברתיות אחרות שמתמקדות בתמונות ופוסטים, על מנת להיות שחקן רציני בתחום התזזיתי של פרסום בטיקטוק יש לצפות בסרטונים רבים ככל שניתן, רק כך נוכל לחקור באמת לטובת הפרסום של העסק שלכם אילו סרטונים ובאילו נושאים יעבדו לנו טוב.
פרסום בטיקטוק – למה חשובה הנוכחות שלנו באפילקציית טיק טוק?
טיקטוק כאן כדי להישאר, מי שלא מתאים את עצמו למציאות החדשה עם הסרטונים התזזיתיים יישאר מאחור. כדאי לנצל את הצמיחה של האפליקציה ולפזר את הפרסום שלנו גם בטיקטוק, ולא להישאר רק בפרסום של גוגל ובשאר הרשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, פרסום ברשת המקצועית לינקדאין. כדי להיות מוכנים ולא לפספס הזדמנויות אנחנו חייבים בשלב הראשון להיות עם ראש פתוח ומודעים לכל התהליכים שקורים סביבנו. בתקשורת מדברים על טיקטוק, השחקנים הגדולים שם, החברות הגדולות שם, חברות עם קונוטציה של רצינות כמו ביטוחים ובנקים נמצאים שם, אז רבותי, אם הם שם אז גם אנחנו צריכים להיות שם! המטרה היא לחשוב ולזהות איך לרתום את פוטנציאל השוק האדיר הזה לטובת העסק שלכם. כדי לפצח את השיטה של טיק טוק אנחנו עומדים בפני אתגר, מפרסמים בטיקטוק צריכים ליצור תוכן בעקביות, לכוון לקהל היעד הנכון, להתאים את המסר והתוכן לזהות הזדמנויות וליצור שיתופי פעולה. מדובר בדרך מצוינת להבין מה הטרנדים החמים, מה טוב לנו ומה פחות. החשיפה של פרסום בטיקטוק היא במספרים גדולים הנוכחות שלנו בפלטפורמה יכולה להביא אותנו לחשיפה גדולה יותר מכל פלטפורמה אחרת.
מה הפך את טיקטוק לפופולארית?
טיקטוק היא אפליקציה קלה לתפעול, ממשק נוח וידידותי למשתמשים ולמפרסמים, ניתן לערוך את הסרטונים להוסיף מוזיקה, אפשרות לדואט עם אחרים בשתי מסכים שונים, אפשרות להגיב ולשתף, בני נוער רבים נוהגים לשתף בה סרטונים מצחיקים רוקדים ושרים. כשמתחילים לצפות בסרטון נגררים לעוד סרטון ועוד סרטון, הסרטונים כל כך קצרים ולכן ממש זורם לנו להמשיך ולצפות עוד ועוד.
מה מאפיין את קהל היעד המקורי של הטיקטוק דור ה Z ?
אגב ספויילר זה ממש לא רק לילדים, אמנם הטיקטוק צמח מקהל הילדים והנוער אך משם היא צמחה והתפתחה לקהלים שונים, כולל קשישים. רוב הקהל בטיקטוק הוא בין הגילאים 16- ל 24. השיווק לדור החדש באמצעות פרסום בטיקטוק הוא אפשרי פשוט אנחנו צריכים לפגוש אותם במקום בו הם נמצאים, להיכנס לראש שלהם, להבין למה הם שם, מה הטרנדים ועל הדרך נהנה מהסרטונים המשעשעים, בכל מקרה מכאן הכל התחיל ומן הסתם זה גם מה שמדבר לקהלים הבוגרים יותר היום, על מנת להכין אסטרטגיה נכונה –
מי הם דור ה Z ? מה מאפיין אותם? למה הם שם ואיך נצליח לתפוס את תשומת ליבם ?
- ילדי שנת 95
- מעריכים ביטוי אישי
- נמנעים מתוויות
- מחפשים את האמת
- עובדים יותר
- מייחסים חשיבות לשיח
- מצפים למענה מהיר ועדיף מיידי
- המגדר פחות מעניין – לא מסווגים גבר /אישה
- מסוגלים לקלוט מידע מהר
- לא מהססים להביע עמדה
מה יכול להניע את קהל היעד שלנו להיכנס לעולם של טיקטוק?
השיווק לדור הצעיר אפשרי, כל מה שצריך זה לפגוש את המשתמשים במקום בו הם נמצאים להבין את עולמם ומה מניע אותם, נסו ותהנו.
- המידע שמתקבל הוא רלוונטי ובזמן
- הנאה וחיסול השעמום
- מציצנות וסקרנות
- רצון להיות סלב
- כולם שם
- הרצון לא להפסיד כלום
פרסום בטיקטוק – האם ניתן לפצח את האלגוריתם של טיקטוק ?
מקדמים רבים של טיקטוק ניסו לפצח את סוד האלגוריתם של טיקטוק לצורך פרסום ממומן וחקרו איך ניתן לפרסם בטיקטוק, איך ניתן להעזר בשיווק בטיקטוק להגברת החשיפה של המותג. יש כאלו החושבים שהגורם העיקרי לכך שסרטון נעשה ויראלי ולחשיפה האורגנית הוא העלאת תוכן מדי יום לפחות 2-3 סרטונים ביום, המיקום הגאוגרפי של מעלה הסרטון, מעורבות הגולשים, צפיות, תגובות, שיתופים, שימוש בהאשטגים ושימוש בסאונד פופולרי כל אלו מסייעים לסרטון להתקדם. כמובן אין ודאות בהבנת האלגוריתם, אבל זה בהחלט הכיוון. בעניין האורגני יש טענה שסרטון חדש שעולה נגלה בפוריו (עבורך) למספר אנשים אם אף אחד לא הגיב האלגוריתם לא ימשיך להציג אותו, אם אנשים הגיבו האלגוריתם ימשיך להציג עד שיחזור למצב שאנשים מפסיקים להגיב.
איך נצליח לעשות פרסום בטיקטוק ? בשיטת נסו ותהנו!
סוגי המודעות שניתן לפרסם בטיקטוק:
- תוכן מקומי בפיד של טיקטוק
- השתלטות של מותג
- אתרי האשטאג
- branded lenses
לפני שמפרסמים בטיקטוק חשוב להבין את החוקיות אחרת אנו עלולים למצוא את עצמנו ברשימה השחורה. לכן, קודם פתחו פרופיל פרטי, בדקו וצפו בסרטונים, תלמדו ותכירו את השיטה, היו פעילים וכך תתנו לאחרים סיבה לעקוב אחריכם. לאחר מכן, כדי להתחיל פרסום בטיקטוק לקהל היעד ברחבי העולם יש לפתוח חשבון עסקי ולהכניס כרטיס אשראי או לטעון את החשבון של הטיקטוק בכסף, ישנם 4 סוגי מודעות וכל אחד תורם למטרה שונה ומביא לתוצאה שונה.
ההבדל של הפרסום בטיקטוק לעומת שאר הרשתות החברתיות כמו בפייסבוק מתבטא בין היתר בסכום המינימום שצריך להשקיע על קידום ממומן בטיקטוק. כל השאר עובד על עיקרון דומה. הפיקסל של טיקטוק שמאפשר בדיוק כמו הפיקסל של פייסבוק להטמיע באתר קוד לצורך מעקב על ההמרות של משתמשים. בנוגע לטרגוט הקהל, הטיקטוק מאפשר לפלח את הקהל לפי גיל, מין ואיזור גאוגרפי, אמנם הרבה פחות אפשרויות מהפייסבוק אך המחיר לקליק מסתכם בכמה סנטים בודדים והחשיפה של המותג שלנו לקהל משתמשים כל כך רחב ולכן הפרסום בטיקטוק הוא אסטרטגיה נכונה לחשוף את המותג מגוון סוגי עסקים.
איך קונים עוקבים בטיקטוק?
לאחרונה, התחילו פרסומות בנוגע לקניית עוקבים בטיקטוק, הבעיה הנוצרת היא שהקהל לא ממוקד לנישה, הוא לא בהכרח מתעניין במוצר שלכם, לכן הדרך הנכונה ביותר היא להעלות תוכן איכותי, תוכן מעניין שיביא קהל איכותי, רלוונטי שמדוייק יותר ומתעניין במוצר שלנו.
לסיכום, אפליקציית טיקטוק עדיין מתבשלת ומגדילה במכפלות את כמות המשתמשים ברחבי העולם. הפלטפורמה הזו מהווה אלטרנטיבה כדאית למפרסמים לקהל יעד של בני נוער. כרגע הפרסום הממומן הוא בין הזולים וכדאי לנצל את המצב לפני שהמחירים יעלו, מסתמן שלאור ההצלחה המדהימה עליית המחיר תהיה בלתי נמנעת.
ישנם לא מעט מותגים שהשיגו תוצאות מעולות מבחינת חשיפות, מעורבות וברנדינג, מוזמנים לפנות אלינו לבניית אסטרטגיה לשיווק העסק שלכם באמצעות קמפיין ממומן באפליקציה של טיקטוק, כל מה שנשאר מכאן זה נסו ותהנו.