מהי מערכת אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית

אוטומציה שיווקית – הכלי שיעשה לכם חיים קלים יותר בניהול משימות העסק

בעולם של ריבוי נתונים, אנו כבעלי עסקים וסוכנויות חייבים לייעל בצורה הטובה ביותר את העבודה שלנו כדי להתמקד באינספור משימות ואתגרים שהצבנו לעצמנו. בזכות הטכנולוגיה הנפלאה שהביאה עימה כלים חדשניים ומתקדמים, אנו יכולים לעשות לנו את החיים קלים יותר. אם עוד לא הכרתם, זה הזמן שלכם לשנן את המונח שיחסוך לכם זמן רב וגם כסף, אוטומציה שיווקית לעסקים.
בעזרת תהליכי אוטומציה שיווקיים, עסקים יכולים למקד ללקוחות עם הודעות אוטומטיות באמצעות דואר אלקטרוני, אינטרנט, רשת חברתית וכו’. הודעות נשלחות באופן אוטומטי, תהליכי עבודה עשויים להיות מוגדרים על ידי תבניות שבנו בהתאמה אישית מאפס או שונו באופן כזה או אחר באמצע הקמפיין על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.

מהי אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית marketing automation היא מערכת כלים שנועדה לייעל ולפשט חלק מהאחריות הגוזלת ביותר זמן של תפקידי השיווק והמכירות המודרניים. מערכת אוטומציה מתוכננת לתעדף ולהוציא לפועל משימות שיווקיות באופן יעיל ושיטתי. החל מאוטומציה של תהליך ליצירת לידים. האוטומציה נפוצה בעיקר בקרב העולם העסקי שהולך וגדל בצורה מהירה מאוד ומשתדרג יותר ויותר.
אוטומציה שיווקית מאפשרת לך ליישם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מבלי שתצטרך להיכנס וללחוץ בצורה ידנית על כל אימייל, הודעה, קמפיין או פוסט שאתה יוצר. כלי אוטומציה טובים יכולים לעזור לך לזהות את הקהל שלך, לעצב את התוכן הנכון ולהפעיל באופן אוטומטי פעולות המבוססות על לוחות זמנים והתנהגות של לקוחות. כך, לאחר פרסום הקמפיין בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או בגוגל, תוכל להתמקד במשימות אחרות, ולאחר מכן לנתח ולשנות את תוכנית השיווק שלך כאשר התוצאות מתחילות להגיע. אסטרטגיית שיווק אוטומטית יכולה לחסוך זמן ומשאבים, ולגרום לך להתמקד נטו בעסק שלך.

סוגי אוטומציות שיווקיות שכדאי להכיר לפני שמתחילים לאפיין

  • אוטומציות שיווק באימייל – מאפשר לכם להפוך את ההודעות שאתם שולחים לאנשי הקשר לאוטומטיות ובכך לחסוך זמן רב. אוטומציה שיווקית חכמה באימייל תחסוך לכם שעות רבות וניצול כח אדם מיותר שיכול להועיל לכם בצורך אחר.
  • אוטומציות בקמפיין – מאפשר זרימת עבודה נוחה לניהול הלידים וניתוח ביצועים להצלחת הקמפיין
  • שיווק באוטומציה ברשתות החברתיות וניתוח ביצועים של החשבונות בפלטפורמות השונות: רשתות חברתיות הפכו לאחד הערוצים הטובים והמרכזיים ביותר לעסקים, לכן צרו קשר עם הקהל שלהם ועסקו בו. המדיה החברתית משמשת אותנו בעיקר על מנת לשלוח עדכונים מהירים על העסק. ניתן להעזר באוטומציה במדיה החברתית בכך שנגדיר צופה שצפה בסרטון במשך 60 אחוז שיכנס למשפך נוסף שיתן מידע רלוונטי ויעודד את המתעניין לצרוך את המוצר שלנו ולהפוך ממתעניין ללקוח. או לחילופין שיכוון למשפך נוסף עם מוצר שיכול לעניין את הלקוח באותו הקשר בקמפיין נוסף.
    • אוטומציות שיווק בלינקדאין
    • אוטומציות שיווק בוואטצאפ
    • אוטומציות שיווק בטוויטר
    • אוטומציות שיווק באינסטגרם
    • אוטומציות שיווק בטיקטוק
  • אוטומציות שיווק בצ’אט בוט – צ’אט בוט זהו רובוט שיחליף את המענה האנושי בצורה חכמה ומהירה וישוחח אם הלקוחות שלכם, הבוט יבצע פעולות שיווקיות, כשההגדרה הראשונית היא ליצור אינטרקציה ראשונית ללא הגבלה בזמן או ביום בשבוע, שירות לקוחות 24/7 ואיסוף פרטים של הלקוח. כל השיחה מתנהלת על פי תסריט קבוע מראש שצופה תרחישים שונים של השיחה באמצעות AI.
  • אוטומציות שיווק בהודעות SMS – אוטומציה באמצעות SMS עוזרת לניהול רשימת התפוצה ומאפשרת להתאים מסרים אישיים עם תוכן ותזמון מדוייק. שיעורי הפתיחה בהודעות SMS הם מהגבוהים ביותר, לכן חשוב מאוד לאסוף את הטלפון של הלקוח כבר באינטרקציה הראשונה איתו.
  • דשבורד לניהול לקוחות (CRM) של החברה –כאשר קיימים לקוחות רבים בחברה, CRM יכול להיות פתרון נהדר לאיסוף הדאטה. מערכת CRM אוטומטית איכותית שבנויה היטב אף יכולה לסייע שירות לקוחות, וזו הסיבה המרכזית שבעלי שעסקים מחפשים יותר ויותר תוכנות CRM שיסייע להם בצורה אוטומטית.

כיצד נעשה שימוש באופן הטוב ביותר באוטומציה שיווקית?

מערכת אוטומציה שיווקית הופכת משימות שיווקיות חוזרות לאוטומטיות ומדוייקות. מחלקות השיווק והמכירות משתמשות ונעזרות באוטומציה שיווקית כדי להפוך את מסעות הפרסום והשיווק המקוונים לאוטומטיים כדי להגדיל את ההכנסות ולמקסם את היעילות שלהן. כאשר האוטומציה משמשת ביעילות לטיפול במשימות החוזרות על עצמן, העובדים חופשיים להתמודד עם בעיות גדולות יותר.
מערכת האוטומציה השיווקית מסייעת ביצירת לידים, טיפוח ובמדידת החזר ה- ROI הכולל בקמפיינים. השפעות הזמן והחיסכון של האוטומציה גדלות ככל שהארגון גדל בהרכב שלו ובמורכבות שלו.

כיצד פועלת אוטומציה שיווקית ואיך אוכל לייעל אותה למען העבודה שלי?

תהליכי אוטומציה שיווקית הם עוצמתיים, אוטומציה מאפשרת לנו לבנות אסטרטגיה חכמה ודינאמית ללא יד אדם, אנו יכולים לאסוף לקוחות ומידע באמצעות אינטראקציות רבות. כך לדוגמא, באמצעות מיילים, ביקורים באתר וכו’. באמצעות הנתונים הללו אנו יוצרים פרופיל מלא של כל הלקוחות יחד עם כל הנתונים השונים עליהם, דבר זה חשוב מאוד מבחינת איסוף דאטה בצורה רחבה כך שהמאגר שלנו יכול לגדול בצורה משמעותית, מידע אשר יסייע לנו בעתיד.
חשוב להבין בהקשר זה כי האוטומציה השיווקית עושה את כל העבודה: מתהליך ייעול פילוח ותהליכי מיקוד לקביעת הקהלים הנכונים, במהירות ובקנה מידה – כך היא עושה לנו את החיים קלים. בזכות הפילוח והתאמת הקהל, האוטומציה יכולה להתאים לכל לקוח באופן אוטומטי באופן אישי וממוקד על סמך הפרופיל שלו.

למי מתאימה אוטומציה שיווקית?

המערכת מתאימה לכל סוגי העסקים המקיימים פעילות שיווקית מוגברת, ביניהם חברות, עסקים גדולים וקטנים. השימוש במערכות אוטומציה דינאמי ומגוון וניתן להתאים אותו אישית לצרכי העסק. כל שנדרש הוא להגדיר באופן מדוייק את תרחישי השיווק השונים ולהעביר את המסר המתאים לקהל הנכון ובזמן הנכון. ניתן לטפל במספר מסרים שונים לקהלים שונים באופן ממוקד ורלוונטי.

מאיפה מתחילים?

על מנת להתחיל ולהנות ממערכת האוטומציה השיווקית נתחיל בשלב החשוב ביותר בנייה והגדרת איפיון מערכות השיווק הנדרשות לעסק בהתאם לשירות ו/ או המוצר שלו . בשלב האיפיון נגדיר את צרכי המערכת ואופן השימוש בה. בהתאם לאיפיון נבנה מערכת מותאמת שתתייחס לכל הצרכים ותיקח בחשבון את כל התרחישים השיווקיים. בניה נכונה מעניקה הזדמנות לקבל תובנות המסתמכות על הנתונים שנאספו במהלך הדרך בערוצים השונים וכך לבנות אסטרטגיה שיווקית חכמה ואפקטיבית.

מסע לקוח ואוטומציה שיווקית – הופכים הזדמנויות ללקוחות

מסע לקוח הוא סכום החוויות המותאמות אישית עם המותג שלך של הגולשים. בעזרת אוטומציה שיווקית, אתה תוכל להתאים כל אינטראקציה המבוססת על נתוני הלקוחות שלכם למטרת יצירת מסעות השיווק של הלקוח.
אוטומציה יוצרת תוכן והודעות רלוונטיות בהיקף רחב בערוצים רבים. בכך יש באפשרותך לשלוח הודעות דוא”ל עם תוכן דינמי שמתאים אישית. מומלץ מאוד לשלב הודעות. (שימו לב שיש עדיפות לתיבת מייל מקצועית שאינה ג’ימייל)
בעזרת אוטומציה שיווקית תוכל להגיע לכל הלקוחות שלכם לאורך מסעם, לא משנה היכן הם נמצאים בהיררכיית המשפך השיווקי לפיו אתה עובד – מרכישה ועד הסברה. לפיכך, ההמלצה היא לספק תוכן רלוונטי בזמן המתאים. עליך לזכור כי התוכן שמגיע לאותם אנשים יכול להפוך אותם ללקוחות הבאים שלך לכן, ישנה חשיבות לבחירה נכונה של המסר הנכון בטיימינג המושלם.
דוגמא נפוצה לאוטומציה שיווקית היא “מייל ברוכים הבאים”, הלקוח נרשם לרשימת תפוצה ומייד מקבל מייל אישי של ברוכים הבאים, מיד עם הרישום הלקוח נכנס לתרחישים שנקבעו מראש כמו האם פתח את המייל או לא פתח, אם פתח ממשיך לתרחיש מסויים ואם לא ממשיך לתרחיש אחר, כל המטרה היא להגיע עם המסר הנכון בזמן הנכון על פי מסע הלקוח.
דוגמא נוספת זה אוטומציה של “העגלה הנטושה”, המטרה לטרגט את הלקוחות שנטשו רגע לפני הרכישה, ניתן להגדיר ולדחוף אותם עם עידוד מתאים באמצעות תמריץ לסיים את הרכישה.
כמובן, ישנה כמות מפוארת של תהליכי אוטומציה שעיקרן לחזק את הקשר עם הלקוחות ולעודד רכישות חוזרות בצורה אוטומטית, השימוש “במייל מעקב” לדוגמא מאוד משמעותי לאסטרטגיה השיווקית היות ויש למיילים האלו מעל 70% אחוזי פתיחה.

מהו המחיר של אוטומציה שיווקית?

לא קיים מחיר אחיד לאוטומציה שיווקית שכן מדובר באפיקים רבים ובהתאם לצרכים האישיים שלכם, המחירים נעים בין 7,000-15,000 ש”ח אך כמובן המחיר הסופי הוא הנגזרת של האיפיון . תוכלו לפתח מערכת CRM אוטומטית משלכם בצורה עצמאית שתטפל בסוגי תהליכים חוזרים אצלכם או לרכוש אחת כזו מחברה אמינה ומוכרת.
סטודיו Ori Go Digital בונים מערכות CRM חכמות, מערכת ה CRM העיקרית איתה אנו עובדים היא Pipedrive ואיירטייבל בשילוב עם זאפייר ואינטגרומט, כמובן שאנחנו עובדים עם מערכות נוספות בהתאם לדרישת הלקוח ובהתאמה לצרכיו. אנו בונים את האוטומציות לאחר איפיון מדוייק להגדרת הטריגרים ותהליכי האוטומציה.
מוזמנים לפנות להשאיר פרטים וביחד איתנו לתפור את החליפה המנצחת של העסק שלכם ביחד נקים מערכת חכמה ויעילה שתחסוך לכם זמן, כסף והתעסקויות מיותרות בתהליכים שחוזרים על עצמם.

מאמרים אחרונים
Marketing Funnel

משפך שיווקי להגדלת המכירות

משפך שיווקי טכניקה שיווקית להגדלת המכירות לייצור תהליך מכירה מהרגע הראשון בו לקוח פוטנציאלי פוגש אותנו ועד שהוא הופך להיות לקוח שמשלם.
כל מה שצריך לדעת על הקמת אתר אינטרנט

כל מה שצריך לדעת על הקמת אתר אינטרנט

הבנתם והחלטתם שאתם צריכים ורוצים אתר אינטרנט חדש, מושקע, מעוצב וייצוגי שיקדם את העסק שלכם במציאות הדיגיטלית בה אנו חיים ועושים כיום עסקים? בהחלט החלטה חשובה ומתבקשת. כעת אתם ניצבים למול שלל החלטות, אפשרויות ונתונים שבהחלט יכולים להיות מבלבלים.
IOS 14 מה זה אומר ומה צריך לעשות

IOS 14 מה זה אומר ומה צריך לעשות?

אנחנו מדברים על 2 תאגידי ענק פייסבוק ואפל שמתגוששים בינהם בנושא הפרטיות של משתמשי אפל דרך האפליקציות השונות ודפדפנים כמו ספארי, מבחינת המשתמשים אגב זה פחות מעניין. אפל מציגים את עצמם כמגיני הפרטיות של העולם המודרני ומבחינת פייסבוק וכלל העוסקים בקידום זה ממש לא כך
מכירה מושלמת

אוהבים לקנות אבל שונאים שמוכרים לנו

מכירות הן עניין של אימון ,מדובר בתרגול והתנסות ככל שנתרגל נשפר את הביצועים שלנו. שיווק נכון מביא את המתעניינים מוכנים ומבושלים למכירה קלה.
Website Hosting

מדוע יש חשיבות לאחסון ותחזוקת האתר?

קניתם בית ואתם מתגוררים בו במשך חצי שנה. קיבלתם את הבית נקי ומצוחצח, מטופח ואסתטי. אך מה יקרה במהלך החודשים הללו? סביר להניח שאם לא נדאג לטפח אותו בצורה ראויה, אנו נקבל בית מוזנח, לא נקי ושאנו לא נרצה להיות בו
שגיאות בגוגל סרצ קונסול

שגיאות אפשריות בגוגל סרצ’ קונסול

כלי חינמי שפותח ע”י חברת גוגל, ומעניק מבט על של ביצועי האתר שלנו במובנים רבים. אחד התפקידים החשובים שלו הוא לעזור לנו לאתר בעיות ותקלות שונות באתר שיכולות לפגוע בדירוג שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל.
צרו קשר

תוכן עניינים

צרו קשר
השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם בהקדם

selector .elementor-accordion-item:first-child
{display: none;}

כיתבו לנו ונחזור אליכם בהקדם

יש לך אתר מהמם אבל רק את/ה ואמא שלך נכנסים אליו? זה כמו שהשקעת ובנית את ארמון החלומות שלך באמצע המדבר אבל בעצם אף אחד לא יודע עליו.
הגיע הזמן שכולם יכירו אותך,
כולנו מתחילים לחשוב אורגני!

רוצה דוח מקוצר ללא עלות על הSEO באתר שלך?

SEO

מבטיחים לא לזבל לכם את המייל

צריכים עזרה?
Ori Go Digital
היי מה שלומך?
כאן אורי... איך אני יכולה לעזור לך?