אם אתם בעלים של אתר אינטרנט סביר להניח ששמעתם על Google Search Console. הכלי החינמי אשר פותח ע”י חברת גוגל, והוא למעשה מעניק מבט על של ביצועי האתר שלנו במובנים רבים. מעבר לכך אחד התפקידים החשובים שלו הוא לעזור לנו לאתר בעיות ותקלות שונות באתר אשר אלה יכולות לפגוע בדירוג שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל. כפי שאתם יודעים, בלי ניתוח מעמיק של הנתונים והבנתם בצורה מעמיקה, אנו לא יכולים לקדם את האתר שלנו בצורה הטובה ביותר, כך עולה שלכלי הזה קיימת חשיבות גדולה מאוד מבחינת הקידום האורגני (SEO).
עם הנתונים הללו אנו יכולים לבצע אופטימיזציה טובה יותר לאתר שלנו – לשפר את האתר שלנו במובנים רבים. אופטימיזציה לאתר תורמת פעמים רבות מעבר לקידום האורגני אף לקמפיינים הממומנים שלנו בגוגל אדס. כאשר אנו מפנים במסגרת מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל לתוך האתר שלנו (דף ספציפי בדרך כלל) – אנו צריכים לדאוג כי הדף מעוצב בצורה שמושכת את העין, הטקסט מובלט ואף כל הקישורים אשר נמצאים בו תקינים ואינם שבורים.
חשבונות Search Console הם הדרך העיקרית והרשמית שבה Google מתקשר עם בעלי אתרים בודדים. באמצעות חשבון רשום, גוגל יכול לשלוח למנהלי אתרים מידע על בעיות באתר, שגיאות או אפילו עונשים. הוא גם מספק כמה כלים מוגבלים שיאפשרו לך ליצור איתם קשר בנוגע לבעיות אתרים ובקשות לתכונות.
איך אוכל להגדיר את האתר שלי לגוגל קונסול Google Search console?
במידה ויש לי אתר שבנוי על פלטפורמת האתרים של וורדפרס ואין לנו כל כך מושג בכתיבת קוד אנו יכולים להוריד כמה תוספים דרכם ניתן לעשות זאת. אנו יכולים להוריד תוסף שקשור לheader & footer ולהטמיע את הקוד שקיבלנו לאחר ההרשמה הקצרה בגוגל קונסול באתר. לאחר הוספת הקוד עלינו לראות שהוא אומת כמו שצריך ע”י בדיקה פשוטה בגוגל קונסול.
מהן השגיאות האפשרויות בגוגל קונסול Google WebMasters?
בהתאם לנתונים ולדו”חות אשר מספק לנו הGSC, יכולות להיות שגיאות רבות שלעיתים אנו לא יודעים להתייחס אליהן בצורה רצינית וכדי לפתור אותן, אנו נציג לכם את הפתרון.
אחת השגיאות הידועות בגוגל קונסול היא פריסת שגיאות סריקה – שגיאה זו מתייחסת לבעיה שנמצאת בתוך האתר שלנו או בכתובת האתר שלנו. חשוב מאוד להבדיל בין שתי הבעיות שכן סיווג בצורה נכונה תעזור לנו להבין כי קיים הבדל מובהק בין טעויות ברמת האתר לבין טעויות ברמת העמוד שלנו בתוך האתר עצמו. חשוב מאוד להדגיש כי בעיות ברמת האתר יכולות להיות הרסניות יותר, עם פוטנציאל לפגוע בשימוש הכולל של האתר שלך. לעומת זאת, שגיאות כתובות URL הן ספציפיות לדפים בודדים, ולכן הן פחות דחופות.
לכן בעת התייחסות לשתי הבעיות – פגיעה בכתובת האתר עלולה להיות קטסטרופלית ויכולה לגרום לנזקים כבדים עד כדי שיבוש האתר בצורה רצינית. כדי לפתור את הבעיה בצורה יעילה, קיימת דרך מהירה. בתור צעד ראשון אנו נלך ללוח המחוונים שלנו בתוך הGSC. כאשר ניכנס ללוח המחוונים הראשי נראה כי הוא נותן תצוגה מקדימה מהירה של האתר שלך, ומראה שלושה מכלי הניהול החשובים ביותר: שגיאות סריקה, ניתוח של החיפושים ומפות של האתר.
שגיאות שרת 500
שגיאה נפוצה מאוד שגיאה 500 היא סימן לחוסר משאבים בשרת או שהשרת אינו זמין כרגע לביצוע הפעולה. השגיאה הזו יכולה להוות מטרד עבור הגולש והן עבור בעל האתר. לרוב שגיאת שרת הפירוש שלה היא שלשרת של האתר שלנו לוקח יותר מדי זמן להגיב ואז הדף יכול לקרוס. הסורק של גוגל שמנסה לסרוק את האתר שלך יכול רק לחכות פרק זמן קצר שבמהלכו הוא מסוגל לטעון את האתר שלנו רגע לפני שהוא מוותר – משמעות הוויתור היא תוצאה שאינה תקינה דבר שעלול לפגוע בדירוג שלנו בגוגל בכך שאותו הדף יקבל ציון לא טוב על ידי הבוט של גוגל. בכך, אם טעינת הדף תיקח זמן רב, הבוט של גוגל יפסיק לנסות – וזה דבר שיכול להוביל לנזק בקידום האורגני של האתר שלנו.
חוסר במשאבי שרת – הכוונה לכמות הזכרון, גודל האחסון, כוח עיבוד של השרת ועוד.
שרת לא זמין – מדובר בדרך כלל בשרת שיתופי, כאשר נשלחת המון בקשות לשרת בו זמנית והשרת לא פנוי באותה שניה לבצע את הפקודה שביקשתם (כמו לדוגמא שמירה / עדכון דף)
כיצד שגיאות שרת יכולות להתרחש?
שגיאות שרת עלולות לקרות במידה ויש לנו באתר כמות גדולה של תעבורה, אם השרת אינו יודע להתמודד איתה בצורה ראויה. על מנת שנוכל להימנע מבעיה זו, אנו צריכים לוודא כי אחסון האתר שלנו גדול והוא מסוגל להכיל כמות גדולה של תעבורה ותנועה. אין ספק שכולנו מעוניינים בכניסה של אנשים רבים לאתר, שהרי זו המטרה המרכזית שלנו בתור בעלים של אתר – חשיפה בפני מבקרים רבים, אך אנו צריכים להכין את הקרקע בצורה הטובה ביותר ולהיות מוכנים לרגע שזה יקרה, וכמו שאומרים – כדי שהבסיס יהיה טוב – התשתית צריכה להיות טובה!.
במידה ויש לי שגיאת שרת, כיצד אוכל לטפל בה בצורה הטובה ביותר?
כפי שתואר עד כה במאמר, כאשר אני מזהה שגיאת שרת באתר שלי עליי לטפל בה באופן דחוף כי אני יכול לשלם על כך מחיר כבד – גם הפסד רב של תנועה באתר וגם אם האתר שלי מיועד לצרכי E-Commerce אני עלול להפסיד מכירות, וכאמור מכירות יכולות להיות שוות הרבה מאוד כסף ולכן יש לנקוט בפעולה מיידית במידה ונזהה שגיאות שרת ב- Search Console . מכיוון שישנם כמה סוגי שגיאות שרת אנו צריכים לבדוק מהו סוג השגיאה כדי לטפל בבעיה בצורה מדויקת. הבעיות הללו יכולות להתבטא במגוון רחב כמו כותרות קטנות מדי, איפוס החיבור של השרת שלנו או שהחיבור שלנו נכשל. אנו עלולים להיתקל גם בסוג שגיאה שהאתר לא מגיב. להלן מספר פעולות לא מורכבות שתוכלו לבצע כבר במיידי.
עזרה ראשונה לשגיאת 500
- להמתין מספר דקות ולנסות שוב
- להגדיל את הזכרון בשרת האחסון
- למחוק את הקאש בשרת ובאתר
- לנקות טבלאות של מסד הנתונים
- לבטל זמנית את תוסף הקאש (מטמון)
- בניית הדף מחדש בעמוד חדש
- שכפול של הדף הבעייתי ועבודה על הדף החדש שיצרנו (המשוכפל)
שגיאת 404 – כיצד יש לטפל בבעיה ואיך אוכל לפתור אותה?
שגיאת 404 זו שגיאה נפוצה הקשורה לדפים השונים בתוך האתר שלנו. קיימת משמעות רבה לשגיאה זו שכן היא מסבירה לנו כי הבוט של גוגל אינו מצליח לקרוא ולסרוק בצורה תקינה את הדף הספציפי שלנו (URL ספציפי בתוך האתר שלנו).
שגיאות 404 אינן נדירות, שכן אתרים גדלים והכתובות משתנות, והם לא תמיד מהווים בעיה. להלן מספר הבחנות מתי תתרחשת שגיאה זו ומה עליך לעשות (אם בכלל) כדי לתקן אותה. אחת הסיבות המרכזיות שממתרחשת השגיאה היא בעקבות כך ששלחנו את הדף הזה לאינדקס בשלב מסוים, אך בעקבות קבלת הדף בצורה שאינה תקנית, השרת מחזיר כעת דף ריק או כמעט ריק ולכן אנו נקבל את השגיאה הנ”ל. כדי לתקן את השגיאה הזו עלינו להגדיר את השרת בכך שבעת השגיאה תהיה לו היכולת להחזיר קוד תגובה.
במידה והURL השתנה ואנו רוצים שאותו הדף יועבר לכתובת הנכונה עלינו לבצע הפנייה ולכן יש להגדיר את ההפניה הנכונה בהתאם ואז לגרום לכך שברגע שמגיעים לURL הישן, הדף עובר לכתובת הדף החדשה. צריכים להבין בסופו של דבר שהשגיאה הזו מתרחשת כיוון שכתובת אתר הכלולה במפת האתר שלך כבר לא קיימת. לפעמים, צריך להסיר דף (יצירת 404) וזה מקובל לחלוטין. דוגמא מצוינת לכך יכולה לבוא לידי ביטוי במידה ויש לנו אתר סחר אלקטרוני (E-Commerce). במידה ויש לנו מוצר שהוא לא תקף יכול להיגרם מצב שפתאום תופסק פעילותו בעקבות תקלה ולכן אנו יכולים לקבל שגיאת 404. חשוב להבין כי אם כתובת האתר אינה ידועה או שאתה רוצה למחוק את התוכן לצמיתות, תוכל להתעלם משגיאת 404. בסופו של דבר, הרובוט של גוגל יפסיק לחפש את הדפים האלה.
שגיאות DNS: Domain Name Servers
משמעות שגיאת DNS (מערכת שמות דומיינים) פירושה שמנוע חיפוש לא יכול לתקשר עם השרת שלך מהסיבה שהשרת כבוי או בעקבות בעיה שיש בניתוב ה- DNS לדומיין שלך. בדרך כלל זו בעיה זמנית.
שגיאות DNS מתרחשות בעיקר מכיוון שאינך מצליח להתחבר לכתובת IP, מה שמסמן שאולי איבדת גישה לרשת או לאינטרנט.
איך אוכל לתקן שגיאת DNS: Domain Name Servers?
קודם כל, Google ממליצה להשתמש בכלי ‘אחזור כגוגל’ כדי לראות כיצד הבוט של גוגל מתמודד עם הדף שלך וסורק אותו. במידה והבוט של גוגל לא יצליח לאחזר את הדף שלך כראוי, עלינו לפנות לספק ה- DNS שלנו כדי לראות מה מקור הבעיה.
מה ההבדל בין גוגל אנליטיקס Google Analytics לבין גוגל סרצ’ קונסול?
גוגל אנליטיקס מכוונת למשתמש עצמו ואף מספקת נתונים הקשורים לאנשים המבקרים באתר האינטרנט שלנו. לעומת זאת, Google Search Console מתמקד במנועי חיפוש, ומספק כלים ותובנות שיכולים לסייע לבעלי אתרים לשפר את החשיפה והנוכחות שלהם.
לסיכום – גוגל סרצ’ קונסול Google Search Console – מסייע או מכניס אותנו לצרות גדולות?
אם אתם בעלי אתר, גוגל קונסול יכול רק לתרום לכם. עצם זיהוי הבעיה בצורה מקיפה אשר מסמנת בדיוק מהי הבעיה, מהו סוג השגיאה יכולה לעזור לנו להימנע מקריסה פתאומית של האתר שלנו ולדווח לנו באופן מיידי על תקלה מסוימת באחד הדפים הפנימיים בתוך האתר שלנו. מלבד זאת, הגוגל קונסול יכול לשפר לנו את הHTML באתר בצורה נפלאה בכך שהקונסול סורק את קוד הHTML של האתר עצמו ויכול לזהות לנו שגיאות קוד, שיכולות לגרום לתקלה בURL ספציפי. תיקון הURL בצורה מהירה יכול לעזור לנו להשאיר את הדף תקין וגם לא לפגוע לנו בדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל.